Ostatnie artykuły

Co prawda narzędzia do monitorowania wzmianek nie są przygotowane stricte pod kątem SEO, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyłapywać za ich pomocą niepodlinkowane adresy stron czy nazwy serwisów, którymi się opiekujemy. W końcu podlinkowywanie wzmianek to również forma link buidlingu. Do porównania wybrałam 3 narzędzia: Brand24, Monitori i SentiOneCzytaj dalej

Wpadłam ostatnio na sofcik zbliżony do Fresh Link Findera, który służy do analizy i monitorowania backlinków, w tym posiada opcję powiadomień mailowych o nowo znalezionych linkach. Chodzi o narzędzie MonitorBacklinks.com, które na pierwszy rzut oka wygląda na mocno dopracowane i przemyślane. Dzięki możliwości integracji z GA i GWT, możliwe jest pobranie→ Czytaj dalej

Ostatnimi czasy nagromadziło się sporo nowych mitów SEO, inne z kolei są powtarzane już od lat. Postanowiłam odnieść się do części z nich, porównując krążące w branży teorie z potwierdzonymi informacjami. Dotychczas podobne wpisy publikowałam w postaci sprawdzenia 3 mitów i myślę, że warto tę formę zachować. Zaczynamy od tego, czy faktycznie w niedługim→ Czytaj dalej

W ostatnim czasie Google mocno stawia na edukację właścicieli stron w zakresie dostosowania ich serwisów pod kątem urządzeń mobilnych. Najważniejsza informacja, która dotyczy bezpośrednio naszej branży, to ta potwierdzająca, że mobilność stron będzie czynnikiem rankingowym od 21 kwietnia 2015 r. Czemu dopiero wtedy? Abyśmy mieli czas się do tego przygotować.→ Czytaj dalej

Doskonale wiemy, że nie tylko algorytmy są odpowiedzialne za SERPy, ale także ludzie. 2 lata temu opublikowałam streszczenie wytycznych pracy dla tzw. Google Raterów (część 1 i część 2 – warto zacząć od ich lektury), a z publikacją dzisiejszego materiału czekałam dość długo, bo bazuję tu na informacjach z 2014 r. Dodam jednak, że temat się nie zdezaktualizował,→ Czytaj dalej

Dzisiaj będzie dość krótka refleksja na temat optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Zastanówmy się, czy w sytuacji, w której strona cieszy się już stosunkowo dobrymi pozycjami, warto skupiać się na takich detalach jak prawidłowo skonstruowane nagłówki, linkowanie wewnętrzne i inne elementy optymalizacji kodu i treści, skoro wystarczy trochę→ Czytaj dalej

Test, który chcę tu powtórzyć, przeprowadziłam już (trochę chcący, a trochę niechcący) w zeszłym tygodniu. Teraz natomiast chcę go odtworzyć w 2 różnych opcjach, pokazując na bieżąco efekty i poddając temat publicznej dyskusji. Mianowicie, chodzi o sprawdzenie, czy wyindeksowanie całej domeny z HTTPS wyindeksuje również całe HTTP. Z tego co wiem, nie→ Czytaj dalej

Zdarza się, że trzeba czekać miesiącami na wyindeksowanie domeny po tym, kiedy staje się niedostępna. Zdarza się również, że wystarczy krótki brak dostępności, aby stracić pozycje w wyniku stopniowego znikania podstron z indeksu – przekonałam się o tym zarówno wiele lat temu na przykładzie serwisu z site ok. 30 podstron, jak i w ostatnim czasie na → Czytaj dalej

Już dawno wspominałam o planowanym wpisie na ten temat i jakoś tak dopiero teraz przyszedł na niego czas. Co prawda przed świętami wypadałoby wziąć na tapetę coś lżejszego, ale z drugiej strony może to dobry moment na życzenie noworoczne, abyśmy za rok, wracając do tego wpisu, mogli powiedzieć, że jest lepiej. Mówiąc ogólnie, chcę napisać o podziałach, jakie→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.