Artykuły w kategorii: Optymalizacja stron

Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Metody optymalizacji zarówno kodu, jak i treści strony, z uwzględnieniem najważniejszych słów kluczowych.

Artykuł omawia wybrane standardy W3C dotyczące sposobu opisywania obrazków za pomocą tekstów alternatywnych. Czy jest różnica w sposobie opisania tego samego zdjęcia, ale umieszczonego na stronie w nieco innym celu? Jak szczegółowo opisywać grafiki?

Blogi tematyczne dają nam spore możliwości, jeśli chodzi o ich pozycjonowanie. Mamy na nich praktycznie pełną swobodę jeśli chodzi o to, jakie tematy zostaną na nich poruszone, dzięki czemu możemy dobierać frazy o różnym stopniu konkurencji i o różnej popularności. Często wystarczy odpowiedni dobór tytułu i najważniejszych fraz, które należy uwzględnić→ Czytaj dalej

W 2017 r. (tak, wiem, że późno 😉 ) na kilku stronach przechodziliśmy na SSLa i aby ułatwić sobie cały proces analizy, czy wszystko zostało poprawnie wdrożone pod kątem SEO i dalszej analityki, przygotowałam sobie checklistę, którą stosowałam za każdym razem. Okazuje się, że łatwo jest przeoczyć detale, przez które nie na wszystkich podstronach możemy cieszyć→ Czytaj dalej

Wdrożenie SSLa, wersja strony dostosowana do urządzeń mobilnych i szybki czas ładowania strony – to kilka spośród wielu tematów, które na zmianę do nas wracają i o których od dawna mówi się, że wpływają na pozycję naszych serwisów. Przedstawiciele Google podkreślają jednocześnie, że przy kilkuset różnych czynnikach rankingowych, te pojedyncze→ Czytaj dalej

Temat tagów dla wielu kojarzy się tylko z nieprzemyślanym upychaniem kombinacji tych samych słów kluczowych po to, aby poszerzyć zakres fraz z długiego ogona. Jeśli faktycznie są one stosowane w ten sposób, mogą się przyczynić do pojawienia się problemów z duplikacją treści, kanibalizacją słów kluczowych, jak i generowaniem dużej ilości mało wartościowych→ Czytaj dalej

Sukces pozycjonowania każdej strony zależy w pierwszej kolejności od prawidłowego doboru słów kluczowych. Jeśli wystarczająco wcześnie nie dokonamy analizy statystyk i nie zweryfikujemy, czy wybrane frazy są opłacalne, możemy zmarnować czas i pieniądze zainwestowane w przeprowadzoną optymalizację i długotrwały proces pozyskiwania linków. I → Czytaj dalej

Inspiracją do tego wpisu była niedawna wypowiedź Johna Muellera na temat tego, że tytuł nie należy do najważniejszych czynników rankingowych (szczegóły na ten temat można znaleźć u Barry’ego). Dzisiaj z kolei trafiłam na kolejny materiał, tym razem jest to raport opracowany przez Backlinko, który zawiera wnioski z badania na temat korelacji wybranych→ Czytaj dalej

Dzisiaj będzie dość krótka refleksja na temat optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Zastanówmy się, czy w sytuacji, w której strona cieszy się już stosunkowo dobrymi pozycjami, warto skupiać się na takich detalach jak prawidłowo skonstruowane nagłówki, linkowanie wewnętrzne i inne elementy optymalizacji kodu i treści, skoro wystarczy trochę→ Czytaj dalej

Dzisiaj będzie krótka lekcja historii 😉 Zacznijmy od tego, że atrybut rel=”canonical” aktualnie ma pozwalać przede wszystkim na wskazanie preferowanego adresu w przypadku, gdy ten sam zasób jest dostępny pod wieloma adresami URL. Poniżej znajdują się przykłady takich sytuacji:

  • sklep ma podzielone produkty w taki sposób, że część z nich
Czytaj dalej
Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.