Infografika: SEO checklista po wdrożeniu SSL

W 2017 r. (tak, wiem, że późno 😉 ) na kilku stronach przechodziliśmy na SSLa i aby ułatwić sobie cały proces analizy, czy wszystko zostało poprawnie wdrożone pod kątem SEO i dalszej analityki, przygotowałam sobie checklistę, którą stosowałam za każdym razem. Okazuje się, że łatwo jest przeoczyć detale, przez które nie na wszystkich podstronach możemy cieszyć się „zieloną kłódką”. Każda przeglądarka ma nieco inny komunikat w takim przypadku, a poniżej znajduje się jeden z przykładów:

Tu akurat informacja mówi wprost, że nie wszystkie zasoby są przesyłane połączeniem zabezpieczonym, czyli np. jakiś obrazek we wpisie jest pobrany z adresu HTTP. Aby wszystko było zapięte na ostatni guzik, wszystkie zasoby muszą być pobrane przez HTTPS, dlatego sprawdza się tutaj powiedzenie „Diabeł tkwi w szczegółach„.

Następnie trzeba zadbać o przekierowania 301 i aktualizacje nie tylko linków, ale także ustawień w narzędziach. Wszystko po to, aby z jednej strony uniknąć łańcuchów przekierowań (nie wiemy, po ilu przekierowaniach Google faktycznie przekaże pełną moc, a dodatkowo takie wielokrotne przekierowania mogą negatywnie wpłynąć na czas ładowana strony), a z drugiej strony – zachować ciągłość w gromadzeniu danych analitycznych.

Po tym krótkim wstępie zachęcam Was do korzystania z infografiki, która posłuży jako ściąga przy wdrażaniu certyfikatu SSL. Można ją dowolnie wykorzystywać w social media, na forach czy na blogach, pod warunkiem zachowania pełnej formy – szczególnie z uwzględnieniem informacji o autorstwie 😉

Pełny artykuł (ostrzegam – wyjątkowo obszerny 😉 ) jest dostępny w 4. numerze magazynu „sprawny.marketing” na stronach 55-61.

KATEGORIE: !Wyróżnione, Linkowanie, Optymalizacja stron
Comments (23)

odnośnik bardzo obszerny. poczytam jeszcze na ten temat

Ciekawe zestawienie, krótkie i na temat, a forma infografiki najbardziej chyba w tym wszystkim wartościowa, treść będzie się sama niosła :>

Z tego co zawuażyłem bardzo dużo stron w internecie ma problem z wdrożeniem certyfikatów poprawnie. Nawet na onecie jak się wchodzi z googla często trzeba potwierdzać, że "witryna jest według nas bezpieczna" i chcemy przejrzeć zawartość.

Przydatna garść wiedzy, na pewno się przyda! 🙂

Poprawne wdrożenie certyfikatu SSL jest niezwykle ważne. Okazuje się, że wiele organizacji popełnia podstawowe błędy skutkujące spadkiem pozycji serwisu w wyszukiwarkach. Przedstawiona przez Ciebie infografika trafia w sedno sprawy i w zupełności się z nią zgadzam.

Bardzo na czasie 🙂
Pozycja obowiązkowa dla każdego seowca, webmastera i właściciela strony lub sklepu internetowego – wydrukować, w antyramę i na ścianę 😀

SSL zaczyna być już normą dla sklepów internetowych, niewprowadzanie tego rozwiązania może w znaczącym stopniu wpłynąć na niższą pozycję pomimo zastosowania jak najlepszych technik pozycjonerskich.

Jestem krótko po wdrążeniu ssl na swoją stronę i stwierdzam że wasza infografika mogłaby zostać czymś na wzór kamiennej tablicy z przykazaniami 😀 Zdecydowanie warto pamiętać o zrobieniu tych kilku rzeczy

Fakt, że jeszcze sporo stron internetowych nie ma SSL ale trend jest rosnący i w końcu stanie się to standardem. I dobrze!

Certyfikat SSL zaczyna być normą nie tylko dla sklepów internetowych ale tez „zwykłych” serwisów. Twoja infografika w bardzo ciekawy i zwięzły sposób opisuje kroki jakie są niezbędne do poprawnego wdrożenia certyfikatu. Bardzo podoba mi się ta forma przekazywania wiedzy.

Pojawią się problemy z zainstalowaniem certyfikatu SSL na niektórych serwerach i co wtedy?

Dziękuję za ten artykuł – bardzo mi się przyda.

Temat chyba jak najbardziej na topie. Choć najtrudniejsze jest zaktualizowanie backlinków do których nie ma się dostępu. Trzeba pisać pojedynczo do każdego żeby zaktualizował z łaski swojej. To żmudny proces. Sam nie wiem czy to się w zasadzie opłaca, czy nie lepiej wstawić po prostu przekierowania 301 w .htaccess i mieć wszystko gdzieś? Zamiast poświęconego czasu na zmianę obecnych skupić się na dodawaniu nowych które lecą już na https, co o tym sądzicie?

Przekierowania 301 i tak są koniecznością. Co do aktualizacji linków, przede wszystkim zmień te, nad którymi masz kontrolę (zaplecze i zewnętrzne serwisy, w których masz dostępny panel administracyjny z opcją wprowadzenia zmian do starych publikacji), a w dalszej kolejności te, gdzie łatwo jest o kontakt z osobą zarządzającą stroną. Resztą się nie przejmuj.

Przy dużych serwisach niestety często pojawiają się problemy. Przy małych stronach (ok 50 podstron) zauważyłam pozytywne efekty w postaci wzrostu widoczności (brak innych działań w tym czasie, więc to tylko SSL).

Większość z tych elementów można załatwić za pomocą wtyczek, ale zawsze warto ręcznie wprowadzić poprawki, bo nigdy nie wiadomo.

Oczywiście. Instaluj wtyczki przy byle jakiej okazji, a później zachodź w głowę dlaczego strona tak wolno chodzi. Dodatkowo pilnuj później uaktualnień dla tych wtyczek, a co z tymi które twórcy porzucili i od paru lat nie są aktualizowane? Sądzisz, że po zajrzeniu na stronę będzie Ci się chciało później wykonać modyfikacje manualnie jeśli już teraz uciekasz od takiego rozwiązania? Dla mnie instalacja jakiejkolwiek wtyczki jest ostateczną koniecznością. Żeby nie robić zbędnego bałaganu w plikach i bazie danych staram się aby na moich stronach nie było zainstalowanych więcej niż 5 wtyczek na stronę. Ponadto każda renomowanego producenta, każda musi być na bieżąco aktualizowana. A tego typu audyt i modyfikacje można zrobić ręcznie poświęcając niewiele więcej czasu. Trzeba tylko chcieć i lubić wykonywać swoją pracę dobrze.

Dodane do ulubionych, na pewno się przyda z nadchodzącymi zmianami wiedza podstawowa!

przerabiałem niedawno temat 🙂 gdybym wtedy miał tą checklistę byłoby dużo łatwiej 🙂

Szczególnie istotne gdy klienci chcą sobie sami wdrożyć https 🙂
Mam takiego, który sobie chyba za punkt honoru postawił wdrożenie samemu… już 3 miesiąc to robi, ale pomóc sobie nie da 😉

Bardzo przydatna infografika. Krótko i na temat 😉

Osobiście korzystam z Github Pages i tam wdrożenie SSL to był dosłownie jeden klik. W dodatku cała strona siedzi sobie za friko, jedyne co opłacam to domenę. Jak ktoś chce tanio i dobrze to też można.

No właśnie ja nie do końca rozumiem o co chodzi z tym rel="canonnical". Gdybyś może opisała to dokładniej to byłbym wdzięczny 😀 A tak a propos to gdzie są nowe artykuły!? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.