SearchMetrics przygotowało zestawienie SEO Ranking Factors 2014, które opiera się na badaniach stron w top 30 w Google dla wybranych fraz. Postanowiłam zaprezentować swój ranking, na którym opieram się podczas mojej pracy, jednak najpierw napiszę kilka słów wyjaśnienia w kwestii rankingu od SearchMetrics.→ Czytaj dalej
Artykuły w kategorii: Optymalizacja stron
Osoby specjalizujące się w SEO zapewne doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby każdy projekt zaczynać, a nie kończyć na konsultacji z nimi. Niestety nie zawsze praca przy optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek jest doceniana przez tych, którzy mają ten projekt zrealizować czy też tych, którzy w niego inwestują. → Czytaj dalej
Wiele znanych i często stosowanych sposobów na znalezienie tekstów wiąże się z 2 problemami. Jednym z nich jest brak praw autorskich do ich publicznego wykorzystania (np. zaciąganie treści z kanałów RSS bez zgody ich autora), a kolejnym – brak unikalności (m.in. podany już przykład). → Czytaj dalej
W dotychczasowej pracy nad optymalizacją stron internetowych pod kątem SEO wielokrotnie spotykałam się z sytuacjami, w których prace optymalizacyjne miały być wykonane dopiero po publikacji strony w internecie. O ile w przypadku niewielkich stron statycznych zalecane zmiany mogły być wprowadzone dość sprawnie, o tyle przy sklepach internetowych → Czytaj dalej
Tak brzmi tytuł wpisu na blogu Google, który dotyczy najnowszych zmian w algorytmie (tzw. webspam algorithm update). Oryginalny post napisany przez Matta Cutts’a został opublikowany wczoraj, 24 kwietnia, a update jest zapowiadany na najbliższe dni i ma dotyczyć ok. 5% polskich zapytań. Głównym celem zmiany jest obniżenie pozycji stron naruszających→ Czytaj dalej
SEO ma to do siebie, że kiedy chociaż raz potwierdzi się testem jakieś stwierdzenie (np. że linki przychodzące nie szkodzą), ufa się jego wynikom i powtarza je przez wiele lat. Tak powstają mity SEO, które są powtarzane bez ponownej weryfikacji, a które mogą już nie być aktualne. Kilka takich mitów → Czytaj dalej
Dzisiaj wyszedł kolejny numer magazynu SEM Specialist i również tym razem znajduje się w nim artykuł mojego autorstwa. Tym razem jest to case study jednego z serwisów INFEO, w którym nastąpiła rozbudowa o nową strukturę. Wzrost ruchu organicznego uzyskanego tylko dzięki nowym podstronom wyglądał następująco:
→ Czytaj dalej
Tym razem zanim napiszę coś od siebie, chciałabym poznać zdanie czytelników tego bloga na temat mocy poszczególnych elementów wpływających na moc słów zawartych w title. Często na forach powtarza się, że im krótszy tytuł, tym większa moc słów w nim zawartych albo że warto powtarzać najważniejsze słowo 2-3 razy. Pytanie jest następujące:→ Czytaj dalej
Dzisiaj Google ogłosiło uruchomienie Google Instant – nowego interfejsu wyszukiwarki, który wyświetla wyniki jeszcze w trakcie pisania zapytania. Oto jak Google opisuje wprowadzone zmiany:
→ Czytaj dalejInstant bierze pod uwagę to, co dotychczas wpisałeś, przewiduje najbardziej prawdopodobne uzupełenienie i w czasie rzeczywistym wyświetla rezultaty
Od czasu do czasu trafiam na pomocne wskazówki od pracowników Google. Postanowiłam zebrać je w jednym wpisie, skupiając się przede wszystkim na wypowiedziach Johna Muellera. Większość informacji została znaleziona na blogu www.seroundtable.com i jego profilu na twitterze, a dotyczą one technicznych zagadnień. Na liście znajdą się również informacje→ Czytaj dalej
Kotwica, lub inaczej etykieta lub zakładka, pozwala na odwołanie się do wybranej sekcji podstrony. Takie rozwiązanie jest pomocne kiedy artykuł jest dość obszerny, omawia kilka różnych zagadnień albo jest pisany w stylu Q&A (pytania i odpowiedzi), gdyż ułatwia on przejście bezpośrednio do interesującej nas części artykułu czy wybranego pytania.→ Czytaj dalej
UWAGA: Ze względu na przedawnione informacje, zapisy na ebooka „Wykonaj samodzielnie audyt SEO” zostały zamknięte. Zapraszam do zapisania się na szkolenie z audytów.
Przeglądając codziennie dziesiątki stron, regularnie napotykam na te same błędy, które odbijają się na ich słabej widoczności w wyszukiwarkach. W wielu przypadkach wystarczy→ Czytaj dalej
Niedziela jest dobrym dniem na nadrabianie zaległości na blogu i dokładną analizę błędów na stronach. Temat duplicate content jest jednym z tych, które ostatnimi czasy interesują mnie najbardziej, a dzisiaj znalazłam na jednej ze swoich stron błędy polegające na indeksowaniu wyników sortowania :/ Będzie to więc kolejny post z serii „Nauka na moich→ Czytaj dalej
Jakiś czas temu shpyo napisał na swoim blogu artykuł na temat optymalizacji tytułu strony przedstawiając proponowaną przez niego wersję. Dla strony głównej wyglądała ona następująco:→ Czytaj dalej