Elementy wpływające na moc słów w title – ankieta

Tym razem zanim napiszę coś od siebie, chciałabym poznać zdanie czytelników tego bloga na temat mocy poszczególnych elementów wpływających na moc słów zawartych w title. Często na forach powtarza się, że im krótszy tytuł, tym większa moc słów w nim zawartych albo że warto powtarzać najważniejsze słowo 2-3 razy. Pytanie jest następujące:

W jakiej kolejności (i dlaczego) ustawilibyście ważność poniższych elementów (patrząc tylko pod kątem optymalizacji pod Google)?

  • A. długość tytułu
    czy w krótszym tytule każde z jego słów ma większa moc?
  • B. powtórzenie najważniejszego słowa kluczowego
    czy wpływa w pozytywny lub negatywny sposób na jego moc?
  • C. odległość od początku tytułu
    czy ma znaczenie, w jakiej kolejności wymienimy poszczególne słowa kluczowe i które z nich znajdzie się na samym początku?
  • D. brak rozdzielania najważniejszych fraz
    czy rozdzielając frazę z lokalizacją poprzez wstawienie pomiędzy nimi innego słowa, osłabimy moc tej frazy?

Podana przeze mnie kolejność jest przypadkowa.

Proszę o wpisywanie swoich propozycji w komentarzach.

KATEGORIE: Optymalizacja stron, Pozycjonowanie stron
Comments (18)

C.

Niestety nie wyjaśnię tego za bardzo. Po prostu takie mam zdanie – jakieś tam doświadczenie mam i tak sądzę.

C – Zawsze powtarzano mi, że pierwsze lokujemy słowo, na które kładziemy nacisk…
B – Ma to sens i w dodatku działa. Nie jest to jakiś kop, ale jest moim zdaniem podobnie jak z density.
A – Wydaje mi się, że tak. Moc rozkłada się niejako na cały tytuł.
D – Pierwsze słyszę …

B – pozytywny wpływ , szczególnie użycie odmiany
C – tak, ma znaczenie
D – rozdzielając frazę obniżamy jej moc
A – tak jeżeli ma więcej niż 65 znaków

OK, spójrzmy na chwilę tylko na punkty C i D.

Mając za główną frazę „laptopy Wrocław”, który z poniższych tytułów byście wybrali? Zignorujmy tu drobne różnice w długości tytułów i spójrzmy na nie tylko pod kątem odległości od początku i braku rozdzielania głównej frazy.

Laptopy i komputery Wrocław
Komputery i laptopy Wrocław
Laptopy używane Wrocław

Ja w takim przypadku wybrałabym 2 wersję, czyli tę, w której najważniejsza dla mnie fraza nie jest rozdzielona. Gdyby jednak tytuł był dłuższy i brak rozdzielania tej frazy wymagałby zbytniego oddalenia od początku tytułu, wtedy bym się nad tym zastanowiła.

C, A, B, D
w drugim zadaniu wybralbym tytul 2 ze wzgledu na brak rozdzielenia glownej frazy.

U mnie w zależności od sytuacji będzie C/D, A, B.

Kolejność C i D zależy od tego, czy chcąc pozostawić nierozdzieloną frazę musiałabym mocno oddalić ją od początku tytułu – wtedy ważniejsze będzie wstawienie słowa kluczowego na samym początku. Jeśli jest to oddalenie o zaledwie 1 słowo, postawię na brak rozdzielenia frazy.

A – z moich testów wynika, że optymalny tytuł to szukana fraza + jedno inne słowo i dodanie do frazy więcej niż trzech słów bardzo zmniejsza wpływ tytułu na pozycję.
D – tak, obniża to moc, bo Google wie że większość użytkowników nie wprowadza cudzysłowów nawet gdy są potrzebne i optymalizuje wyniki przesuwając w górę strony zawierające wyrazy w identycznej kolejności.
C – wstawienie tytułu strony przed tytułem witryny zawsze zwiększyło ruch long tail, od 10% do nawet 40%.
B – nie wpływa ani pozytywnie ani negatywnie.

C – z doświadczenia widzę, że im fraza bliżej początku tym strona lepiej reaguje na inne działania SEO. Brałbym tutaj też pod uwagę badania eyetrackingowe, które jasno pokazują, że dla użytkownika właśnie początek title jest najważniejszy.
D – nie zawsze jest możliwość wstawienia fraz bez rozdzielenia (choćby w przykładzie, który podałaś) jednak jak jest taka możliwość to korzystam.
A – tutaj często kieruję się zasadą, że dla długiego ogona nawet „osłabiony” długi Title jest lepszy niż krótki a mocniejszy. Przy małych stronach raczej krótkie tytuły. Próg 65 znaków według mnie nie ma większego znaczenia, gdyż jest to (według mnie) jedynie graficzna interpretacja wyników.
B – traktuję to jako bonus albo przy trudniejszych frazach.

c – uważam, że im bliżej początku tym lepiej. ja zawsze zaczynam od słowa kluczowego, jeżeli tylko ma to sens to podaję je identycznie jak podpowiada google.
d – jw. tzn jeśli tylko się da i ma to logiczne uzasadnienie to wpisuję identyczną frazę z poszukiwaną przez internautów, conajwyżej później doklejając do niej jak w Twoim przykładzie z laptopami.
a – zauważyłem, że słowo kluczowe + logiczne powiązanie z dodatkowym słowem kluczowym „z okolicy” (najlepiej max 6 slow choć nie zawsze się da zwłaszcza jak w grę wchodzi wyszukiwanie lokalne)
b – raczej bał bym się bana za spam – wolałbym użyć synonimu albo innego słowa „z okolicy”.

Bez sugerowania się powyższymi komentarzami, najpierw napiszę, co ja o tym myślę a potem dopiero je przeczytam 😉

C – zdecydowanie ma znaczenie, niejako jest to „kluczowy” element, by najważniejsza fraza była na początku, ew. jedną z pierwszych fraz.

D – jest to wg. mnie drugi z kluczowych elementów, słowa będące obok siebie tworzące „frazy” – mają zdecydowanie większego „kopa” gdy są obok siebie. Często testowane i po zmianie kolejności stronka zdecydowanie idzie do góry.

B – o ile 2 powyższe tezy mogę z czystym sumieniem, powiedzieć, że są prawdziwe – to tu tak jedynie „na oko” mogę powiedzieć, że powielenie coś daje – choć nie aż tak dużo, a często by można stwierdzić, że to zbieg okoliczności. Oczywiście mówię, tu o logicznym wkomponowaniu kilku razy tego samego słowa, bo bezmyślne jego wpisywanie kilka(naście) razy to zdecydowanie może prowadzić do obniżenia pozycji.

A – tak samo jak wcześniej nie wiem czy ma to w ogóle znaczenie, a bym nawet powiedział, ze często dłuższe tytuły dawały mi „większego kopa” w górę niż krótsze. Raczej bym to określił jako mit, no chyba, że mówimy o tytułach po ileś tys. znaków, no to faktycznie mogą być na minus.

A teraz przeczytam, co inni o tym myślą 😉

Co do:

Laptopy i komputery Wrocław
Komputery i laptopy Wrocław
Laptopy używane Wrocław

Również wybrał bym 2-gą wersje. Główna fraza stosunkowo blisko początku, do tego pisana bez „rozdzielacza”. Ciekawiej by było gdyby była propozycja „Najlepsze i najtańsze komputery i laptopy Wrocław” – tu już odległość jest zdecydowanie spora. I np. gdyby sprawdzić czy lepsze to jest niż np. „Laptopy używane Wrocław” – ja bym nadal postawił na opcje moją dodaną nr 1, choć ta odległość mogła by jednak „przegrać” z rozdzieleniem ale z frazami dużo bliżej początku. Myślę, ze trzeba by było zrobić test.

A
za krótki tytuł jest nienaturalny, tak samo źle jeśli tytuł jest za długi. Moim zdaniem powtarzanie słowa/słów kluczowych nie daje dodatkowej mocy. Tytuł ma zawierać wszystkie ważne frazy kluczowe, powinien być naturalny, frazy wypisane po przecinku nie wchodzą w grę.
Mniej skupiał bym się na długości.
B
podobno taki zabieg wpływa negatywnie, jednak z obserwacji myślę ze G ignoruje taki zabieg…
bezsensem było by skreślanie znaczącego portalu, tylko dlatego że fraza kluczowa powtórzona jest kilka razy w title. Za bardzo ryzykowne biorąc pod uwage, że na pierwszym miejscu w G jest trafność wyników wyszukania.
C
Nie ma to znaczenia dla robotów. Może mieć znaczenie w klikach, im dalej słowo kluczowe tym mniejszy CTR (choć tu wiele czynników może o tym decydować)
D
jw
budujmy naturalne tytuły w których zawieramy frazy kluczowe. Takie tytuły są mało naturalne.
Dla przykładu: ogłoszenia kraków, ogłoszenia nieruchomości kraków, anonse kraków – źle
Powtarzająca się miejscowość nic nie pomoże.
Dodam że ma znaczenie położenie frazy kluczowej jeśli składa się ona z więcej niż jednego słowa, tzn weźmy pod uwagę przykładowy tytuł ” Mam na imie Michał i pochodzę z Krakowa”
pozycjonujemy na fraze „Michał z Krakowa”
W tym przypadku kolejność fraz jest istotna, bardziej optymalnym tytułem dla tej frazy będzie „Michał z Krakowa….”

C, D, A, B (przy D mam na myśli użycie myślnika

A – bardziej esencjonalne
D – dokładność
B – nie chodzi o ilość tylko kombinatorykę
C – bez większego znaczenia

Wszystkie te cztery czynniki maja bardzo wazne znaczenie. Tytul, slowa kluczowe i meta tags i content musze byc powiazane tematycznie. Tytul i slowa kluczowe dobieramy wedlug kolejnosci tzn. poczatek tytulu pierwsze slowo kluczowe poczatek meta tagu. Tytul nie wiekszy niz 80 znakow, meta tags max 200 i z 20 slow kluczowych. Wazna sprawa jest content strony ale musimy sie nastawic do czego ma sluzyc nasza strona wiec zeby szybko i wysoko stala w wyszukiwarce to strona www musi byc szczuplutka. Do pozycjonowania uzywajmy Anchor skladajacy sie z minimum 2 wyrazow i znajdujacy sie w tytule, slowach kluczowych, opisie meta tag czy artykule na stronie.

W przypadku dopasowania atrybuty TITLE zauważyłem największe zmiany ale uważam, że występowanie słów kluczowych w każdym z podanych jest znaczące ale najlepiej jeśli pojawia się w odmienionej formie lub w formie synonimu.

A. uważam że tak, jednak podczas pozycjonowania strony na 7 fraz, gdy skróciłem tytuł do z 7 do 3 fraz, wyniki spadły na pozostałe 4, a niewielki wzrost zanotowała pierwsza z rzędu fraza.
B. zdecydowanie pozytywny
C. zdecydowanie tak
D. tak

A. pozycjonuję na długie tytuły, siła myślę jest podobna
B. tak
C. nie ma znaczenia
D. myślę, że nie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.