Ostatnie artykuły

Tytuł nieco przewrotny, ale to przez to, że nie dla wszystkich ta informacja jest tak oczywista, jak dla mnie 😉 Przeczytałam właśnie komentarze pod wpisem o Pingwinie. Nie ma ich co prawda wiele, ale każdy skupia się na kolorach i na tym, że nawet Grey Hat SEO narusza wytyczne Google. I to nie pierwszy raz, kiedy czytam „oczywistą oczywistość”. → Czytaj dalej

Post publikuję z dużym opóźnieniem w stosunku do fejsa, ponieważ miałam chwilowe problemy techniczne z blogiem… Przez długi czas nie udzielałam się w sieci i pojawiało się coraz więcej pytań, co się ze mną dzieje. Raz padło nawet pytanie o to, czy… żyję 😉 Tak, żyję i mam się dobrze, tyle że mój czas pochłania…→ Czytaj dalej

Żarcik na Prima Aprilis

Przyznam szczerze, że informacja ta dość mocno mnie zaskoczyła, ale wyjaśnienie jest całkiem ciekawe 😉 Chodzi o wypowiedź Johna Muellera podczas jednego z ostatnich hangoutów. Dotyczyła ona tworzenia usługi Street View dostępnej w mapach Google, a konkretnie sytuacji, w której kamera natknie się na billboard z adresem strony.→ Czytaj dalej

Po dzisiejszym sprawdzeniu skrzynki pocztowej czuję się… zniesmaczona. W weekend poświęciłam chwilę na sprawdzenie działania niektórych narzędzi od Google, w tym m.in. zgłoszenia DMCA. Zgłaszałam w ten sposób wyłącznie te strony, na których ewidentnie było widać, że autor wykorzystywał teksty świadomie łamiąc moje prawa autorskie, a także → Czytaj dalej

Na wstępie zapraszam do zapoznania się z poprzednią częścią mitów. Dzisiejsze będą dotyczyły PR (ma znaczenie, czy nie ma?), optymalizacji tytułów i tego, na ile można ufać informacjom od Guglarzy – w tym przypadku będę się opierać na informacji na temat aktualnych różnic między wynikami wyszukiwania dla komputerów i urządzeń mobilnych. → Czytaj dalej

Co prawda narzędzia do monitorowania wzmianek nie są przygotowane stricte pod kątem SEO, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyłapywać za ich pomocą niepodlinkowane adresy stron czy nazwy serwisów, którymi się opiekujemy. W końcu podlinkowywanie wzmianek to również forma link buidlingu. Do porównania wybrałam 3 narzędzia: Brand24, Monitori i SentiOneCzytaj dalej

Wpadłam ostatnio na sofcik zbliżony do Fresh Link Findera, który służy do analizy i monitorowania backlinków, w tym posiada opcję powiadomień mailowych o nowo znalezionych linkach. Chodzi o narzędzie MonitorBacklinks.com, które na pierwszy rzut oka wygląda na mocno dopracowane i przemyślane. Dzięki możliwości integracji z GA i GWT, możliwe jest pobranie→ Czytaj dalej

Ostatnimi czasy nagromadziło się sporo nowych mitów SEO, inne z kolei są powtarzane już od lat. Postanowiłam odnieść się do części z nich, porównując krążące w branży teorie z potwierdzonymi informacjami. Dotychczas podobne wpisy publikowałam w postaci sprawdzenia 3 mitów i myślę, że warto tę formę zachować. Zaczynamy od tego, czy faktycznie w niedługim→ Czytaj dalej

W ostatnim czasie Google mocno stawia na edukację właścicieli stron w zakresie dostosowania ich serwisów pod kątem urządzeń mobilnych. Najważniejsza informacja, która dotyczy bezpośrednio naszej branży, to ta potwierdzająca, że mobilność stron będzie czynnikiem rankingowym od 21 kwietnia 2015 r. Czemu dopiero wtedy? Abyśmy mieli czas się do tego przygotować.→ Czytaj dalej

Doskonale wiemy, że nie tylko algorytmy są odpowiedzialne za SERPy, ale także ludzie. 2 lata temu opublikowałam streszczenie wytycznych pracy dla tzw. Google Raterów (część 1 i część 2 – warto zacząć od ich lektury), a z publikacją dzisiejszego materiału czekałam dość długo, bo bazuję tu na informacjach z 2014 r. Dodam jednak, że temat się nie zdezaktualizował,→ Czytaj dalej

Dzisiaj będzie dość krótka refleksja na temat optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Zastanówmy się, czy w sytuacji, w której strona cieszy się już stosunkowo dobrymi pozycjami, warto skupiać się na takich detalach jak prawidłowo skonstruowane nagłówki, linkowanie wewnętrzne i inne elementy optymalizacji kodu i treści, skoro wystarczy trochę→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.