W kwietniu odbyła się konferencja BrightonSEO i gdyby nie spostrzegawczość Artura z SilesiaSEM, nie wiedziałabym o streamingu online. Post na ten temat przeczytałam ponad godzinę przed rozpoczęciem wydarzenia i mogłam dzięki temu obejrzeć prezentacje na żywo. Poniżej znajduje się spis tych najciekawszych:→ Czytaj dalej
Ostatnie artykuły
Niedawno trafiłam na ciekawe narzędzie, do którego można wgrać dane o słowach kluczowych z Search Console, aby wygenerować wykres i tabelę pokazującą średni CTR dla wszystkich fraz z poszczególnych pozycji. Sprawdziłam je najpierw na małej próbce, aby upewnić się, że wszystko poprawnie zlicza. Potem wgrałam pełne dane, czyli dla kilku stron i wyniki są→ Czytaj dalej
Dawno, dawno temu, nadrzędnym celem pozycjonowania było uzyskanie top 10 – oczywiście im wyżej, tym lepiej, bo często wysokość wynagrodzenia była uzależniona od konkretnej pozycji (rozliczanie za efekt). SERPy były wtedy proste, bez żadnych bajerów typu 2-kolumnowe linki, bez polecanych fragmentów, bez wpisów z Google+ i co bardzo ważne, bez→ Czytaj dalej
W zeszłym roku pisałam o sposobie oceny SERPów przez pracowników Google. Co prawda od tej pory wytyczne dla tzw. Google Raterów uległy zmianie (tutaj jest wersja z 28 marca 2016 r.), jednak cały czas jednym z głównych czynników decydujących o ocenie strony jest tzw. E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), co sprowadza się do zapewnienia→ Czytaj dalej
Sukces pozycjonowania każdej strony zależy w pierwszej kolejności od prawidłowego doboru słów kluczowych. Jeśli wystarczająco wcześnie nie dokonamy analizy statystyk i nie zweryfikujemy, czy wybrane frazy są opłacalne, możemy zmarnować czas i pieniądze zainwestowane w przeprowadzoną optymalizację i długotrwały proces pozyskiwania linków. I → Czytaj dalej
Wypuszczanie kolejnych zwierzaków z Google ZOO wywołuje za każdym razem spore zamieszanie w branży. Na forach od razu pojawiają się komentarze na temat tego, komu spadły pozycje, a komu wzrosły i praktycznie zawsze można trafić na osoby podkreślające, że wzrosty pozycji zawdzięczają stosowaniu bezpiecznych technik (nierzadko określając je mianem działań→ Czytaj dalej
Ten wpis jest jedynie żarcikiem Prima Aprilisowym 😉
Dotychczas prowadziłam mailowe kursy SEO (poziom podstawowy i średniozaawansowany), które cały czas cieszą się sporym zainteresowaniem. Systematycznie otrzymuję też pytania o to, czy po 1. planuję wydać kurs na poziomie zaawansowanym, a po 2. czy jest możliwość przeprowadzenia szkolenia stacjonarnego.→ Czytaj dalej
Inspiracją do tego wpisu była niedawna wypowiedź Johna Muellera na temat tego, że tytuł nie należy do najważniejszych czynników rankingowych (szczegóły na ten temat można znaleźć u Barry’ego). Dzisiaj z kolei trafiłam na kolejny materiał, tym razem jest to raport opracowany przez Backlinko, który zawiera wnioski z badania na temat korelacji wybranych→ Czytaj dalej
Jako seowiec, moim zboczeniem zawodowym jest sprawdzanie w każdym możliwym materiale, czy znalazł się w nim link i czy jest on pozycjonujący 😉 To samo dotyczy wielu kwestii optymalizacyjnych – zamiast skupić się na zawartości strony, w pierwszej kolejności sprawdzam poprawność linków wewnętrznych albo zróżnicowanie tytułów. Jednak jako osoba→ Czytaj dalej
Zbliża się połowa grudnia, więc czas na podsumowanie roku. To jeden z tych nielicznych wpisów, w których omawiam sprawy zarówno prywatne, jak i zawodowe 😉 A więc zaczynamy…→ Czytaj dalej
Jedną z zakładek Search Console, z której możemy wyciągnąć ciekawe dane, jest Ruch związany z wyszukiwaniem -> Analityka wyszukiwania. Naszym oczom ukazują się ładne statystyki nie tylko kliknięć, ale także wyświetleń naszej strony dla fraz, dla których chociaż raz strona się wyświetliła.
Pozyskiwanie linków ze wzmianek o marce to temat, którym warto się zainteresować głównie przy dużych serwisach z kilkuletnim stażem. Takich, o których piszą popularne media, które podejmowały już działania z zakresu dystrybucji materiałów prasowych, o których dyskutują użytkownicy forów i blogerzy na swoich stronach. → Czytaj dalej
Znalezienie firmy SEO to prawdziwe wyzwanie w szczególności dla nieświadomych klientów, którzy dopiero co usłyszeli o tym, że bez wysokich pozycji w Google nic nie zdziałają. Nie wiedzą dokładnie, na czym to polega i jak wybrać odpowiednią firmę do współpracy. Dlatego dzisiaj skupię się na tym, na co powinien zwrócić uwagę przeciętny Kowalski szukający→ Czytaj dalej
Google tak szybko dodaje nowe opcje do swoich narzędzi, że momentami ciężko nad nimi nadążyć. Dzisiaj chciałabym zaprezentować kilka ciekawych możliwości, niezależnie od tego, czy są nowe, czy dostępne już od dłuższego czasu. Pierwsza wersja wpisu została opublikowana pod koniec 2015 r. (stąd zachowane stare komentarze), po czym została odświeżona → Czytaj dalej