Dzisiaj opiszę jedną z ciekawszych opcji Majestic, które umożliwia odpytanie o najważniejsze parametry nawet dla 400 adresów URL naraz, dzięki czemu możemy załadować tam obszerną listę stron dowolnego rodzaju, a następnie odpytać m.in. o Trust Flow i Citation Flow. Na tej podstawie z kolei ustalamy progi, powyżej których uznamy strony za odpowiedniej→ Czytaj dalej
Ostatnie artykuły

Pewnie spotkaliście się ze stwierdzeniem na temat tego, że nie warto analizować backlinków konkurencji w ogólnodostępnych narzędziach, ponieważ z 1 strony część seowców blokuje dostęp wybranych botów do zaplecza, a z 2 strony – nikt z nas nie wie, które linki trafiły do DT i tym samym nie mamy pełnego obrazu sytuacji. To jednak zależy od tego, w jakim→ Czytaj dalej
Google systematycznie zaskakuje nas kolejnymi informacjami o tym, jakie zwierzaki już wypuściło, co planuje, jakie ma podejście do poszczególnych rodzajów linków itp. Problem w tym, że często przekazywanie newsów o SEO przypomina głuchy telefon, kiedy to oficjalne anglojęzyczne źródło mówi jedno, pierwsze polskie wpisy podają zmodyfikowaną (wyolbrzymioną→ Czytaj dalej
W końcu przestaniemy czytać kolejne zapowiedzi Pingwina, którego wprowadzenie tak mocno przeciągało się w czasie. Dzisiaj, 23 września 2016 r., możemy przeczytać oficjalną informację prosto z Google, która potwierdza, że Pingwin zaczął działać na bieżąco (z ang. real-time). Zmiana dotyczy od razu wyników we wszystkich językach.→ Czytaj dalej
Wraz z zakończeniem wakacji światło dzienne ujrzał nowy ebook, nad którym pracowałyśmy wraz z Karoliną Gudecką. Połączyłyśmy w nim nasze pasje – SEO i działania promocyjne, spośród których skupiłyśmy się na Content Marketingu. W rezultacie wspomniany poradnik to kompendium wiedzy o tym, jak wycisnąć jak najwięcej korzyści SEO z działań z zakresu→ Czytaj dalej

Z końcem wakacji udało mi się zaktualizować moje kursy SEO – ten na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym. Na tym jednak nie koniec, ponieważ z tej okazji przygotowałam nową ofertę, w ramach której można dokonać zapisu na oba kursy naraz (oczywiście po niższej cenie, niż gdyby były zamawiane osobno i z dodatkowym gratisem). W tym pakiecie zmienia→ Czytaj dalej

Po długiej przerwie (2 lata), Tomek Stopka i Karol Dziedzic wracają do SEO hangoutów. Już w tę środę o godz. 17:00 można będzie uczestniczyć w hangoucie on-air, w którym weźmie udział 3 prelegentów: Łukasz Żelezny, Maciej Wojtowicz i i Paweł Gniadkowski. → Czytaj dalej
W kwietniu odbyła się konferencja BrightonSEO i gdyby nie spostrzegawczość Artura z SilesiaSEM, nie wiedziałabym o streamingu online. Post na ten temat przeczytałam ponad godzinę przed rozpoczęciem wydarzenia i mogłam dzięki temu obejrzeć prezentacje na żywo. Poniżej znajduje się spis tych najciekawszych:→ Czytaj dalej

Niedawno trafiłam na ciekawe narzędzie, do którego można wgrać dane o słowach kluczowych z Search Console, aby wygenerować wykres i tabelę pokazującą średni CTR dla wszystkich fraz z poszczególnych pozycji. Sprawdziłam je najpierw na małej próbce, aby upewnić się, że wszystko poprawnie zlicza. Potem wgrałam pełne dane, czyli dla kilku stron i wyniki są→ Czytaj dalej
Dawno, dawno temu, nadrzędnym celem pozycjonowania było uzyskanie top 10 – oczywiście im wyżej, tym lepiej, bo często wysokość wynagrodzenia była uzależniona od konkretnej pozycji (rozliczanie za efekt). SERPy były wtedy proste, bez żadnych bajerów typu 2-kolumnowe linki, bez polecanych fragmentów, bez wpisów z Google+ i co bardzo ważne, bez→ Czytaj dalej

W zeszłym roku pisałam o sposobie oceny SERPów przez pracowników Google. Co prawda od tej pory wytyczne dla tzw. Google Raterów uległy zmianie (tutaj jest wersja z 28 marca 2016 r.), jednak cały czas jednym z głównych czynników decydujących o ocenie strony jest tzw. E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), co sprowadza się do zapewnienia→ Czytaj dalej

Sukces pozycjonowania każdej strony zależy w pierwszej kolejności od prawidłowego doboru słów kluczowych. Jeśli wystarczająco wcześnie nie dokonamy analizy statystyk i nie zweryfikujemy, czy wybrane frazy są opłacalne, możemy zmarnować czas i pieniądze zainwestowane w przeprowadzoną optymalizację i długotrwały proces pozyskiwania linków. I → Czytaj dalej

Wypuszczanie kolejnych zwierzaków z Google ZOO wywołuje za każdym razem spore zamieszanie w branży. Na forach od razu pojawiają się komentarze na temat tego, komu spadły pozycje, a komu wzrosły i praktycznie zawsze można trafić na osoby podkreślające, że wzrosty pozycji zawdzięczają stosowaniu bezpiecznych technik (nierzadko określając je mianem działań→ Czytaj dalej

Ten wpis jest jedynie żarcikiem Prima Aprilisowym 😉
Dotychczas prowadziłam mailowe kursy SEO (poziom podstawowy i średniozaawansowany), które cały czas cieszą się sporym zainteresowaniem. Systematycznie otrzymuję też pytania o to, czy po 1. planuję wydać kurs na poziomie zaawansowanym, a po 2. czy jest możliwość przeprowadzenia szkolenia stacjonarnego.→ Czytaj dalej