Ostatnie artykuły

Temat brzmi kontrowersyjnie? Bo taki jest, dlatego artykuł ten powinni przeczytać zarówno klienci firm SEO, jak i same firmy w branży. W końcu takie działania wpływają negatywnie na wizerunek nas wszystkich i wzbudzają coraz większą podejrzliwość u klientów, którzy nie chcą być naciągnięci po raz kolejny.

Zacznę od zagadki – znajdźcie różnice na→ Czytaj dalej

Barry Schwartz w tym artykule opisał ciekawy trick na to, w jaki sposób wymusić na Google nieszyfrowane połączenie. Jak wiemy, 2 lata temu w październiku Google zdecydowało się na szyfrowanie połączenia dla osób zalogowanych na konto Google. Od tej pory powoli można było widzieć coraz więcej wejść z tajemniczej frazy (not provided), która nie oznaczała → Czytaj dalej

Czas na kolejny wpis z serii SEO refleksji. Wynika on z rozmowy na FB, w której to padły stwierdzenia m.in. na temat tego, że SQT nie czyta w ogóle treści zgłoszeń o ponowne rozpatrzenie, że nawet usunięte linki należy dopisać do disavowa, zamiast np. spingować itp. – mniejsza o szczegóły. Napiszę, jak ja podeszłabym teraz do tematu analizy linków i wysłania→ Czytaj dalej

Mój ostatni wpis różnił się dość mocno od poprzednich swoją formą i podejściem do tematu. Również kilka najbliższych postów na blogu będzie odbiegało od starej formy, ponieważ przedstawię w nich swoje zdanie (często „na czuja”) do niektórych tematów i będę zachęcać Was do podzielenia się swoimi opiniami. Zacznijmy od następującego pytania:→ Czytaj dalej

Pisałam już o tym, jak fajnie rozpisać zaplecze, szukać ciekawych źródeł mocnych linków, zoptymalizować stronę, a dzisiaj czas na podejście do pracy seowca od innej strony – od strony problemów. Czyli o tym, co sprawia, że zadanie zaplanowane na X godzin okazuje się wydłużyć x2 lub x3, albo kiedy trzeba oderwać się od swoich obowiązków, bo nagle coś → Czytaj dalej

Niedawno pisałam o tym, w jakich sytuacjach warto inwestować w budowę własnego zaplecza. Dotyczy to przede wszystkim dużych projektów – rozbudowanych serwisów, których głównym celem jest zarobek, a nie jedynie ogólna prezentacja oferty firmy. W przeciwieństwie do wizytówek firm (w szczególności tych o zasięgu lokalnym), w przypadku których zazwyczaj→ Czytaj dalej

Dzisiaj postanowiłam poruszyć temat linków, skupiając się na porównaniu tych wyglądających na naturalne/zamieszczone bezinteresownie (w skrócie będę je nazywać naturalnymi), oraz tych, w przypadku których na pierwszy rzut oka widać, że zostały wstawione w celach pozycjonowania (w skrócie będę używać określenia: linki nienaturalne). Ocena będzie→ Czytaj dalej

W naszej branży modne jest powtarzanie sloganów typu: katalogi umarły, linki site-wide szkodzą, linki w treści szkodzą. Jednak, mimo że część z nich narodziła się już wiele lat temu, nadal udaje się sporo wycisnąć z takich linków, dlatego te sposoby ich zdobywania nie umierają, a jedynie ewoluują. Poniżej zamieszczam małą „instrukcję” linkowania→ Czytaj dalej

Jednym z głównych problemów firm oferujących pozycjonowanie jest niewielka świadomość klientów na temat tego, co składa się na tę usługę. Zazwyczaj wychodzą oni z założenia, że jest to działanie jednorazowe, którego efekty widać już w trakcie pierwszego miesiąca pracy i które można zakończyć w momencie, gdy strona osiągnie wysokie pozycje – przecież → Czytaj dalej

Wczoraj wróciłam z urlopu, a jeszcze przed jego rozpoczęciem usiadłam do porządków na blogu, które chciałabym pokrótce opisać. Głównym problemem było dotarcie do ciekawych, ale dawno opublikowanych postów, ze względu na ich dużą ilość. Postanowiłam dla najciekawszych artykułów utworzyć kategorię „wyróżnione” i od razu zachęcam do zapoznania→ Czytaj dalej

Osoby specjalizujące się w SEO zapewne doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby każdy projekt zaczynać, a nie kończyć na konsultacji z nimi. Niestety nie zawsze praca przy optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek jest doceniana przez tych, którzy mają ten projekt zrealizować czy też tych, którzy w niego inwestują. → Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.