Ostatnie artykuły

Ilekroć przeglądam rozbudowane serwisy bądź strony prezentowane na portfolio firm zajmujących się tworzeniem stron (czasem w ofercie mają również pozycjonowanie), zauważam niezliczoną liczbę błędów w ich optymalizacji. Co gorsza, nie są to jedynie błędy wpływające negatywnie na to jak wyszukiwarki widzą stronę, ale ja mam zamiar skupić się na najczęstszych→ Czytaj dalej

Wp (Netsprint) nie radzi sobie z przekierowaniem 301, chociaż Google też nie popisało się pod tym względem i na najlepszą ocenę zasłużył sobie Onet. O co chodzi? Już tłumaczę. Chodzi o to, że ostatnio zmuszona byłam do zastosowania redirect 301 na kilku stronach, a efekty tego są marne.

Najgorszy problem miałam (i nadal mam) z WP, dla którego coś takiego jak → Czytaj dalej

Czy to w rozmowach na forach, czy przy wycenie, często spotykamy się z tematem pozycjonowania na kilka najpopularniejszych fraz. Padają pytania o to, jaka jest ich optymalna ilość, jednak nie zawsze w danej branży największy ruch jest generowany przez frazy ogólne, np. książki w przypadku księgarni internetowej. Zdarza się, że dana fraza wydaje się być → Czytaj dalej

Przewodnik Google zatytułowany Making the Most of Your Content: A Publisher’s Guide to the Web opisuje pokrótce działanie tej wyszukiwarki, a także zawiera wskazówki dotyczące tego, jak sprawić, aby Twoja strona była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Z książki tej można się również dowiedzieć, jak kontrolować → Czytaj dalej

Oto jest pytanie… które co jakiś czas pada na forach poświęconych pozycjonowaniu. Zacznijmy od tego, że dla Google adres strony z i bez „www” to 2 różne strony. Pamiętajmy również o tym, że jeśli Google widzi kilka stron o tej samej treści, może je umieścić w wynikach uzupełniających i tak też może się stać w przypadku, gdy ta sama treść dostępna→ Czytaj dalej

Kilka miesięcy temu opublikowano informację o nowym sposobie na wyindeksowanie z Google wybranych podstron, np. w przypadku gdy są to czasowe oferty. Mowa oczywiście o metatagu unavailable-after, który mam zamiar przetestować na jednej ze swoich stron. Wybór padł na prawie czteroletnią stronę, która i tak w najbliższym czasie miała mi posłużyć do testów→ Czytaj dalej

Ostatnio na pewnym forum padło pytanie o to, dlaczego nawet wyszukując strony w Google jako pierwsze wyświetlają się polskie strony. Pytanie padło spod klawiatury osoby znajdującej się w danej chwili w Polsce, a wszystkiemu winna jest geolokalizacja, czyli dopasowanie wyników wyszukiwania do kraju, z którego zostaje wykonane zapytanie. → Czytaj dalej

Ostatnio z chęcią testuję nowe rzeczy – program partnerski, google adsense, a nawet jeden z systemów wymiany linków, o którym być może za jakiś czas napiszę. Jednym z programów, jakie postanowiłam sprawdzić, jest Sprytne Katalogowanie i od razu zaznaczam, że nie chodzi o żadnego addera dodającego strony do katalogów automatycznie. Osoby czytające→ Czytaj dalej

Jak wiadomo nie od dzisiaj, aby wystartować z nowym serwisem należy zadbać o jak najlepszą domenę. Dobrze jest jeśli zawiera ona słowo kluczowe, na które mamy zamiar pozycjonować swoją stronę, chociaż nawet co do tego zdania są podzielone i wiele osób uważa, że nazwa domeny nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Domena powinna być krótka i łatwa do→ Czytaj dalej

Na oficjalnym blogu Google Polska pojawił się artykuł na temat strony typu presell i działaniach, jakie mogą być podjęte w celu zakończenia zliczani wartości linków prowadzących z tzw. presell pages. Często strony takie pozwalają na umieszczanie artykułów z każdej tematyki, a przez to, że niektórzy stosują dodawarki, które automatycznie dodają tą samą→ Czytaj dalej

Nie każ mi myśleć. O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych to książka, którą powinien przeczytać każdy webmaster, który chce, aby jego strona była jak najlepiej odebrana przez użytkowników, aby nie zmuszała ich do zastanawiania się, w co można kliknąć, a w co nie, albo o czym jest strona. Książka ta jest wydana przez Helion a ze szczegółami→ Czytaj dalej

Jeśli masz stronę firmową, na której zarabiasz i jest nią np. sklep internetowy, prawdopodobnie spotkałeś lub spotkasz się z sytuacją, w której otrzymasz ofertę pozycjonowania od firmy SEO. Dostaniesz m.in. raporty z danym o stronach i ich pozycjach, z których widać, że firma wyprowadza strony klientów na top 10 w Google. Gdzie jest haczyk? Zaraz do tego → Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.