Link building – Jak zdobywać linki

Nie od dziś wiadomo, że bez linków nie da się wypozycjonować strony, chyba że fraza jest na tyle łatwa, że wystarczy optymalizacja i naturalne linki (bądź zwykła reklama) do zaindeksowania strony przez Google.

Czy wiesz, że w ciągu 2 minut możesz uzyskać dostęp do poniższego materiału?
Szkolenie: Zarabiaj na audytach SEO

Jak więc zdobyć linki?

Sposobów jest wiele. Od tych darmowych, które można zdobyć w kilka sekund, poprzez linki kupione, aż do tych uzyskanych dzięki budowie zaplecza. Oczywiście najbardziej pożądane są linki naturalne w dużej ilości, ale o te nie zawsze jest tak łatwo, jak może się początkowo wydawać.

Zacznijmy od linków najłatwiejszych, chociaż nie zawsze darmowych:

  • katalogi stron– są głównym miejscem, w którym w dużej ilości i w krótkim czasie, a dodatkowo za darmo (zazwyczaj), można zdobyć linki. Nie oznacza to jednak, aby szaleć z ich ilością, tym bardziej w przypadku nowej strony. Pamiętajmy – wszystko z umiarem i najlepiej ręcznie tak, aby mieć nad tym jak największą kontrolę;
  • presell pages – inaczej „katalogi artykułów” lub „precle„. Są to strony, na których za darmo bądź za opłatą można zamieścić artykuł z wplecionymi w treść linkami. W tym przypadku dobrze jest wykorzystać możliwość zamieszczenia kilku linków i zamiast marnować je na link do tej samej strony, wzmocnić podstrony, podlinkować mapę strony, zaplecze bądź wpisy w innych preclach czy katalogach. W końcu aby link na takiej stronie miał jakąś wartość, musi on zostać zaindeksowany, a to osiągnie się najłatwiej przez podlinkowanie artykułu;
  • fora dyskusyjne, blogi itp. – co prawda tutaj linki (np. te zamieszczone w podpisie pod postami na forach) w większości mają generować ruch poprzez reklamę, a nie służyć jako linki pozycjonujące, ale to też sposób, o którym warto wspomnieć;
  • zakup linków – linki pozycjonujące można zakupić na różnych stronach. Najlepsze do tego celu będą strony mocno podlinkowane o stabilnej wysokiej pozycji na frazy, które nas interesują;
  • zakup artykułów sponsorowanych – zakup artykułów zawierających linki w treści bądź podane jako źródło;
  • linki zewnętrzne – zamieszczanie linków do innych tematycznie powiązanych stron może zachęcić do tego, aby właściciel takiej strony odwdzięczył się tym samym i zamieścił linka do nas.

A teraz te, do którego potrzebne jest własne zaplecze (strony służące jako wsparcie dla stron pozycjonowanych, które można wykorzystać również do celów zarobkowych, np. umieszczając na nich reklamy Google Adsense):

  • strony zapleczowe – umieszczanie linków na własnym zapleczu;
  • wymiana linkami – na stronie z wymiany webmaster zamieszcza link do pozycjonowanej przez nas strony, w zamian za co na swoim zapleczu wstawiamy link do jego strony. Form wymiany linkami jest wiele, jednak najlepsza jest taka, w przypadku której ciężko o jakiekolwiek powiązania między linkującymi do siebie stronami (odpada więc wymiana wzajemna A <-> B);
  • systemy wymiany linków stałych i rotacyjnych – w zamian za wyświetlanie linków z systemu na swoim zapleczu, nasze linki będą zamieszczane na innych stronach dodanych do danego systemu. W tym przypadku największe znaczenie ma liczba podstron oraz PR, gdyż im wyższe są te parametry, tym więcej zdobywamy punktów do wykorzystania do podlinkowania naszych stron. Zazwyczaj systemy wymiany linków wykorzystywane są jako tzw. „dopalacz„, a nie jedyne źródło linków. Często wykorzystywane są one jedynie do wzmocnienia zaplecza, a nie pozycjonowania docelowych stron.

Niełatwym zadaniem jest zdobycie linków naturalnych, a więc takich, które zamieszczone zostały przez osoby zainteresowane stroną bądź zadowolone z oferowanych na stronie usług. Sposobem na zachęcenie bądź nawet sprowokowanie użytkowników do pisania o stronie jest tzw. linkbaiting. Jakie są możliwości zdobycia linków w ten sposób?

  • dbanie o wartościową treść – to tak naprawdę podstawowa i najważniejsza sprawa, ponieważ bez ciekawych artykułów bądź oferowanych produktów czy usług, nawet wysoka pozycja w wyszukiwarkach nie zdziała cudów;
  • oferowanie produktów za darmo – do produktów tych zaliczyć można m.in. darmowe szablony, dodatki bądź skórki do popularnych skryptów (fora, blogi), jak również całe skrypty, darmowe artykuły, dodatki do przeglądarek (np. WebSEO Toolbar), narzędzia SEO – oczywiście wszystko z obowiązkowym zamieszczeniem linka do strony autora;
  • porady specjalistyczne – porady, do których internauci będą chętnie linkować na forach i swoich stronach, a także „wykopią” je na serwisy społecznościowe. Na tym blogu spory ruch generuje np. artykuł o tym jak dodać stronę do Google;
  • tworzenie tutoriali bądź kursów – np. kurs SEO;
  • oryginalne podejście do tematu;
  • informowanie o nowościach w danej branży – np. Page Rank Update;
  • zamieszczanie ciekawych wywiadów bądź ich tłumaczeń;
  • zorganizowanie konkursu;
  • testowanie nowych rozwiązań – np. testy SEO;
  • zachęcenie do komentowania poprzez kontrowersyjne treści – można to uzyskać np. krytykując film bądź książkę, która ma wielu fanów. Użytkownicy będą chcieli komentować, powracać na stronę, a także dzielić się linkami do niej z innymi;
  • zamieszczanie śmiesznych zdjęć lub historyjek;
  • zachęcanie do zamieszczania fragmentów artykułów z linkiem, jak również do linkowania do ciekawych artykułów dzięki zamieszczeniu gotowego kodu linka do wstawienia.

Jeśli macie coś do dodania, zapraszam do komentarzy.

KATEGORIE: !Wyróżnione, Linkowanie, Zaplecze SEO
Comments (36)

dzięki za dobre rady

mimo ze czytalem juz artykuly i porady odnosnie zdobywania linkow to mimo wszystko tutaj znalazlem kilka ciekawych pomyslow…
Jedno jest pewne wypozycjonowanie „slabej” (pod wzgledem zawartosci) strony jest coraz trudniejsze…
Bez porzadnego zaplecza i systemow wymiany nie jest latwo a na rezultaty trzeba czekac miesiacami.
Pamietam jakies 4 lata temu po uzupelnieniu meta oraz dodaniu kilku linkow ze stron znajomych z PR3-4 (strona roczna aktualizowana raz na tydzien) z dnia na dzien weszla do top3 na bardzo popularna fraze angielska…
ot tak na wspomnienia mi sie zebralo…
pozdrawiam

Bardzo fajny artykuł, ciekawe pomysły. Oby więcej takich.

Witam,
Mam pytanie Lexy do Ciebie..Otóż pozycjonuje własną jedną stronę, frazy są średniej trudności, na razie skupiam się przede wszystkim na frazie „forum komputerowe” , które jest w subdomenie portalu. Dopiero wystartowaliśmy..nie mam zbyt mocnego budżetu. Do dyspozycji mam 100zl, co byś mi poleciła, jak wydać te pieniądze? Nie mam zadnego zaplecza praktycznie, nie zajmuję się pozycjonowaniem zawodowo, znam jednak trochę więcej niż podstawy SEO, czytam reguralnie PiO, pare moich stronek na darmowym hoście udało mi sie do TOP3 wbic , tyle ze wtedy mialem czas, sam katalogowalem, sam pisałem teksty do precli, potem je dodawałem.
Teraz nie mam czasu, bo zajmuje sie serwisem swoim, dlatego jak mowisz, jak te 100zł spozytkowac? Myślałem, zeby skorzystać z tego: http://allegro.pl/item545174946_50_artykulow_precle_presell_page_pozycjonowanie.html , potem dodać strony do istniejących już precli jakiś mocnych..Ew nie wiem, moge swoje zaplecze postawić , lae nie wiem czy mi sie to opłaca..bo zaplecze tez musi mieć swoją moc, zaplecze musiałbym również linkować, a do tego też potrzebne są fundusze..

Prosiłbym o radę 🙂 barodz byłbym wdzięczny..

Ah, zapomniałem dopisać. Te 100zł są teraz jednorazowa kwotą, ale można powiedzieć ze w każdym miesiącu takie 70-90zł znajdę na pozycjonowanie na frazę „forum komputerowe”, bo na tym mi zalezy w tym momencie głównie.

Powiedzcie ale tak bez kpin, jak wypozycjonować stronę http://www.nagrobki-warszawa.pl na różne frazy typu nagrobki, projektowanie nagrobków, galeria, i takie tam podobne rzeczy.
Pisać precle, dodawać się do różnych katalogów. Znajomy coś wspomina o tych preclach ze to dużo daje. Jakie są wasze sugestie bardzo proszę o radę.
Może budżet by w tym pomógł. Można przeznaczyć na ten cel 100 zł na miesiąc jak kolega powyżej.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Zośka

Bardzo ciekawy artykuł. Dzieki za rady

Bardzo przydatny artykuł. Zgadzam się że dodanie linków do katalogów i precli to jeden ze skuteczniejszych sposobów pozycjonowania. Warto jednak pamiętać o tym aby katalogi do których dodajemy naszą stronę miały page rank nie mniejszy niż 3. Ostatnio udało mi się wypozycjonować stronę http://www.cermadom.pl dla frazy usługi remontowo budowlane na 1 stronę 4 pozycję w ciągu zaledwie 3tygodni od jej umieszczenia w sieci.

Mam pytanie dotyczące liczby wpisów do katalogów. Ile ich powinno być jeśli chcemy wypozycjonować serwis na mało popularną frazę?

Kilka czy raczej kilkadziesiąt tygodniowo? A może na coś innego zwrócić uwagę?

Z góry dziękuję za rady.

Brakuje tutaj jeszcze zdobywania linków poprzez plugin Top Commentators, czyli 5 najlepszych komentatorów postów na blogu otrzymuje swój link w sidebar bez nofollow. W praktyce wystarczy tylko kilka komentarzy by pojawić się w liście. Jedyny problem to znaleźć takie strony. Są dwa wyjścia, albo piszemy bota do przeszukiwania sieci, albo podczepiamy się pod kogoś kto już ma taka listę i jedziemy po jego BL, dla przykładu siteexplorer.search.yahoo.com/advsearch?p=http%3A%2F%2Fdatalab.pl&bwm=i&bwmo=d&bwmf=s

Ja pozycjonuje swoja stronę na hasła dość popularne , szczególnie na rynku poznańskim. Tematyka mojej strony http://www.acsmedia.pl to działalność reklamowa na lokalnym rynku jest trudno się przebić a konkurencja nie śpi i pewnie ładuje dużo pieniędzy w pozycjonowanie swojej strony. Mam pytanie po jakim czasie widać efekty precla i jak często dodawać artykuł aby oszczędzić sobie pieniędzy. Z góry dzięki za odpowiedz:)

Należy pamiętać o tym że pozycjonowanie to proces złożony, a efekty nie rzadko pojawiają się dopiero po kilku tygodniach. Wyszukiwarka Google ostatnimi czasy stała się żywym organizmem, a stale zmieniający się algorytm spędza sen z oczu specjalistą od SEO.

Dzisiaj żeby dobrze wypozycjonować stronę trzeba wziąć pod uwagę kilkanaście elementów. Czyli nie TYLKO systemy wymiany linków, albo tylko precle, czy tylko katalogi lub unikalna treść. Sukces jest wtedy kiedy połączy się te elementy w całość.

Jeśli chodzi o przelinkowania, to istotna jest nie ilość ale tempo przyrostu ich liczby. To jest bardzo trudne w realizacji i łatwo można sobie zaszkodzić. Jeśli np. ktos robi automatyczny submit do kilku tysięcy katalogów to jak takie tempo potem utrzymać ? Najlepiej dodać „co jakiś czas” jeden link ale robić to systematycznie. To samo dotyczy linków wewnętrznych. Nie wrzucajmy na własną strone wszystkiego co mamy na raz. Bota trzeba systematycznie karmić.

Wszystkie rady są jak najbardziej ok. Wszystko skomasowane w jednym miejscu. Good Job. Ja bym jednak dodał jeszcze jedną „metodę” – katalogowanie automatyczne i półautomatyczne. Zaliczyć można do nich wszystkie programy, które po poprawnym skonfigurowaniu same dodają stronę do katalogów, na fora, blogi itp. Prekursorem na polskim rynku był seoadder, następnie pojawiały się kolejne. A jednym z najlepszych światowym programem jest Xrumer – ludziki z branży wiedzą o czym piszę 🙂 Wg mnie bardzo dobre narzędzie, ale w rękach amatora powoduje więcej szkód niż pożytku.

Naprawdę dużo ciekawych porad można tu znaleźć. Dla początkujących w temacie to naprawdę dobre źródło wiedzy.

Witam mamy pytanie do specjalistów od SEO.
Z jaką częstotliwością powinno się zamieszczać linki do strony w katalogach, żeby google nie obniżył ranku naszej strony (albo co gorsze, żeby jej nie zbanował)? (np max 20 linków dziennie)
Sam niedawno stworzyłem stronę http://sufa.pl i staram się ją wypozycjonować na hasło ubezpieczenia warszawa, nie chce jednak przeholować z linkowaniem do niej, stąd moje pytanie.
Z góry dziękuję za odpowiedź

Witam. Dzięki za rady skorzystałem z kilku 🙂
Pozdrawiam serdecznie

jeśli chodzi o dodawanie linków do katalogów, to maksimum dzienne, to 3 katalogi. Radzę nie dodawać codziennie, ale np. 3xw tygodniu. Efekt powinien być widoczny. I jak ktoś słusznie zauważył na tym forum, PR katalogu minimum 3 (w ostateczności można dodawać do katalogów z PR 2).
Pisząc na forach i dodając linki należy robić to z wyczuciem, aby zachować „naturalność” w dodawaniu linków.

tutaj znachodzilam same te na co szukalam! Dzieki!

Swoją stronę promowałem trochę bez planu i w dodatku bez uporządkowania treści i linków. Początki są trudne.Teraz zdobyłem już trochę praktyki. Wiele z zamieszczonych w artykule porad zastosowałem ale i dowiedziałem się sporo nowych rzeczy. Bardzo wartościowy tekst.

Dobry artykuł. Tego właśnie szukałem

Pozycjonuję praktycznie od podstaw sam, z coraz lepszymi wynikami , jednak ostatnio dostałem filtr na topowe frazy na przykład Łóżeczka :/ cóż mówi się trudno i walczy się dalej. niestety trafiłem na katalog który miał zbyt wiele linków zewnętrznych, w ciągu jednego dnia przybyło mi ponad 2000 linków co skończyło się filtrem :/

Ciekawym sposobem na zdobycie linków jest też zrobienie dokładnej analizy linków naszej konkurencji. Metoda jest prosta i skuteczna.

Opisałem ją u siebie:

http://20ojrodziennie.blogspot.com/2010/12/zdobywanie-linkow-poprzez-analize.html

Dodawanie po 15-20 katalogów dziennie, ręcznie – to zajmuje „parę minut”. Niemniej wydaje mi się osobiście, że takie wyjście jest najlepsze. Ja zajmuję się pozycjonowaniem hobbystycznie, daje to dużą satysfakcję z osiągniętych wyników, nawet jeżeli nie są najwyższych lotów.

Przede wszystkim linki należy zdobywać stopniowo. Powinno się je dodawać ręcznie, gdyż w ten sposób mamy możliwość weryfikacji każdej strony www, na której zamierzamy umieścić odnośnik do naszej witryny.

ale czy jest złote źródło, żeby móc zdobywać inki. Mówi się, że system wymiany linków muzę powodować bana lub filtra google, jednak myślę, że google na razie jes za bardzo zmieszane żeby to wyłapać. Druga sprawa to zaplecza, widzę szczególnie wśród katalogów stron, linki z zaplecza mp3 na kopyto te same treści, a google im daje niekiedy PR4, żenada to wszystko.

Dobry zbiór, ale w związku z aktualizacją google Panda dodawanie do precli może być znacznie mniej efektywne niż dotychczas… a dla niektórych to była główna metoda na seo… 😉

Dzięki, poznałem kilka nowych metod 😉

Fajny artykuł, człowiek ciągle uczy się czegoś nowego. Jeszcze rok temu kiedy zaczynaliśmy przygodę ze sklepem internetowym http://www.diakles-sport.pl, byliśmy zieloni całkowicie, teraz powiedzmy jesteśmy gdzieś w odcieniu zieleni i żółci;), na samym początku udało się nam wypozycjonować stronę na główne nasze frazy do top 1-3, dodam, że to nie były łatwe frazy, potem coś się w nas „obudziło” i zechcieliśmy zmienić oprogramowanie, niestety nikt nam nie powiedział, że ta przeprowadzka będzie nas wiele kosztowało, po prostu zniknęliśmy z googli i zaczynamy przygodę od nowa:) szkoda że człowiek uczy się na błędach i chwała za to, że istnieją takie blogi jak ten.

Precle nie są już praktycznie nic warte. Darmowe pozycjonowanie stało się mozolne. Aktualnie próbuje coś wskórać z G+ 😉 Jak narazie ze średnim skutkiem, ale widzę w tym jakieś możliwości 😉

Należy wpisać adres swojej strony w http://www.alexa.com i już link zwrotny gotowy. Pozdrawiam

Ja bym nadmienił że linki rotacyjne to nie jest zupełnie bezpieczna metoda i trzeba na nią uważać bo można sobie też zaszkodzić.

Dobry tekst ale pisany bardziej dla fachowców niż dla laików. Ja nie jestem fachowcem ale udało mi się stworzyć stronę http://www.narevmaison.com. Wypozycjonować jednak nie potrafię. Zbyt zawile wyjaśnione są tajniki.

Bardzo wartościowy artykuł. Zgadzam się że dodanie linków do katalogów i precli to jeden ze skuteczniejszych sposobów pozycjonowania. Czy zakup linków nie jest karany przez Google?

Ciekawe rozwiązania, chociaż część już się przedawniła

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.