Testy

Przeprowadzone testy mają na celu sprawdzenie i bieżącą aktualizację informacji związanych m.in. z wpływem wybranych elementów na pozycję strony, a także sprawdzenie tzw. first link counts.

Test 1 – Brak title na stronie a prezentacja danych w Google

Zaczynamy od sprawdzenia, co Google wstawi w miejscu tytułu strony w przypadku gdy pominięty zostanie title.

  • titlesy1 – brak title, wstawiony metatag description
  • titlesy2 – brak title, wstawiony metatag keywords
  • titlesy3 – brak title, brak description i keywords, wstawiony nagłówek h1
  • titlesy4 – brak title, brak description i keywords, brak nagłówków, wstawiony sam tekst

Test 2 – Maksymalna długość title

Gugielek wyświetla w serpach title do ok. 65 znaków. Czy to oznacza, że słowa kluczowe znajdujące się dalej zostaną zignorowane?

  • titlesy5 – długość title znacznie przekraczająca zalecane 65 znaków

Test 3 – Maksymalna długość anchora

Sprawdzimy, czy 20 słów kluczowych w anchorze to dla Gugielka odpowiednia ilość.

Test 4 – Krótkie tytuły

W testach nr 1 dotyczących pustych title, Google od długiego czasu pobiera do tytułów anchory linków prowadzących z tej podstrony. Sprawdźmy, czy podobnie zachowa się przy bardzo krótkich tytułach.

  • shortitlesy1 – brak description i keywords, brak nagłówków, wstawiony sam tekst, ale jest krótki title;
  • shortitlesy2 – podobnie jak wyżej, ale w miejscu title wstawiam znak przestankowy (kropkę).

Test 5 – Podwójny title

Podobno w przypadku gdy na stronie znajdują się 2 tytuły, Google może je połączyć. Sprawdźmy, jak to wygląda w praktyce.

Comments (1)

„Brak title na stronie a prezentacja danych w Google”
na stronie bywa niekiedy iż brakuje mi różnych danych, jednakże nigdy Title. Wiemy ile znaczy, wiele z czasu poświęconemu stronie to czas na adekwatnie dobrane Title

„Maksymalna długość title”
zawsze uważałem że Google mimo iż prezentuje w Serpach treść Titla użytkownikom ograniczonego do ok.65 znaków, nie lekceważy treści umieszczonej po/za 65 znakiem.
Twój test Lexy, pokazuje iż choć dane prezentowane w serpach są ograniczone, to są brane pod uwagę w znacznie większym zakresie. Nie ważne co G prezentuje, ważne co sam weźmie pod uwagę, a bierze więcej niż pokazuje.

„Maksymalna długość anchora”
powiedziałbym, najmniej przeze mnie brany pod uwagę aspekt wykorzystania omawianego testu w praktyce. Zależy mi na silnym anchorze, któremu rozklonowanie treści anchora do monstrualnych rozmiarów jak zaprezentowane w przykładzie nie służy. Im więcej wyrazów jako anchor tym siła przypadająca na każdego z nich mniejsza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.