23 września dniem wprowadzenia Pingwina real-time

W końcu przestaniemy czytać kolejne zapowiedzi Pingwina, którego wprowadzenie tak mocno przeciągało się w czasie. Dzisiaj, 23 września 2016 r., możemy przeczytać oficjalną informację prosto z Google, która potwierdza, że Pingwin zaczął działać na bieżąco (z ang. real-time). Zmiana dotyczy od razu wyników we wszystkich językach.

Czytaj całość »

Nowy ebook: SEO Content Marketing

Wraz z zakończeniem wakacji światło dzienne ujrzał nowy ebook,  nad którym pracowałyśmy wraz z Karoliną Gudecką. Połączyłyśmy w nim nasze pasje – SEO i działania promocyjne, spośród których skupiłyśmy się na Content Marketingu. W rezultacie wspomniany poradnik to kompendium wiedzy o tym, jak wycisnąć jak najwięcej korzyści SEO z działań z zakresu CM.

Ebook: SEO Content Marketing

Czytaj całość »

Zbieram zapisy na certyfikowane kursy SEO

Z końcem wakacji udało mi się zaktualizować moje kursy SEO – ten na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym. Na tym jednak nie koniec, ponieważ z tej okazji przygotowałam nową ofertę, w ramach której można dokonać zapisu na oba kursy naraz (oczywiście po niższej cenie, niż gdyby były zamawiane osobno i z dodatkowym gratisem). W tym pakiecie zmienia się także forma kursów, które dotychczas były rozciągnięte w czasie – wszystkie materiały wysyłam w ciągu tygodnia.

Czytaj całość »

Powrót SEO hangoutów

SEO hangoutPo długiej przerwie (2 lata), Tomek Stopka i Karol Dziedzic wracają do SEO hangoutów. Już w tę środę o godz. 17:00 można będzie uczestniczyć w hangoucie on-air, w którym weźmie udział 3 prelegentów: Łukasz Żelezny, Maciej Wojtowicz i i Paweł Gniadkowski.

Czytaj całość »

Jak pozycjonować oficjalną stronę… aktorki (przykład: Barbara Kurdej-Szatan)?

Niedawno dostałam zapytanie dotyczące pozycjonowania strony polskiej aktorki i temat ten zainspirował mnie do spisania na blogu swoich pomysłów. Załóżmy, że trafia do nas zlecenie wypozycjonowania strony Barbary Kurdej-Szatan i zależy nam wyłącznie na frazie w postaci jej imienia i nazwiska. Sprawa wydaje się być prosta – w końcu to jedyna oficjalna strona, więc Google od razu powinno obdarować ją topowymi pozycjami. Problem w tym, że wyszukiwarce trzeba trochę pomóc w tym, aby uznała ją za oryginalną i wartą wysokich pozycji. A zatem zaczynamy…

Czytaj całość »

Szybkie zgrupowanie danych o CTR dla poszczególnych pozycji na podstawie SC

Niedawno trafiłam na ciekawe narzędzie, do którego można wgrać dane o słowach kluczowych z Search Console, aby wygenerować wykres i tabelę pokazującą średni CTR dla wszystkich fraz z poszczególnych pozycji. Sprawdziłam je najpierw na małej próbce, aby upewnić się, że wszystko poprawnie zlicza. Potem wgrałam pełne dane, czyli dla kilku stron i wyniki są następujące:

Czytaj całość »

Cel SEO dawniej i dzisiaj – od “top 10” do osiągnięcia wyników powyżej linii przewijania

Cel SEODawno, dawno temu, nadrzędnym celem pozycjonowania było uzyskanie top 10 – oczywiście im wyżej, tym lepiej, bo często wysokość wynagrodzenia była uzależniona od konkretnej pozycji (rozliczanie za efekt). SERPy były wtedy proste, bez żadnych bajerów typu 2-kolumnowe linki, bez polecanych fragmentów, bez wpisów z Google+ i co bardzo ważne, bez uwzględniania geolokalizacji w standardowych wynikach. Pozycja nr 1 w Olsztynie była równoznaczna z uzyskaniem podobnego wyniku w innych lokalizacjach w Polsce, więc na drobne różnice w pozycjach wpływały głównie działania konkurencji, nasze działania, a także łączenie się wyszukiwarki z różnymi DC. Pozycjonowanie było proste jak drut, podobnie jak zaprezentowanie efektów klientowi i rozliczenie się z nich. 

Czytaj całość »

Dlaczego warto zatrudniać redaktorów specjalistów?

redaktorW zeszłym roku pisałam o sposobie oceny SERPów przez pracowników Google. Co prawda od tej pory wytyczne dla tzw. Google Raterów uległy zmianie (tutaj jest wersja z 28 marca 2016 r.), jednak cały czas jednym z głównych czynników decydujących o ocenie strony jest tzw. E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), co sprowadza się do zapewnienia treści o wysokiej jakości, pisanej przez wiarygodnych ekspertów. Nie zawsze chodzi wyłącznie o ekspertów rozumianych jako osoby pracujące zawodowo w danej branży, z długim stażem i cieszących się autorytetem wśród innych specjalistów – np. prawnicy czy lekarze, których publikacje powinny być szczegółowe, bogate w analizy danych, z użyciem specjalistycznego słownictwa. W niektórych dziedzinach wystarczy doświadczenie życiowe.

Czytaj całość »

Najpierw Google AdWords, potem SEO

Sukces pozycjonowania każdej strony zależy w pierwszej kolejności od prawidłowego doboru słów kluczowych. Jeśli wystarczająco wcześnie nie dokonamy analizy statystyk i nie zweryfikujemy, czy wybrane frazy są opłacalne, możemy zmarnować czas i pieniądze zainwestowane w przeprowadzoną optymalizację i długotrwały proces pozyskiwania linków. I nie mam tu na myśli analizy wykonanej dopiero po uzyskaniu efektów pozycjonowania – chodzi o to, aby weryfikacji dokonać jeszcze przed rozpoczęciem najbardziej czasochłonnych działań w zakresie SEO, czego możemy dokonać za pomocą testowej kampanii Google AdWords

Czytaj całość »