[Prima Aprilis] Google może zliczać adresy stron na billboardach na mieście

Żarcik na Prima Aprilis

Przyznam szczerze, że informacja ta dość mocno mnie zaskoczyła, ale wyjaśnienie jest całkiem ciekawe ;) Chodzi o wypowiedź Johna Muellera podczas jednego z ostatnich hangoutów. Dotyczyła ona tworzenia usługi Street View dostępnej w mapach Google, a konkretnie sytuacji, w której kamera natknie się na billboard z adresem strony.

Żarcik na Prima Aprilis Przyznam szczerze, że informacja ta dość mocno mnie zaskoczyła, ale wyjaśnienie jest całkiem cie...

Czytaj całość »

Duże serwisy nie oddadzą Ci ruchu

Po dzisiejszym sprawdzeniu skrzynki pocztowej czuję się… zniesmaczona. W weekend poświęciłam chwilę na sprawdzenie działania niektórych narzędzi od Google, w tym m.in. zgłoszenia DMCA. Zgłaszałam w ten sposób wyłącznie te strony, na których ewidentnie było widać, że autor wykorzystywał teksty świadomie łamiąc moje prawa autorskie, a także te strony, na których kontakt z właścicielem był utrudniony – np. na jednej ze stron typu Q&A konieczna była rejestracja po skorzystaniu z linka “Zgłoś naruszenie praw autorskich“, z kolei na pozostałych w ogóle nie było danych kontaktowych.

Po dzisiejszym sprawdzeniu skrzynki pocztowej czuję się... zniesmaczona. W weekend poświęciłam chwilę na sprawdzenie dzi...

Czytaj całość »

Narzędzie Google do usuwania stron z indeksu

Dzisiaj będzie krótki i luźny temat, w sam raz na sobotę. Usuwanie wyników jest możliwe zarówno na wniosek osoby powiązanej z serwisem, jak i tych zupełnie niezależnych użytkowników. Usuwanie całych serwisów lub wskazanych podstron jest zawsze możliwe na prośbę osoby mającej dostęp do konta strony w narzędziach Google dla webmasterów. Wystarczy przejść do zakładki Indeks Google -> Usuń adresy URL, a następnie kliknąć na “Nowa prośba o usunięcie“.
usun-adresy-url

Dzisiaj będzie krótki i luźny temat, w sam raz na sobotę. Usuwanie wyników jest możliwe zarówno na wniosek osoby powiąza...

Czytaj całość »

Mity SEO – cz. 4

mity-150x150Na wstępie zapraszam do zapoznania się z poprzednią częścią mitów. Dzisiejsze będą dotyczyły PR (ma znaczenie, czy nie ma?), optymalizacji tytułów i tego, na ile można ufać informacjom od Guglarzy – w tym przypadku będę się opierać na informacji na temat aktualnych różnic między wynikami wyszukiwania dla komputerów i urządzeń mobilnych.

Na wstępie zapraszam do zapoznania się z poprzednią częścią mitów. Dzisiejsze będą dotyczyły PR (ma znaczenie, czy nie m...

Czytaj całość »

Brand24, Monitori i SentiOne – Porównanie narzędzi do monitorowania marki

Co prawda narzędzia do monitorowania wzmianek nie są przygotowane stricte pod kątem SEO, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyłapywać za ich pomocą niepodlinkowane adresy stron czy nazwy serwisów, którymi się opiekujemy. W końcu podlinkowywanie wzmianek to również forma link buidlingu. Do porównania wybrałam 3 narzędzia: Brand24, Monitori i SentiOne. W ramach testów, do każdego narzędzia uzyskałam bezpłatny dostęp, w niektórych włączono mi dodatkowe opcje, chociaż nie zawsze takie, z których miałam potrzebę korzystać ;-) Piszę o tym, aby było jasne, że na starcie żadne ze wspomnianych narzędzi nie dostało dodatkowych punktów, dzięki którym można byłoby liczyć na lepszą ocenę któregoś z nich.
Monitorowanie marki: Brand24, Monitori i SentiOne

Co prawda narzędzia do monitorowania wzmianek nie są przygotowane stricte pod kątem SEO, ale nic nie stoi na przeszkodzi...

Czytaj całość »

MonitorBacklinks.com – recenzja narzędzia do monitorowania backlinków

Wpadłam ostatnio na sofcik zbliżony do Fresh Link Findera, który służy do analizy i monitorowania backlinków, w tym posiada opcję powiadomień mailowych o nowo znalezionych linkach. Chodzi o narzędzie MonitorBacklinks.com, które na pierwszy rzut oka wygląda na mocno dopracowane i przemyślane. Dzięki możliwości integracji z GA i GWT, możliwe jest pobranie większej ilości danych, z czego oczywiście skorzystałam. Ale o tym za chwilę – zacznijmy od początku.
monitor-backlinks

Wpadłam ostatnio na sofcik zbliżony do Fresh Link Findera, który służy do analizy i monitorowania backlinków, w tym posi...

Czytaj całość »

Mity SEO – cz. 3

Mity SEOOstatnimi czasy nagromadziło się sporo nowych mitów SEO, inne z kolei są powtarzane już od lat. Postanowiłam odnieść się do części z nich, porównując krążące w branży teorie z potwierdzonymi informacjami. Dotychczas podobne wpisy publikowałam w postaci sprawdzenia 3 mitów i myślę, że warto tę formę zachować. Zaczynamy od tego, czy faktycznie w niedługim czasie nastąpi rewolucja w SERPach, poruszę również temat BR i CTR z wyników wyszukiwania. Będę kontynuować numerację, którą rozpoczęłam w tym wpisie.

Ostatnimi czasy nagromadziło się sporo nowych mitów SEO, inne z kolei są powtarzane już od lat. Postanowiłam odnieść się...

Czytaj całość »

Co faktycznie oznacza wprowadzenie mobilności jako czynnika rankingowego?

W ostatnim czasie Google mocno stawia na edukację właścicieli stron w zakresie dostosowania ich serwisów pod kątem urządzeń mobilnych. Najważniejsza informacja, która dotyczy bezpośrednio naszej branży, to ta potwierdzająca, że mobilność stron będzie czynnikiem rankingowym od 21 kwietnia 2015 r. Czemu dopiero wtedy? Abyśmy mieli czas się do tego przygotować. O historii zmian związanych ze zmianami w SERPach związanymi z użytkownikami mobilnymi, można poczytać w tym wpisie, a ja skupię się już na tej ostatecznej zmianie.

W ostatnim czasie Google mocno stawia na edukację właścicieli stron w zakresie dostosowania ich serwisów pod kątem urząd...

Czytaj całość »

Sposób oceny SERPów przez pracowników Google

top-secretDoskonale wiemy, że nie tylko algorytmy są odpowiedzialne za SERPy, ale także ludzie. 2 lata temu opublikowałam streszczenie wytycznych pracy dla tzw. Google Raterów (część 1 i część 2 – warto zacząć od ich lektury), a z publikacją dzisiejszego materiału czekałam dość długo, bo bazuję tu na informacjach z 2014 r. Dodam jednak, że temat się nie zdezaktualizował, ponieważ cały czas opieram się na najnowszych dostępnych informacjach.

Doskonale wiemy, że nie tylko algorytmy są odpowiedzialne za SERPy, ale także ludzie. 2 lata temu opublikowałam streszcz...

Czytaj całość »

Sprawdzenie dokładności danych z GWT

Dzisiaj w temacie na SEO/SEM Polska rozwinęła się ciekawa dyskusja na temat artykułu Zupełnie nowy sposób na manipulację SEO? opisującego CTR i BR w SERPach jako nowe czynniki rankingowe. To, czy są one faktycznie nowe, to kwestia dyskusyjna, aczkolwiek temat ten zainteresował mnie już jakiś czas temu i wspominałam już o nim na blogu, ale do niego wrócę innym razem.

Dzisiaj w temacie na SEO/SEM Polska rozwinęła się ciekawa dyskusja na temat artykułu Zupełnie nowy sposób na manipulację...

Czytaj całość »