Szybki sposób na przygotowanie list pod SEO

Lista katalogówDzisiaj opiszę jedną z ciekawszych opcji Majestic, które umożliwia odpytanie o najważniejsze parametry nawet dla 400 adresów URL naraz, dzięki czemu możemy załadować tam obszerną listę stron dowolnego rodzaju, a następnie odpytać m.in. o Trust Flow i Citation Flow. Na tej podstawie z kolei ustalamy progi, powyżej których uznamy strony za odpowiedniej jakości i otrzymujemy docelową listę.

Czytaj całość »

Jak podejść do analizy linków konkurencji?

Analiza linków do konkurencjiPewnie spotkaliście się ze stwierdzeniem na temat tego, że nie warto analizować backlinków konkurencji w ogólnodostępnych narzędziach, ponieważ z 1 strony część seowców blokuje dostęp wybranych botów do zaplecza, a z 2 strony – nikt z nas nie wie, które linki trafiły do DT i tym samym nie mamy pełnego obrazu sytuacji. To jednak zależy od tego, w jakim celu chcemy wykonać taką analizę. Jeśli sprawdzamy, jak nasza strona wypada na tle konkurencji, to faktycznie trzeba podchodzić do tych danych z pewnym dystansem. Ale… jeśli zależy nam na wyłowieniu nowych źródeł linków, w tym perełek w postaci mega mocnych linków z serwisów, które w znikomym stopniu są wykorzystywane do zamieszczania linków pozycjonujących, wtedy jak najbardziej przyda się Majestic i/lub Ahrefs. Na co zatem zwrócić uwagę?

Czytaj całość »

Więcej dystansu do newsów o SEO

Google systematycznie zaskakuje nas kolejnymi informacjami o tym, jakie zwierzaki już wypuściło, co planuje, jakie ma podejście do poszczególnych rodzajów linków itp. Problem w tym, że często przekazywanie newsów o SEO przypomina głuchy telefon, kiedy to oficjalne anglojęzyczne źródło mówi jedno, pierwsze polskie wpisy podają zmodyfikowaną (wyolbrzymioną lub po prostu błędnie przetłumaczoną) informację, a część odbiorców ogranicza się do przeczytania tytułu i ewentualnie zajawki, przekazując je dalej. Tak powstaje wiele mitów krążących w branży. 

Czytaj całość »

23 września dniem wprowadzenia Pingwina real-time

W końcu przestaniemy czytać kolejne zapowiedzi Pingwina, którego wprowadzenie tak mocno przeciągało się w czasie. Dzisiaj, 23 września 2016 r., możemy przeczytać oficjalną informację prosto z Google, która potwierdza, że Pingwin zaczął działać na bieżąco (z ang. real-time). Zmiana dotyczy od razu wyników we wszystkich językach.

Czytaj całość »

Nowy ebook: SEO Content Marketing

Wraz z zakończeniem wakacji światło dzienne ujrzał nowy ebook,  nad którym pracowałyśmy wraz z Karoliną Gudecką. Połączyłyśmy w nim nasze pasje – SEO i działania promocyjne, spośród których skupiłyśmy się na Content Marketingu. W rezultacie wspomniany poradnik to kompendium wiedzy o tym, jak wycisnąć jak najwięcej korzyści SEO z działań z zakresu CM.

Czytaj całość »

Zbieram zapisy na certyfikowane kursy SEO

Z końcem wakacji udało mi się zaktualizować moje kursy SEO – ten na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym. Na tym jednak nie koniec, ponieważ z tej okazji przygotowałam nową ofertę, w ramach której można dokonać zapisu na oba kursy naraz (oczywiście po niższej cenie, niż gdyby były zamawiane osobno i z dodatkowym gratisem). W tym pakiecie zmienia się także forma kursów, które dotychczas były rozciągnięte w czasie – wszystkie materiały wysyłam w ciągu tygodnia.

Czytaj całość »

Powrót SEO hangoutów

SEO hangoutPo długiej przerwie (2 lata), Tomek Stopka i Karol Dziedzic wracają do SEO hangoutów. Już w tę środę o godz. 17:00 można będzie uczestniczyć w hangoucie on-air, w którym weźmie udział 3 prelegentów: Łukasz Żelezny, Maciej Wojtowicz i i Paweł Gniadkowski.

Czytaj całość »

Jak pozycjonować oficjalną stronę… aktorki (przykład: Barbara Kurdej-Szatan)?

Niedawno dostałam zapytanie dotyczące pozycjonowania strony polskiej aktorki i temat ten zainspirował mnie do spisania na blogu swoich pomysłów. Załóżmy, że trafia do nas zlecenie wypozycjonowania strony Barbary Kurdej-Szatan i zależy nam wyłącznie na frazie w postaci jej imienia i nazwiska. Sprawa wydaje się być prosta – w końcu to jedyna oficjalna strona, więc Google od razu powinno obdarować ją topowymi pozycjami. Problem w tym, że wyszukiwarce trzeba trochę pomóc w tym, aby uznała ją za oryginalną i wartą wysokich pozycji. A zatem zaczynamy…

Czytaj całość »

Szybkie zgrupowanie danych o CTR dla poszczególnych pozycji na podstawie SC

Niedawno trafiłam na ciekawe narzędzie, do którego można wgrać dane o słowach kluczowych z Search Console, aby wygenerować wykres i tabelę pokazującą średni CTR dla wszystkich fraz z poszczególnych pozycji. Sprawdziłam je najpierw na małej próbce, aby upewnić się, że wszystko poprawnie zlicza. Potem wgrałam pełne dane, czyli dla kilku stron i wyniki są następujące:

Czytaj całość »