Brandle.pl (nowa odsłona)

Narzędzie dla agencji PR

Szczegóły we wpisie: Brandle.pl - Narzędzia PR ...

Adres narzędzia: www.brandle.pl

Mój własny ranking czynników wpływających na pozycje

  • Artykuł opublikowany 09.09.2014 (12:33) przez Lexy

podiumSearchMetrics przygotowało zestawienie SEO Ranking Factors 2014, które opiera się na badaniach stron w top 30 w Google dla wybranych fraz. Postanowiłam zaprezentować swój ranking, na którym opieram się podczas mojej pracy, jednak najpierw napiszę kilka słów wyjaśnienia w kwestii rankingu od SearchMetrics. Czytaj całość »

Urlop od zleceń do odwołania

  • Artykuł opublikowany 12.08.2014 (09:30) przez Lexy

Co jakiś czas dostaję duże ilości nowych zapytań (właśnie zaczął się kolejny okres tego typu ;-) ) dotyczących pozycjonowania, konsultacji czy zdejmowania filtrów. Ponieważ mój blog jest najlepszym (i najbardziej skutecznym) miejscem do tego, aby zakomunikować aktualny stan mojej oferty, chciałam poinformować, że do końca przyszłego roku niestety nie będę w stanie podjąć się nowych zleceń. Czytaj całość »

Ankieta dla właścicieli firm SEO

  • Artykuł opublikowany 01.08.2014 (12:34) przez Lexy

Planuję przygotować materiał dotyczący rekrutacji pracowników. W związku z tym mam prośbę do właścicieli firm, aby wypełnili ankietę składającą się z 7 krótkich pytań, a dotyczącą częściowo profilu ich firmy, ale przede wszystkim tego, z czym ich pracownicy radzą sobie najgorzej w pracy oraz czego pracodawcy oczekują od nowo zatrudnianych seowców.

Ankieta jest dostępna pod adresem: goo.gl/JWpyOZ Czytaj całość »

Personalizacja wyników w Google w oparciu o geolokalizację

  • Artykuł opublikowany 16.07.2014 (11:07) przez Lexy

Lokalizacja a wyniki wyszukiwaniaTemat personalizacji może zahaczać o podstawy, jednak zainspirowana jednym z pytań na PiO postanowiłam omówić go nieco dokładniej.

Czy wyniki lokalne zwracane są tylko dla fraz zawierających nazwę miejscowości? Kiedy warto monitorować pozycje w wynikach globalnych, a kiedy lokalnych? Właśnie temu tematowi poświęciłam dzisiejszy wpis.

Prawo autorskie do zdjęcia: incomible / 123RF Zdjęcie Seryjne Czytaj całość »

[ściąga] Jak linkować w 2014 r.? – Dywersyfikacja anchorów

  • Artykuł opublikowany 28.06.2014 (23:25) przez Lexy

Zgodnie z zapowiedzią, kontynuuję temat dywersyfikacji, który rozpoczęłam wpisem o schemacie linkowania stron docelowych. Temat w pierwszym momencie może wydawać się banalny – w końcu od lat wszyscy trąbią o tym, aby nie linkować zbyt intensywnie tych samych fraz, tylko je różnicować. Jest jedno ale – wiele osób ogranicza się do różnicowania przez stosowanie zbliżonych do siebie słów kluczowych, zamiast stosować zupełnie inne typy anchorów. Właśnie na tym temacie się dzisiaj skupię. Czytaj całość »

[ściąga] Jak linkować w 2014 r.? – Dywersyfikacja stron docelowych

  • Artykuł opublikowany 26.06.2014 (12:10) przez Lexy

Wiele mówi się o tym, aby podstawą strategii link buildingu była dywersyfikacja (po jakości, oczywiście). Dotyczy to linkowanych stron docelowych, używanych anchorów i wielu innych elementów, dzięki którym możemy starać się o stosunkowo naturalny profil linków. W dzisiejszym wpisie skupię się na różnicowaniu źródeł linków oraz stron docelowych i zaprezentuję tabelę ze swoimi propozycjami linkowania. Czytaj całość »

Przyjmuję zapisy na kurs SEO dla średniozaawansowanych

  • Artykuł opublikowany 23.06.2014 (11:10) przez Lexy

Kurs SEO dla średniozaawansowanychMiło mi poinformować o tym, że kilka dni temu ruszyły zapisy na intensywny kurs pozycjonowania szerokiego. Nie powstałby on, gdyby nie prośby uczestników kursu na poziomie podstawowym, którzy czekali na kontynuację materiału na poziomie średniozaawansowanym ;) Czytaj całość »

Odzyskiwanie linków, czyli White Hat link building ;)

  • Artykuł opublikowany 20.06.2014 (14:18) przez Lexy

“Odzyskiwanie linków” to nic innego, jak:

  • szukanie niepodlinkowanych wzmianek o serwisie lub podpisach osób związanych ze sklepem, np. w wywiadach z właścicielami serwisu;
  • szukanie stron zawierających błędne linki, w tym linki do starych domen, nawet jeśli mają ustawione przekierowanie 301 na obecną;
  • szukanie stron, na których nasze linki powinny się znaleźć z różnych powodów (np. naruszania praw autorskich przez skopiowanie naszych materiałów);

a następnie wysłanie prośby do właściciela strony o wstawienie lub aktualizację linka. Czytaj całość »

Glosariusz SEO – 100+ terminów specjalistycznych

  • Artykuł opublikowany 17.06.2014 (06:50) przez Lexy

Wpis dość nietypowy jak na mój blog, ale ponieważ sporo ciekawych informacji o SEO znajduje się na angielskich blogach i forach, nam wszystkim zapewne przyda się glosariusz SEO. Czytaj całość »

Karać czy nie karać – oto jest pytanie

  • Artykuł opublikowany 16.06.2014 (08:34) przez Lexy

Dzisiaj chciałabym skłonić Was do refleksji nad podejściem Google do stron emitujących lub do których kierują nienaturalne (wg Google) linki. Zapewne nie będzie łatwo wczuć się nam w rolę osób pracujących przy wyszukiwarkach, ponieważ stoimy po drugiej stronie. Ale spróbujmy chociaż na chwilę zamienić się miejscami i zastanowić się, czy obecna polityka Google ma jakikolwiek sens (oprócz nabijania im kasy), czy może są lepsze sposoby na pozbycie się z SERPów niechcianych wyników. Czytaj całość »