Szybkie zgrupowanie danych o CTR dla poszczególnych pozycji na podstawie SC

Niedawno trafiłam na ciekawe narzędzie, do którego można wgrać dane o słowach kluczowych z Search Console, aby wygenerować wykres i tabelę pokazującą średni CTR dla wszystkich fraz z poszczególnych pozycji. Sprawdziłam je najpierw na małej próbce, aby upewnić się, że wszystko poprawnie zlicza. Potem wgrałam pełne dane, czyli dla kilku stron i wyniki są następujące:

Czytaj całość »

Cel SEO dawniej i dzisiaj – od “top 10” do osiągnięcia wyników powyżej linii przewijania

Cel SEODawno, dawno temu, nadrzędnym celem pozycjonowania było uzyskanie top 10 – oczywiście im wyżej, tym lepiej, bo często wysokość wynagrodzenia była uzależniona od konkretnej pozycji (rozliczanie za efekt). SERPy były wtedy proste, bez żadnych bajerów typu 2-kolumnowe linki, bez polecanych fragmentów, bez wpisów z Google+ i co bardzo ważne, bez uwzględniania geolokalizacji w standardowych wynikach. Pozycja nr 1 w Olsztynie była równoznaczna z uzyskaniem podobnego wyniku w innych lokalizacjach w Polsce, więc na drobne różnice w pozycjach wpływały głównie działania konkurencji, nasze działania, a także łączenie się wyszukiwarki z różnymi DC. Pozycjonowanie było proste jak drut, podobnie jak zaprezentowanie efektów klientowi i rozliczenie się z nich. 

Czytaj całość »

Dlaczego warto zatrudniać redaktorów specjalistów?

redaktorW zeszłym roku pisałam o sposobie oceny SERPów przez pracowników Google. Co prawda od tej pory wytyczne dla tzw. Google Raterów uległy zmianie (tutaj jest wersja z 28 marca 2016 r.), jednak cały czas jednym z głównych czynników decydujących o ocenie strony jest tzw. E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), co sprowadza się do zapewnienia treści o wysokiej jakości, pisanej przez wiarygodnych ekspertów. Nie zawsze chodzi wyłącznie o ekspertów rozumianych jako osoby pracujące zawodowo w danej branży, z długim stażem i cieszących się autorytetem wśród innych specjalistów – np. prawnicy czy lekarze, których publikacje powinny być szczegółowe, bogate w analizy danych, z użyciem specjalistycznego słownictwa. W niektórych dziedzinach wystarczy doświadczenie życiowe.

Czytaj całość »

Najpierw Google AdWords, potem SEO

Sukces pozycjonowania każdej strony zależy w pierwszej kolejności od prawidłowego doboru słów kluczowych. Jeśli wystarczająco wcześnie nie dokonamy analizy statystyk i nie zweryfikujemy, czy wybrane frazy są opłacalne, możemy zmarnować czas i pieniądze zainwestowane w przeprowadzoną optymalizację i długotrwały proces pozyskiwania linków. I nie mam tu na myśli analizy wykonanej dopiero po uzyskaniu efektów pozycjonowania – chodzi o to, aby weryfikacji dokonać jeszcze przed rozpoczęciem najbardziej czasochłonnych działań w zakresie SEO, czego możemy dokonać za pomocą testowej kampanii Google AdWords

Czytaj całość »

Jakie zagrożenia czekają na strony WHS?

Wypuszczanie kolejnych zwierzaków z Google ZOO wywołuje za każdym razem spore zamieszanie w branży. Na forach od razu pojawiają się komentarze na temat tego, komu spadły pozycje, a komu wzrosły i praktycznie zawsze można trafić na osoby podkreślające, że wzrosty pozycji zawdzięczają stosowaniu bezpiecznych technik (nierzadko określając je mianem działań White Hat SEO). Ledwo jedna aktualizacja zostanie w pełni wdrożona, a już pojawiają się porady na temat tego, jak “wyjść z Pingwina” albo nie dać mu się przy kolejnej aktualizacji. Wszystko kręci się wokół update’ów nastawionych na karanie niegrzecznych i nagradzanie grzecznych seowców. Tyle że ci grzeczni mogą sobie nie zdawać sprawy z tego, że nie tylko Panda czy Pingwin zagrażają stabilnym pozycjom ich stron.

Czytaj całość »

[Prima Aprilis] Szkolenie “SEO kobiecym okiem” – 20 kwietnia [Gdańsk]

Ten wpis jest jedynie żarcikiem Prima Aprilisowym 😉
Szkolenie: SEO kobiecym okiemDotychczas prowadziłam mailowe kursy SEO (poziom podstawowy i średniozaawansowany), które cały czas cieszą się sporym zainteresowaniem. Systematycznie otrzymuję też pytania o to, czy po 1. planuję wydać kurs na poziomie zaawansowanym, a po 2. czy jest możliwość przeprowadzenia szkolenia stacjonarnego. Przez długi czas nie miałam technicznych możliwości, aby się na to zdecydować (małe dzieci), ale w końcu się udało 😉 20 kwietnia 2016 r. poprowadzę (wraz z 2 koleżankami) stacjonarne szkolenie z pozycjonowania na poziomie zaawansowanym.

Czytaj całość »

Title – dawniej jeden z najmocniejszych czynników rankingowych, stracił nieco na wartości

Inspiracją do tego wpisu była niedawna wypowiedź Johna Muellera na temat tego, że tytuł nie należy do najważniejszych czynników rankingowych (szczegóły na ten temat można znaleźć u Barry’ego). Dzisiaj z kolei trafiłam na kolejny materiał, tym razem jest to raport opracowany przez Backlinko, który zawiera wnioski z badania na temat korelacji wybranych elementów z wysokimi pozycjami.

Czytaj całość »

SEO to nie wszystko, czyli plan działań na 2016 r.

labiryntJako seowiec, moim zboczeniem zawodowym jest sprawdzanie w każdym możliwym materiale, czy znalazł się w nim link i czy jest on pozycjonujący 😉 To samo dotyczy wielu kwestii optymalizacyjnych – zamiast skupić się na zawartości strony, w pierwszej kolejności sprawdzam poprawność linków wewnętrznych albo zróżnicowanie tytułów. Jednak jako osoba prowadząca własne serwisy, nie mogę (a przede wszystkim nie chcę) ograniczać się tylko do pozycjonowania. Oprócz działań stricte SEO zależy mi na pozyskaniu ruchu z wielu źródeł, i to przede wszystkim ruchu dobrze konwertującego. Dlatego w dzisiejszym wpisie opiszę różnego rodzaju działania, które mogą towarzyszyć tym związanym z pozycjonowaniem.

Czytaj całość »