Ostatnie artykuły

Padło już wiele podejrzeń o to, co jest powodem ostatnich niemalże comiesięcznych masowych filtrów. Filtr, jaki dotknął moją stronę (a nawet 2 – w domenie głównej i jej subdomenie) to czerwcowy filtr. Ciężko mi jednak określić kiedy dokładnie się rozpoczął, ponieważ w maju statystyki strony były bardzo zmienne – od ok. 200 do prawie 500 uu dziennie→ Czytaj dalej

To kolejny temat dla klientów firm pozycjonujących ponieważ uważam, że ich świadomość w tej kwestii jest zbyt mała. Temat ten ma na celu wyjaśnienie, dlaczego pozycjonowanie jednorazowe nie ma racji bytu albo określane tym terminem są wyłącznie działania związane z optymalizacją strony, jak również wyjaśnienie dlaczego po zakończeniu umowy pozycje → Czytaj dalej

Google właśnie wypuściło wersję beta nowej przeglądarki dla Windows – Google Chrome. Póki co nie zdążyłam zapoznać się z jej wszystkimi opcjami, ale już ma u mnie jeden wielki +. Mianowicie, wykrywa wirusy na stronach, których nie wyłapał dotąd Avast. Poza tym, podoba mi się opcja powiększania pola tekstowego, dzięki czemu w przypadku dłuższej wiadomości→ Czytaj dalej

Jeśli Twoja strona zniknęła z wyników wyszukiwania i zapytanie w Google „site:domena.pl” nie zwraca żadnych wyników, Twoja strona prawdopodobnie została zbanowana. Wyjątkiem jest sytuacja, w której wyindeksowana domena jest nowa i dopiero od niedawna była zaindeksowana. To normalne zjawisko spowodowane tym, że nie wszystkie DC (Data→ Czytaj dalej

Od kilku miesięcy Team Googla dość ostro wziął się do roboty i nie chodzi tu wyłącznie o filtry, o których ostatnio pisałam, ale również o bany w Google. Dla niektórych to żadna nowość i nawet nie bawią się w próbę odbanowania tych stron. Zdarza się jednak, że bany dotykają również przypadkowych stron albo całej domeny i wszystkich jej subdomen w przypadku, gdy→ Czytaj dalej

Tym razem artykuł kierowany jest do klientów, gdyż wiem, że trafiają tu również firmy poszukujące pozycjonera. Ostatnio na jednym z blogów przeczytałam, że do jego autora nagle zaczęło się odzywać coraz więcej firm w sprawie zlecenia pozycjonowania stron, które były bądź nadal są pozycjonowane przez kogoś innego. Powodem było nałożenie na te strony filtra,→ Czytaj dalej

W temacie tym nie napiszę nic odkrywczego na temat systemów, ale myślę, że osobom dopiero decydującym się na ich korzystanie informacje te mogą okazać się przydatne. Zacznijmy od tego czym są tzw. systemy wymiany linków (w skrócie SWL’e). Są to systemy, w których zdobywasz linki do swoich stron w zamian za to, że na swoich stronach wyświetlasz linki → Czytaj dalej

Pozycjonowanie naturalne, czyli „Search engine optimization isn’t spam”

W dobie rosnącej liczby bardzo słabych jakościowo stron, tworzonych głównie z nastawieniem na zdobycie punktów w systemach wymiany linkami, ciężko wyobrazić sobie SEO w 100% zgodne z Google. Znajdą się nawet tacy, którzy podważają istnienie pozycjonowania→ Czytaj dalej

Na PiO zaproponowano ostatnio zaprojektowanie logo SEO’wców. Co prawda początkowo niektórzy chcieli utożsamiać SEO z PIO, ale na szczęście skierowano ich na właściwy tor i w końcu pojawiły się pierwsze projekty. Zestawienie dotychczasowych pomysłów znajduje się w tym temacie, tak więc zachęcam grafików do wykazania się pomysłowością 😉→ Czytaj dalej

Linki witryn (ang. Sitelinks) to odnośniki do podstron pojawiające się pod wynikiem wyszukiwania w Google. Są one przydzielane automatycznie dla stron o jasnej i przejrzystej nawigacji, a ze względu na to, że generowane są dynamicznie, lista ta może ulegać okresowym zmianom. Są one wyświetlane w momencie kiedy na dane zapytanie strona wyświetla się na → Czytaj dalej

Jeszcze w zeszłym roku śmiałam się z ofert pozycjonowania, jakie mailowo otrzymywali moi znajomi. Oczywiście im wyżej w SERP’ach była ich strona, tym więcej maili typu „Przeszukując Google po wpisaniu frazy XYZ zauważyliśmy, że Państwa witryna wyświetla się dopiero w 9 dziesiątce wyników.” (mniejsza z tym, że na pozostałe 10 fraz była→ Czytaj dalej

Na PiO w ciągu ostatnich 2 dni nagle posypała się cała masa postów na temat filtrów na wszystkie frazy. Co dziwne, dotyczą one zarówno stron młodziutkich, np. miesięcznych, jak również tych o kilkuletnim stażu. Żeby podnieść mi nieco poziom stresu i aby praca nie była dla mnie zbyt nudna, jedna z pozycjonowanych przeze mnie stronek również zachowała się podobnie.→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.