Ostatnie artykuły

Opcje dostępne w Googlowych narzędziach dla webmasterów umożliwiają usunięcie z indeksu pojedynczej podstrony lub całego katalogu. Ponieważ na stronie jednego z klientów zaszłą potrzeba wyindeksowania dużej liczby podstron, które nie znajdują się w oddzielnym katalogu tylko w jednym katalogu z tymi, które w indeksie mają pozostać, postanowiłam przetestować→ Czytaj dalej

Audyt SEO to raport przedstawiający, jakie elementy zostały wykorzystane na stronie prawidłowo pod kątem SEO, a jakie nie. Efektem takiego raportu jest wykaz błędów i propozycje zmian na stronie. Wstępny i bardzo ogólny audyt SEO można wykonać samodzielnie, korzystając ze stron takich jak np. woorank.com, jednak do bardziej szczegółowej analizy przyda→ Czytaj dalej

Po chwilowym spadku aktywności na blogu, spowodowanym pojawieniem się w moim życiu pewnej młodej damy, nadchodzi czas na nadrabianie zaległości 😉 W pierwszej kolejności chciałabym zacząć od ankiety – tym razem nie na temat tego, co powinnam zmienić na blogu, ale na temat tego, co może Ci się przydać w Twojej pracy, czyli list stron z linkami dofollow.→ Czytaj dalej

SEO ma to do siebie, że kiedy chociaż raz potwierdzi się testem jakieś stwierdzenie (np. że linki przychodzące nie szkodzą), ufa się jego wynikom i powtarza je przez wiele lat. Tak powstają mity SEO, które są powtarzane bez ponownej weryfikacji, a które mogą już nie być aktualne. Kilka takich mitów → Czytaj dalej

Według oficjalnych informacji na blogu Google, Panda w końcu dotarła do Polski. Już od momentu poinformowania o wprowadzeniu zmian w algorytmie na anglojęzycznych stronach, co chwilę można było przeczytać kolejne podejrzenia co do tego, że namieszała także w polskich wynikach. W pewnym momencie miałam wrażenie, że na Panda Update zwalało się wszystkie→ Czytaj dalej

Ręka do góry, który z właścicieli stron nigdy nie spotkał się z sytuacją, kiedy to bez jego zgody „pożyczono” od niego teksty? Oj, coś wiele tych rąk nie widzę… Problem kradzieży treści ze stron to standard, pytanie tylko – co w takiej sytuacji zrobić? Są tacy, którzy sprawę zignorują i uznają, że szkoda czasu na zabawę w detektywa → Czytaj dalej

Serwis SEOmoz.org opublikował właśnie ranking elementów wpływających na wyniki wyszukiwania. Ranking ten (tzw. Search Engine Ranking Factors 2011) tworzony jest co 2 lata i pierwsze tego typu badanie odbyło się już w 2005 r. Tym razem udział w nim wzięło aż 132 specjalistów, których odpowiedzi po raz pierwszy zostały porównane do analizy ponad 10 000 wyników→ Czytaj dalej

Pierwszy dzień czerwca jest zarazem tym, w którym postanowiłam zacząć wakacje 😉 tym razem odrobinę dłuższe niż standardowe 2 tygodnie urlopu. W tym czasie śledzenie nowinek SEO czy też aktywność na blogu i forach mam zamiar ograniczyć do niezbędnego minimum, aby porządnie wypocząć i wrócić pełną parą z nowymi pomysłami 😉 Zgodnie z zapowiedziami, konsultacje→ Czytaj dalej

Tyle się od dawna pisze o Pandzie, że aż wstyd dopiero teraz publikować pierwszy wpis na jej temat 😉 Dla niezorientowanych podaję kilka najważniejszych informacji. Panda Update (lub Farmer Update) to aktualizacja algorytmu Google, która w pierwszej kolejności (w połowie lutego 2011 r.) dotknęła serwisy ze Stanów Zjednoczonych, później (11 kwietnia 2011→ Czytaj dalej

Chciałabym prosić Was o wypełnienie krótkiej ankiety mającej na celu określenie Waszych potrzeb co do narzędzi monitorowania pozycji w wyszukiwarkach. W ramach zachęty wśród osób, które na końcu podadzą swój adres mailowy (nie jest to obowiązkowe), wylosowane zostaną 3 nagrody:

  • 1 półroczny pakiet „Pro” lub dostęp do mojego kursu;
  • 2 półroczne
Czytaj dalej

Startując z nowym projektem i szukając jak największej liczby źródeł linków, powinniśmy w pierwszej kolejności zainteresować się katalogami startupów. Niestety nie ma zbyt wiele polskich stron tego typu, ale na szczęście te, z których możemy skorzystać, przyniosą nam korzyści zarówno pod kątem SEO, jak i skutecznego ruchu. Ponieważ w przypadku reklamowanej→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.