Narzędzia przydatne przy wykonywaniu audytu SEO

Narzędzia SEOAudyt SEO to raport przedstawiający, jakie elementy zostały wykorzystane na stronie prawidłowo pod kątem SEO, a jakie nie. Efektem takiego raportu jest wykaz błędów i propozycje zmian na stronie. Wstępny i bardzo ogólny audyt SEO można wykonać samodzielnie, korzystając ze stron takich jak np. woorank.com, jednak do bardziej szczegółowej analizy przyda się cała garść narzędzi.

  • Wayback Machine – narzędzie to pokazuje stare kopie strony, pozwalając tym samym na sprawdzenie wieku domeny, historii oraz tego, czy nie została ona przerwana;
  • Whois history – dzięki temu narzędziu sprawdzimy datę pierwszej (i nie tylko) rejestracji domeny;
  • SEOQuake – sprawdza m.in. PR strony, liczbę zaindeksowanych podstron, wiek, a także linkuje do danych w bazie WHOIS;
  • Narzędzie propozycji słów kluczowych – pomoże nam w ocenie, czy strona została zoptymalizowana pod kątem najlepszych słów kluczowych;
  • Google Analytics lub inny system statystyk – pozwoli sprawdzić, czy pozycjonowane dotychczas słowa kluczowe przynoszą satysfakcjonujący ruch z wyników organicznych;
  • Firebug – sprawdzimy dzięki niemu m.in. nagłówki (np. rodzaj zastosowanego przekierowania), a także prędkość wczytywania strony;
  • Narzędzia dla webmasterów – pokazują m.in. błędy na stronie, informacje o linkach, ewentualne błędy w optymalizacji tytułów i opisów poszczególnych stron, sprawdzą poprawność pliku robots.txt, istnienie linków witryn dla sprawdzanej strony i wiele, wiele innych elementów wpływających na widoczność strony w wyszukiwarkach;
  • Copyscape.com i Plagiarisma.net – narzędzia pomagające w znalezieniu stron, na których znajdują się te same treści, a zatem pomagające w wyłapaniu naruszeń praw autorskich;
  • Xenu – program sprawdzający m.in. niedziałające linki na stronie;
  • Open Site Explorer i Domain-pop.com – pokazują dane na temat backlinków, w przypadku OSE także z możliwością sprawdzenia linków z przekierowaniem 301 oraz linków zawierających atrybut nofollow, oraz z wyszczególnieniem anchor tekstów i wiele innych danych niezbędnych do analizy backlinków;
  • Google – no cóż.. nie można zapomnieć o najważniejszym, czyli Google 🙂 do dokładnej analizy tego, jak prezentują się wyniki wyszukiwania w obrębie sprawdzanej strony.

Narzędzi tego typu jest znacznie więcej, jednak te wymienione przeze mnie są moimi ulubionymi, z których najczęściej korzystam. Jeśli macie jakieś propozycje, zapraszam do zostawiania komentarzy.

Przydadzą Wam się także następujące materiały:

KATEGORIE: Audyty SEO, Narzędzia SEO
Comments (13)

http://www.woorank.com to fajna strona. Już na dzień dobry widzę co muszę poprawić.

do sprawdzania BL polecam ahrefs.com

Faktycznie niezłe i ma wszystkie informacje, których potrzebuję 😉

Bardzo fajna lista, kilka ciekawych narzędzi, których wcześniej nie znałem (http://plagiarisma.net/).
Polecam tez sprawdzić stronę http://www.woorank.com/ w narzędziu http://www.woorank.com/ 😀

Kuba, jak zablokujesz wszystkie boty poza Google to ahrefs pokaże Ci „figę” 🙂

Na http://www.woorank.com/ twierdzą, że przekierowanie z bez www na www to zły pomysł, dodatkowo zastosowanie jakiekolwiek flasha obniża ranking strony… Takźe z dystansem.

Wszystkie narzędzia do sprawdzania linków zewnętrznych mogą nam pomóc do analizy własnej strony, ale nie zawsze mówią nam prawdę o stronach konkurencji. Sporo osób blokuje dostęp innych robotów, niż Google…

Mnie właśnie brakuje jakiegoś w miarę wiarygodnego narzędzia, które pokazywałoby mi dane nie tylko na temat samej strony, jej optymalizacji, ale linków, które do niej prowadzą. Po tym jak Yahoo Site Explorer przestał istnieć widzę jakąś wielką lukę do wypełnienia; możecie podpowiedzieć, co byłoby najbliższe temu narzędziu?

Odkopię stary temat… czy pojawiły się jakieś nowe fajne narzędzia, które możecie polecić? Najlepiej żeby były darmowe 🙂

Na softpedia jest dział poświęcony darmowym programom SEO i czasami można tam coś ciekawego znaleźć np.

http://www.softpedia.com/get/Internet/Search-engine-tools-submiting/SE-Auditor.shtml

I oczywiście Screaming Frog 🙂

Ja korzystam z seo audyt clearsense. Na moje podstawowe potrzeby to aż nadto. Pokazuje wszystko co trzeba.

Nie sądziłem szczerze mówiąc, że istnieje tyle narzędzi wspomagających przeprowadzenie audytu strony. Ja się trochę tym zacząłem interesować bo mam od kilku lat stronę swojej firmy ale wygląda ona dość słabo. Nie robiłem w niej nic od kilku lat a jednak trochę się w necie pozmieniało. Czytałem na https://fabrykamarketingu.pl/audyt-seo-strony-www/ właśnie o audycie, o którym poniekąd piszesz i o jego narzędziach. Jedna z firm zaproponowała mi wykonanie darmowego audytu i możliwie, że podpiszę z nimi współpracę jeśli faktycznie te działania mają pozytywnie wpłynąć na sprzedaż mojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.