SEO hosting iSwift.pl – opinia (aktualizacja)

Jakiś czas temu, szukając (w miarę) dobrego SEO hostingu, skusiłam się na wypróbowanie iSwift.pl. Zastanawiałam się nad kilkoma ofertami, a że na jednym z forów branżowych otrzymałam kupon uprawniający do 30% rabatu, był to mały plusik na korzyść iSwift. Założyłam konto, wgrałam parę stronek i początkowo korzystałam z okresu testowego. Problem pojawił się w momencie, w którym chciałam opłacić konto.

Nigdzie na stronie nie było informacji o tym, gdzie wpisać kupon rabatowy. Przy rocznym abonamencie, 30% robi dość sporą różnicę w cenie, więc postanowiłam skontaktować się w tej sprawie. Ponieważ okres testowy trwał aż miesiąc, byłam pewna, że zdążę uzyskać odpowiedź i opłacić konto w terminie. Maile były wysyłane najpierw z jednego, a później z 2 różnych adresów (adresu męża i mojego), aby mieć pewność, że nie trafiają do spamu. Dopiero po którymś razie, kiedy upomnieliśmy się o odpowiedź, dostaliśmy wiadomość z pytaniem, na który z maili nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Oczywiście na pytanie dotyczące wykorzystania rabatu odpowiedź nie padła, a od tej pory wysłanych zostało kilka kolejnych maili, które zostały zignorowane. Czy tak zatem wygląda działanie w myśl zasady:

Na stronie istnieją 3 formy kontaktu z Iswift.pl. Kontakt mailowy się nie udał, więc postanowiłam zadzwonić (zgodnie z informacją na stronie, kontakt z firmą jest możliwy w godzinach od 9 do 16). Za każdym razem, bez względu na dzień i porę, włącza się automatyczna sekretarka. A chat? Za każdym razem, kiedy to sprawdzam, był niedostępny.

A jak sprawuje się sam serwer? Na pewno lepiej niż najtańsze hostingi (zwykłe, a nie typowe pod SEO), ale w czasie pisania tego posta żadna ze stron na iSwift nie działa. O dziwo, tym razem dostałam odpowiedź (!)… ale jaką?

Nie widzę problemu z działaniem tej strony.

Przeglądając opinie o różnych SEO hostingach jeszcze przed zakupem konta na iSwift, praktycznie w każdym temacie na PiO znalazły się zarówno pochwały, jak i krytyka, więc ciężko było opierać się tylko na tych opiniach i uniknąć złego wyboru. Jednak od jakiegoś czasu w temacie dotyczącym oferty iSwift czytam same nerwowe wypowiedzi, w tym również te dotyczące dzisiejszych problemów ze stronami na iSwift, których pracownik tej firmy nie zauważył, a które zgodnie z jednym z postów zaczęły się już wczoraj. Ciekawe jest to, że kiedy wysłałam do iSwift linka do 23 strony tego tematu, na której to użytkownicy forum skarżyli się na niedziałające strony, po chwili wszystkie dzisiejsze posty na ten temat zniknęły z forum, łącznie z moimi (mimo że dopisałam informację o tym, że kontaktowałam się z nimi w tej sprawie).

Podsumowując, na taki hosting nie warto wydawać ani grosza.

Aktualizacja z dnia 27 stycznia 2012 r.
Po wielokrotnym mailowym dopraszaniu się o kontakt zostałam poproszona o podanie kuponu rabatowego. Później dostałam zapewnienie o tym, że otrzymam zwrot wniesionej opłaty w wysokości odpowiadającej 30% rabatowi, jednak za każdym razem kiedy odpowiadałam na maila, musiałam się ponownie dopominać o jakiekolwiek potwierdzenie. Dopiero kiedy poprosiłam o kontakt z właścicielem w celu złożenia skargi na obsługę klienta, po godzinie otrzymałam maila z przeprosinami, fakturą korygującą i informacją o dokonanym przelewie ze zwrotem.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (25)

Potwierdzam, hosting ma nieustające problemy, Statlink co pewien czas seriami sypie komunikaty o błędach połączeń, próby rozwiązania problemu z administracją hostingu nie dały efektów („SOA#1”).

Unikajcie, same problemy 🙁

Potwierdzam, prze słabyyy hosting !!! same problemy.

Mam u nich jeden mały hosting i często nawala…

Hosting był bardzo dobry, do momentu zmiany właściciela. Potem wszystko się zaczęło sypać…

Przypomina mi się sytuacja, gdy pół osiedla nie miało przez miesiąc (!) internetu, a konsultant z TPSA odpowiadał na infolinii technicznej „u mnie działa”.

Swoją drogą zniknięcie postów z forum PiO to dość ciekawa sprawa, wydaje mi się, że to, co moderatorzy przeniesli do kosza:
http://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic=140064
w żaden sposób nie kwalifikuje się do usuwania z wątku.
Zresztą z tego co widzę w dziale „kosz” to tam ktoś regularnie odc ina kawałki wątku.

W regulaminie jest wzmianka o tym, aby nie zasypywać forum komentarzami typu „padł serwer” i żeby najpierw skontaktować się bezpośrednio z daną firmą, a potem dopiero pisać. No i tak zrobiłam – skontaktowałam się z iSwift, napisałam na forum, wspominając również o ich odpowiedzi, a post poleciał do kosza.

PS Dostałam drugiego maila od iSwift – tym razem potwierdzają, że faktycznie wystąpiły problemy. Obiecano mi także odpowiedzi na poprzednie maile, ale nie chce mi się wierzyć, że je dostanę.

Każdemu zdarzają się lepsze i gorsze chwile, ale mnie najbardziej denerwuje olewające podejście do klienta w momencie, gdy coś nie działa. Gdy rozglądam się za hostingiem więcej punktów dostają firmy, w których coś się zepsuło i naprawiają to przyznając rację klientowi niż takie, które mają same pozytywne opinie.
Dzięki za wpis. Będę wdzięczny za info jak się sprawa rozwija.

PS. Widać PiO pod naciskami usuwa posty.

Witam! Ostatnie zdanie dosadnie podsumowuje cały hosting. Sam korzystałem z z ich usług prowadząc fanowską stronę w bardzo wąskiej tematyce (około 30-50 uu dziennie, co nie jest jakimś szalonym wynikiem), opartą na czystym HTMLu, bez żadnych for czy czatów, gdzie po dwóch miesiącach działania strony dostałem informację, że moja strona obciąża! serwery. Posprawdzałem pliki, nic nie było pozmienianie czy podmienione, żadne złośliwe oprogramowanie, na wszelki wypadek usunąłem pliki i wgrałem je od nowa testując przy okazji na innym serwerze, przeanalizowałem logi serwera i nie było nic podejrzanego, ale panowie konsultanci iswift szli w zaparte twierdząc uparcie, że problem tkwi po mojej stronie. Po tygodniu wymianie maili w oszałamiającym tempie jeden na dzień moja strona została zablokowana po czym nastąpiło kilka dni ciszy (brak odpowiedzi na maila, brak odbieranych telefonów), by w piękny wrześniowy poranek znów pojawić się na serwerze z lakoniczną odpowiedzią od iswift, że „sytuacja została rozwiązania”. Ani słowa wyjaśnienia, ani me, ani be, ani kukukryku ani pocałuj mnie w tyłek.

Kiedyś to był rzeczywiście solidny hosting po zmianie właściciela na hoseo jest coraz to gorzej, miałem u nich dość długo konto ale po ogromnej awarii w sierpniu tego roku musiałem w trybie awaryjnym wyemigrować, mimo przejściowych problemów wiązałem z nimi nadzieję bo jednak mieli w miarę stabilne warunki, myślałem że sytuacja się unormuje i będę mógł wykupić hosting (właśnie pakiet SEO) ale niestety nic na lepsze nie zmieniło się i dlatego zrezygnowałem z nich, żałuję bo kiedyś to był rzeczywiście hosting bardzo solidny z szybkim supportem. Może coś się poprawi… oby.

Oj miałem tam stronę jeszcze pół roku temu. Niestety ale zmiana właściciela oraz serwerowni zrobiła wiele złego. Dopóki trzymali serwery w Hetznerze było dobrze. Zmiana w sierpniu 2011 na OVH spowodowała masowe problemy. W zasadzie ich problemem nie jest serwer, gdzie są strony, ten odpowiada. Problemem jest serwer baz danych, to on wisi. Dowód prosty, podpiąłem bazę przeniesioną na własny VPS i stronka już działała bardzo ładnie. Przełączenie bazy na iswift ponownie zabijało stronę.

Dodam tylko: Stąd właśnie badanie pingiem wychodzi zawsze bardzo dobrze. Po prostu serwer zawsze odpowiada bardzo ładnie i nic tu nie wykaże. A chłopaki z iswift wtedy mogą odpowiedzieć, że serwer działa idealnie.

Inną rzeczą jaką u nich widziałem to częste problemy z przesyłaniem pakietów na pierwszym serwerze pośredniczącym w OVH, dokładnie wejście na OVH bardzo często gubi pakiety (około 10%). Dalsza droga do właściwego serwera już odpowiada normalnie. OVH ma wejście do siebie przeciążone i dopiero przy sporych problemach załącza się bajpas.

Obsługa klienta rodem z PRL 🙂 Brak tylko książki skarg i zażaleń, która jest do wglądu tylko dla kierownika 🙂 Ja korzystam z Hoseo, też są problemy techniczne, jednak najbardziej frustruje obsługa (a raczej jej brak). Aż się prosi o http://wykorzystajto.pl/rozmowa-z-klientem/

wiecej takich „reklam” hostingów. Oby pare osób przez to zaoszczedziło albo wlascicielom hostingu dało to do myślenia.

Odnośnie usuwania postów na PiO dot niepochlebnych opinii to też zdarzyło mi się zaobserwować to zjawisko. Akurat sprawa dotyczyła hostingu w hekko, ale czytając tego arta przeżywałem istne dejavu ;-]. BTW na webhostingtalk można liczyć na podobne opinie funta kłaków nie warte o serwerach.

Ja aktualnie korzystam też z taniego hostingu i wydaje mi się, że w moim przypadku jest lepiej, ale trzeba się liczyć, że im tańszy hosting tym więcej stron na serwerze stoi chodź widząc posta i komentarze oraz ceny na stronie to stawki wydają się być wygórowane.

Dobrze wiedzieć.

Co do sierpnia to rzeczywiście OVH musiało leżeć, bo mój marny seohosting również leżał. Czasem jednak mam wrażenie, że szkoda kasy na takie rzeczy.

Ja też tam miałem i mam konto – nawet kilka. Cóż mogę napisać – jeśli jest tam jedna czy dwie stronki to są i się nic nie dzieje (oby nie jakaś ważna). Hosting ten z racji niskich cen jest opanowany przez seo-wców i ma kłopoty choćby tak jak konta seo na linuxpl.com

Właśnie się przenoszę z najmocniejszego konta tej firmy z jednym serwisem i mam zamiar to samo zrobić sukcesywnie z pozostałymi, od czasu przejęcia firmy Iswift przez Hoseo poziom usług i jakość serwerów spada sukcesywnie w dół.

To jeden z gorszych hostingów do zaplecza jaki miałem! Średnio raz na tydzień mail z przeprosinami za niedogodności, bez przerwy maile o przekroczeniu limitów, awarie skrzynek pocztowych, wyłączenie maszyny, przenoszenie konta, problemy z łączem, migracje serwera,

Na serwerze stało 20 wordpressow po 10 artykułów na każdym, kilkadziesiat UQ i banowanie konta za zużycie transferu.

Nie polecam tego hostingu!

@adas, jeśli administrator stron nie zadba o zabezpieczenie stron przed nadmiernym zużyciem transferu to efekty są takie jak u Ciebie i bez względu czy to będzie iswift czy inny hosting konto zostanie zablokowane.

Aktualnie szukam dla siebie hostingu, dzięki zamieszczonym serwisom wiem już czego unikać. Dzięki 🙂

Dzięki za opinie.

Najbardziej skuteczny jest mailing o terminie płatności dzisiaj w okolicach 1 w nocy dostałem aż cztery powiadomienia o wygaśnięciu usługi za 14 dni 🙂 A innym razem znowu trochę trwało zanim wydębiłem od nich fakturę za serwer.

ISWIFT działało sprawnie do czasów kiedy firma należała bodajże do chłopaków z Poznania. Wiem bo miałem tam dużo stron. Później cała marka ISWIFT została sprzedana i przejęta przez firmę HOSEO. Nagle wszystko zaczęło działać wolno i klienci dzwonili z pretensjami, że każda zakładka na stronie ładuje się po pół minuty. Faktycznie! Niestety support udzielał jedynie odpowiedzi, że to chwilowe przeciążenie serwerów i nic nie są w stanie z tym zrobić. Niestety ja na własny koszt, żeby ratować wizerunek swojej firmy musiałem przenosić wszystko na droższy porządny hosting. Teraz od niedawna zauważyłem, że ISWIFT zostało znowu przejęte przez firmę PERSKIMEDIA i podobno poprawili sporo rzeczy. Tak więc historia ISWIFT jest burzliwa niczym historia Polski po rozbiorach 😉

Chyba nigdy nie miałem nic na tym hostingu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.