„Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda” – recenzja książki

Książkę „Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda” R. Lieb zaczęłam czytać dość dawno, ale skończyłam zaledwie kilka dni temu, dlatego właśnie teraz postanowiłam napisać kilka słów na jej temat. Przede wszystkim nie jest to książka dla osób, które chcą zajmować się pozycjonowaniem albo już to robią i mieli nadzieję poszerzyć swoją wiedzę na ten temat… chyba że wręcz uwielbiają czytać i nie ma dla nich znaczenia, czy dowiedzą się czegoś nowego.

Moim celem nie jest jednak ostra krytyka tej pozycji, mimo takiego początku. Szczerze mówiąc spośród zagranicznych książek nie czytałam jeszcze ani jednej, która przekazałaby naprawdę sporo wiedzy na temat pozycjonowania, więc i po tej się tego nie spodziewałam. Skupię się jednak nie na minusach, a na plusach (a raczej jednym dużym plusie) tej książki.

Zapewne każdej osobie specjalizującej się w SEO zdarzają się czasem klienci, którzy nie są kompletnie zorientowani w temacie i potrzebują wprowadzenia w niego. I nic dziwnego, w końcu to dlatego do nas przychodzą 😉 Czasami jednak niektóre sprawy wydają się tak banalne, że nie wiadomo, od czego zacząć podczas ich wyjaśniania. I tu brawa dla autorki książki, która ma wyjątkowy talent do pisania i przekonywania do swoich (w sumie bardzo oczywistych) racji. Potrafi ona wytłumaczyć najważniejsze zagadnienia związane z pozycjonowaniem osobie, która nie ma o nich zielonego pojęcia i przekonać do tego, jak ważne jest pozycjonowanie i dlaczego tak istotne jest, aby nie odkładać tego na zbyt późno, czyli już po stworzeniu strony.

Książka „Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda” składa się z 51 praw o pozycjonowaniu, znanych pozycjonerom, ale zazwyczaj nieznanych klientom. Jeśli masz problemy z przekazaniem klientowi niektórych informacji i w edukowaniu go, ta książka właśnie do tego najbardziej się przyda.

KATEGORIE: Książki, Pozycjonowanie stron
Comments (10)

Ja uwazaj te ksiazke za jedna z najslabszych dostepnych na rynku czytalem zaraz po wydaniu. Nawet odpuscilem opisanie na blogu.

Takie krzaczki jak zupelny brak indeksacji flash mowi albo o braku wiedzy autora, albo bardzo przestarzalem pozycji.

Dokładnie wczoraj rozmawiałem z osobą, która nie miała zielonego pojęcia o pozycjonowaniu, co zdarza się coraz rzadziej i przyznam, że w kilku miejscach miałem problem z wytłumaczeniem rzeczy dla mnie już aksjomatycznych;) Zapytam wprost: czy poleciłabyś tę książkę swojemu potencjalnemu klientowi?

gdaq, to książka z 2010 r., więc jest w niej trochę nieaktualnych informacji.

Marek – klientowi raczej tak, o ile lubi dużo czytać i jest naprawdę słabo wyedukowany w tym temacie. Generalnie uważam, że książka nadaje się dla bardzo nielicznego grona osób.

link do helionu jest skopany

Już jest dobry.

Niestety ta książka podzieliła los wielu książek o SEO, chociaż rzeczywiście może się przydać do edukowania tych mniej wtajemniczonych 🙂

Dziękuje za zniechęcenie do tej książki;)
Na szczęście jakoś sobie radzę z tłumaczeniem 'idei’ pozycjonowania. Raczej przydałoby mi się coś bardziej merytorycznego;]

Wg mnie książki przekazują już nieaktualną wiedzę, SEO zmienia się bardzo szybko i zawarte w nich porady mogą stać się po prostu nieaktualne. Największym źródłem wiedzy są blogi pozycjonerów wśród nich także Twój.

Troche nudnawa

Ja wziąłem tę książkę z jakiejś listy przecenionych pozycji z helionu, bo mi brakowało do jakiejś tam kwoty rabatowej. Jednak nie oczekuję zbyt wiele 🙂 Chociaż możliwe, że masz rację i tego typu pozycja okaże się sensownym narzędziem handlowym (tzn. usystematyzowana, podstawowa wiedza jaka jest tam zawarta). Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.