! Wyróżnione

Monitor pozycji SeoStation v. 3.0

SeoStation.plMiło mi poinformować, że po wielomiesięcznej pracy uruchomiliśmy SeoStation v. 3.0 – narzędzie do monitorowania pozycji stron Google w dowolnej wersji językowej, zarówno w wynikach desktopowych, jak i mobilnych. Narzędzie istnieje od 2011 r. i przeszło od tej pory wiele zmian. Jeszcze w zeszłym roku publikacji doczekała się aplikacja na iOS, a teraz skupiliśmy się na rozwoju wersji webowej. Jedną z nowości jest możliwość bezpłatnego przetestowania dowolnego pakietu przez 14 dni, z czego najwyższy ma dostępnych 500 fraz. 

Czytaj całość »

Sposób oceny SERPów przez pracowników Google

top-secretDoskonale wiemy, że nie tylko algorytmy są odpowiedzialne za SERPy, ale także ludzie. 2 lata temu opublikowałam streszczenie wytycznych pracy dla tzw. Google Raterów (część 1 i część 2 – warto zacząć od ich lektury), a z publikacją dzisiejszego materiału czekałam dość długo, bo bazuję tu na informacjach z 2014 r. Dodam jednak, że temat się nie zdezaktualizował, ponieważ cały czas opieram się na najnowszych dostępnych informacjach.

Czytaj całość »

Jak wykryć popularny wałek firm SEO?

Temat brzmi kontrowersyjnie? Bo taki jest, dlatego artykuł ten powinni przeczytać zarówno klienci firm SEO, jak i same firmy w branży. W końcu takie działania wpływają negatywnie na wizerunek nas wszystkich i wzbudzają coraz większą podejrzliwość u klientów, którzy nie chcą być naciągnięci po raz kolejny.

Zacznę od zagadki – znajdźcie różnice na poniższych obrazkach (kliknijcie, aby powiększyć) i zgadnijcie, z czego one wynikają:

Nieruchomości z Olsztyna Nieruchomości z Warszawy
Czytaj całość »

Plan zaplecza dla serwisu turystycznego

zaplecze-turNiedawno pisałam o tym, w jakich sytuacjach warto inwestować w budowę własnego zaplecza. Dotyczy to przede wszystkim dużych projektów – rozbudowanych serwisów, których głównym celem jest zarobek, a nie jedynie ogólna prezentacja oferty firmy. W przeciwieństwie do wizytówek firm (w szczególności tych o zasięgu lokalnym), w przypadku których zazwyczaj można sobie pozwolić na rozpoczęcie pozycjonowania dopiero w momencie uruchomienia strony, zwlekanie z podjęciem takich działań przy serwisach komercyjnych o konkurencyjnej tematyce jest marnotrawstwem czasu.

Czytaj całość »

Jak rozpoznać toksyczne linki?

Toksyczne linkiMimo że od wielu miesięcy temat filtrów jest na topie, cały czas pojawiają się nowe osoby, dla których jest to ich “pierwszy raz” i które pytają – skąd mam wiedzieć, które linki zostały uznane za nienaturalne? Niestety Google nam tego nie ułatwia, bo mimo kilku już zapowiedzi, nadal nie otrzymujemy w powiadomieniu w GWT ich przykładów.

Czytaj całość »