SeoStation v. 3.0 – monitor pozycji online

Miło mi poinformować, że po wielomiesięcznej pracy uruchomiliśmy SeoStation v. 3.0 – narzędzie do monitorowania pozycji stron Google w dowolnej wersji językowej, zarówno w wynikach desktopowych, jak i mobilnych. Narzędzie istnieje od 2011 r. i przeszło od tej pory wiele zmian. Jeszcze w zeszłym roku publikacji doczekała się aplikacja na iOS, a teraz skupiliśmy się na rozwoju wersji webowej. Jedną z nowości jest możliwość bezpłatnego przetestowania dowolnego pakietu przez 14 dni, z czego najwyższy ma dostępnych 500 fraz. 

Jeśli 500 monitorowanych fraz to dla kogoś za mało, istnieje możliwość przygotowania indywidualnego pakietu. Aha, co istotne – pakiety różnią się tylko liczbą fraz i okresem przechowywania danych (nawet do 3 lat). Pozostałe dostępne opcje są identyczne, nie ma też haczyków w postaci mniej dokładnego monitoringu w niższych pakietach, zdjęliśmy też limit w liczbie monitorowanych stron.

Oto lista najważniejszych funkcji SeoStation:

  • symulowanie wybranej lokalizacji (np. Poznania) + możliwość ignorowania lub zliczania wyników z map – opcja niezbędna podczas pracy nad stronami lokalnych biznesów, a także przy innych stronach, w przypadku których część fraz wykazuje charakter lokalny;
  • monitorowanie pozycji subdomen – można wskazać albo konkretną domenę, albo monitorować ją wraz z jej wszystkimi subdomenami. Wystarczy podczas podawania adresu strony wpisać go w formacie*.lexy.com.pl;
  • pokazywanie znalezionej podstrony – bardzo przydatne szczególnie podczas analizowania, czy zoptymalizowaliśmy odpowiednią podstronę pod dane słowo kluczowe. Na poniższym screenie widać również opcję ręcznego odświeżenia pozycji;
    Oznaczanie znalezionej podstrony
  • monitorowanie parametrów strony (Trust Flow, Citation Flow, backlinki, domeny linkujące, liczba zaindeksowanych podstron);
    Parametry stron w SeoStation
  • system alertów (znaczne spadki pozycji, zainfekowanie strony, wyindeksowanie) z możliwością włączenia powiadomień mailowych – jedną ze zmian w najnowszej wersji SeoStation jest możliwość włączenia alertów tylko dla stron oznaczonych jako ważne. Przydaje się to w szczególności, jeśli monitorujemy pozycje zarówno dla stron klientów, jak i tych zapleczowych, dla których alerty nawet o spadkach kilku fraz poza top 100 nie są tak istotne;
  • darmowe subkonto klienta – nie ma on włączonej opcji edycji, więc żadnej agencji nie namiesza w pozycjonowanych frazach, ale ma opcję podglądu zarówno aktualnych, jak i historycznych zmian pozycji;
  • raporty PDF – z możliwością wygenerowania na żądanie raportu z podsumowaniem pozycji (pozycja w pierwszym i ostatnim dniu wybranego okresu oraz dodatkowo średnia pozycja) albo/i pełnego dziennego zestawienia pozycji. Można też włączyć cykliczne generowanie i wysyłkę raportów mailowych zarówno do siebie, jak i do klienta – do wyboru są raporty dzienne, tygodniowe (z tych najczęściej korzystam) i miesięczne;
    Raport z podsumowaniem pozycji w SeoStation
    Raport dzienny w SeoStation
  • wyliczanie przychodów z wybranego klienta + generowanie kosztorysów z opcją wysyłki mailowej na swoje konto lub/i konto klienta.
    Wykaz przychodów w SeoStation
    Aby aktywować opcję wyliczania kosztorysów, wystarczy w 4. kroku (Klienci i rozliczenia) dodawania lub edycji strony zaznaczyć, że jest to strona klienta a nie prowadzona na własny użytek, a następnie uzupełnić zaawansowane opcje dotyczące sposobu wyceny kosztów za pozycjonowanie.
    Ustawienia kosztorysów w SeoStation
    Do jeszcze bardziej zaawansowanych opcji dochodzi się podczas wyboru rozliczania za efekt lub mieszanego (abonament + opłata za efekt), bo tam można dla każdej frazy ustalić inną stawkę zależną od zajmowanej pozycji. Można wybrać albo rozliczanie na podstawie pozycji z ostatniego dnia okresu, albo ze średniej pozycji, albo z każdego dnia osobno.
  • możliwość naniesienia zdarzeń na wykresach, np. zakup pakietów linków, dokonanie zmian w optymalizacji, znalezienie informacji o podjętych ręcznych działaniach;
    Nanoszenie zdarzeń na wykresy w SeoStation
  • aktualizacje Google nakładane na wykres – oprócz wspomnianych już zdarzeń, które dodaje się samodzielnie dla każdej strony osobno, na wykres można nałożyć także listę aktualizacji w Google, które są opracowywane przez zespół SeoStation;
  • tabele aktualnych i dziennych pozycji – główna tabela pokazuje aktualne pozycje. Po przełączeniu się na tabelę dziennych pozycji, można prześledzić zmiany pozycji w każdym dniu wybranego okresu, a zatem w podobny sposób jak w raportach dziennych;
  • wykresy pozycji: standardowy, miesięczny i porównawczy. Standardowy pokazuje dzienne zmiany z ostatniego miesiąca albo innego okresu, który wybierze się z poziomu kalendarza. Max czas przechowywania danych do aż 3 lata, więc można sobie pozwolić na analizy zmian na przełomie tak długiego okresu.
    Wykres aktualnych pozycji w SeoStation
    Na wykresie miesięcznym można sprawdzać najniższe, średnie i najwyższe pozycje dla wybranej frazy z kolejnych miesięcy:
    Wykres miesięczny w SeoStation
    Z kolei wykres porównawczy pozwala w szybki sposób sprawdzić skalę zmian w pozycjach dzięki temu, że pozwala na jednoczesne sprawdzenie pozycji nawet dla 10 fraz:
    Wykres porównawczy w SeoStation
  • integracja z GA – pozwala na bieżąco sprawdzać wpływ zmian w pozycjach na ruch organiczny.

Pozostaje mi zachęcić Was do założenia 14-dniowego triala i dzielenia się swoimi wrażeniami z SeoStation. Wszelkie pytania i sugestie mile widziane 😉

KATEGORIE: !Wyróżnione, Narzędzia SEO
Comments (12)

Marta, ciekawy jestem, jak nowe Seo Station radzi sobie ze sprawdzaniem pozycji na mapkach. Czasami Google w wynikach mapkowych dorzuca adres URL prowadzący do strony www, ale czasami mapki są wyświetlane bez docelowego adresu URL. Po kliknięciu w wynik mapkowy użytkownik przekierowywany jest nie na stronę www tylko na stronę z mapą z rozszerzonymi wynikami mapkowymi. Dopiero tam można kliknąć w odnośnik URL. Czy w takim przypadku SeoStation jest w stanie rozpoznać, że jest to akurat monitorowana przez nas strona i zapisać wynik w raporcie?
Dodam, że konkurencyjne oprogramowanie ma z tym problem 🙂

Seostation to moim zdaniem najlepsze narzędzie do sprawdzania pozycji strony, testuję nową wersję, jak na razie sprawuje się bez zarzutu. Co do wyników w mapie to jest poda informacja, że wynik jest za pozycję dzięki mapie.

„ale czasami mapki są wyświetlane bez docelowego adresu URL.”
Masz może pod ręką jakieś przykłady? Jeśli w kodzie SERPów nie ma w ogóle adresu monitorowanej strony, to nie ma jak tego złapać. Mam tylko jeden pomysł na to, jak sobie z tym poradzić, ale byłby dość skomplikowany, a nie wiem jeszcze, jaka jest skala tego problemu.

Fajnie to wygląda i ceny atrakcyjne, pytanie czy 50 / 100 fraz z dowolnej ilości domen, czy w ramach tylko jednej domeny? Jest może apka na Androida?

Tak, z dowolnej ilości domen. A żeby było precyzyjnie, liczba fraz nie może po prostu przekraczać liczby domen, czyli mając do dyspozycji monitoring 50 fraz, możesz dodać nawet 50 stron po 1 frazie dla każdej, albo mniej domen z większą ilością fraz.

Od wczoraj testujemy – zobaczymy, czy przekona nas funkcjonalność, żeby płacić za usługę po 14 dniach 🙂

Testujemy, wygląda na to, że tego szukaliśmy!

Seostation to chyba jedno z lepszych narzędzi. Sam korzystam 😉

Trochę jednak drogo. Raptem 100 fraz (zdecydowanie mało przy kilku stronach) za blisko 500zł/rok. Są analogiczne narzędzia za połowę tej ceny.

Edek, szybkie porównanie cen tylko na podstawie parametrów, niewiele Ci da. Nie wszystkie narzędzia we wszystkich pakietach skanują pozycje z taką samą częstotliwością, część podaje ceny za wszystkie odpytania, a nie tylko o same frazy. Nie chcę tu wnikać w szczegóły, bo nie lubię wypowiadać się na temat konkurencyjnych narzędzi, tylko po prostu uczulam na dokładne czytanie ofert.

Poza tym, nie płacisz za same proste skanowanie i archiwizację danych, tylko za rozbudowane narzędzie z opcjami pozwalającymi m.in. na dokładne raportowanie klientom efektów swoich prac, automatyczne wyliczanie należności, gromadzenie danych nawet z 3 lat i możliwość naniesienia ich na wykresy z możliwością porównania np. zmian w pozycji ze zmianami w backlinkach (osobno łączna ilość backlinków i osobno ilość domen linkujących – dla mnie ważniejsza jest ta druga informacja).

Trochę odświeżę kotleta, ale mam pytanie: jak dobrze SeoStation radzi sobie ze sprawdzaniem lokalnych pozycji dla np. Google.co.uk i county Essex? Szczerze mówiąc, wybór okienka z nazwą miejscowości nie jest przekonywujący, trochę nie wiadomo, czy faktycznie wpisana lokalizacja zostaje uwzględniona, bo nie ma żadnego potwierdzenia ad hoc… ? Mam mini pakiet dla PL do testów i jest ideolo, bardzo przyjazny interface, łatwo się narzędzia używa, ale od tego, czy radzi sobie z wynikami .co.uk zależy, czy opłacać mi się będzie przejść na jakiś poważniejszy pakiet 😛

To, co możemy zapewnić, to poprawność danych w polskiej wersji wyszukiwarki. Jeśli chodzi o zagraniczne, to czy dobrze została podana lokalizacja, widać od razu po tym jakie zwraca pozycje, aczkolwiek faktycznie przydałaby się opcja potwierdzenia, czy wpisana lokalizacja istnieje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.