Pozycjonowanie stron

Artykuły na temat pozycjonowania i optymalizacji stron w wyszukiwarkach internetowych z naciskiem na pozycjonowanie w Google.

Szybki sposób na przygotowanie list pod SEO

Lista katalogówDzisiaj opiszę jedną z ciekawszych opcji Majestic, które umożliwia odpytanie o najważniejsze parametry nawet dla 400 adresów URL naraz, dzięki czemu możemy załadować tam obszerną listę stron dowolnego rodzaju, a następnie odpytać m.in. o Trust Flow i Citation Flow. Na tej podstawie z kolei ustalamy progi, powyżej których uznamy strony za odpowiedniej jakości i otrzymujemy docelową listę.

Czytaj całość »

23 września dniem wprowadzenia Pingwina real-time

W końcu przestaniemy czytać kolejne zapowiedzi Pingwina, którego wprowadzenie tak mocno przeciągało się w czasie. Dzisiaj, 23 września 2016 r., możemy przeczytać oficjalną informację prosto z Google, która potwierdza, że Pingwin zaczął działać na bieżąco (z ang. real-time). Zmiana dotyczy od razu wyników we wszystkich językach.

Czytaj całość »

Nowy ebook: SEO Content Marketing

Wraz z zakończeniem wakacji światło dzienne ujrzał nowy ebook,  nad którym pracowałyśmy wraz z Karoliną Gudecką. Połączyłyśmy w nim nasze pasje – SEO i działania promocyjne, spośród których skupiłyśmy się na Content Marketingu. W rezultacie wspomniany poradnik to kompendium wiedzy o tym, jak wycisnąć jak najwięcej korzyści SEO z działań z zakresu CM.

Czytaj całość »

Powrót SEO hangoutów

SEO hangoutPo długiej przerwie (2 lata), Tomek Stopka i Karol Dziedzic wracają do SEO hangoutów. Już w tę środę o godz. 17:00 można będzie uczestniczyć w hangoucie on-air, w którym weźmie udział 3 prelegentów: Łukasz Żelezny, Maciej Wojtowicz i i Paweł Gniadkowski.

Czytaj całość »

Jak pozycjonować oficjalną stronę… aktorki (przykład: Barbara Kurdej-Szatan)?

Niedawno dostałam zapytanie dotyczące pozycjonowania strony polskiej aktorki i temat ten zainspirował mnie do spisania na blogu swoich pomysłów. Załóżmy, że trafia do nas zlecenie wypozycjonowania strony Barbary Kurdej-Szatan i zależy nam wyłącznie na frazie w postaci jej imienia i nazwiska. Sprawa wydaje się być prosta – w końcu to jedyna oficjalna strona, więc Google od razu powinno obdarować ją topowymi pozycjami. Problem w tym, że wyszukiwarce trzeba trochę pomóc w tym, aby uznała ją za oryginalną i wartą wysokich pozycji. A zatem zaczynamy…

Czytaj całość »

Cel SEO dawniej i dzisiaj – od “top 10” do osiągnięcia wyników powyżej linii przewijania

Cel SEODawno, dawno temu, nadrzędnym celem pozycjonowania było uzyskanie top 10 – oczywiście im wyżej, tym lepiej, bo często wysokość wynagrodzenia była uzależniona od konkretnej pozycji (rozliczanie za efekt). SERPy były wtedy proste, bez żadnych bajerów typu 2-kolumnowe linki, bez polecanych fragmentów, bez wpisów z Google+ i co bardzo ważne, bez uwzględniania geolokalizacji w standardowych wynikach. Pozycja nr 1 w Olsztynie była równoznaczna z uzyskaniem podobnego wyniku w innych lokalizacjach w Polsce, więc na drobne różnice w pozycjach wpływały głównie działania konkurencji, nasze działania, a także łączenie się wyszukiwarki z różnymi DC. Pozycjonowanie było proste jak drut, podobnie jak zaprezentowanie efektów klientowi i rozliczenie się z nich. 

Czytaj całość »

Dlaczego warto zatrudniać redaktorów specjalistów?

redaktorW zeszłym roku pisałam o sposobie oceny SERPów przez pracowników Google. Co prawda od tej pory wytyczne dla tzw. Google Raterów uległy zmianie (tutaj jest wersja z 28 marca 2016 r.), jednak cały czas jednym z głównych czynników decydujących o ocenie strony jest tzw. E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), co sprowadza się do zapewnienia treści o wysokiej jakości, pisanej przez wiarygodnych ekspertów. Nie zawsze chodzi wyłącznie o ekspertów rozumianych jako osoby pracujące zawodowo w danej branży, z długim stażem i cieszących się autorytetem wśród innych specjalistów – np. prawnicy czy lekarze, których publikacje powinny być szczegółowe, bogate w analizy danych, z użyciem specjalistycznego słownictwa. W niektórych dziedzinach wystarczy doświadczenie życiowe.

Czytaj całość »

Jakie zagrożenia czekają na strony WHS?

Wypuszczanie kolejnych zwierzaków z Google ZOO wywołuje za każdym razem spore zamieszanie w branży. Na forach od razu pojawiają się komentarze na temat tego, komu spadły pozycje, a komu wzrosły i praktycznie zawsze można trafić na osoby podkreślające, że wzrosty pozycji zawdzięczają stosowaniu bezpiecznych technik (nierzadko określając je mianem działań White Hat SEO). Ledwo jedna aktualizacja zostanie w pełni wdrożona, a już pojawiają się porady na temat tego, jak “wyjść z Pingwina” albo nie dać mu się przy kolejnej aktualizacji. Wszystko kręci się wokół update’ów nastawionych na karanie niegrzecznych i nagradzanie grzecznych seowców. Tyle że ci grzeczni mogą sobie nie zdawać sprawy z tego, że nie tylko Panda czy Pingwin zagrażają stabilnym pozycjom ich stron.

Czytaj całość »

SEO to nie wszystko, czyli plan działań na 2016 r.

labiryntJako seowiec, moim zboczeniem zawodowym jest sprawdzanie w każdym możliwym materiale, czy znalazł się w nim link i czy jest on pozycjonujący 😉 To samo dotyczy wielu kwestii optymalizacyjnych – zamiast skupić się na zawartości strony, w pierwszej kolejności sprawdzam poprawność linków wewnętrznych albo zróżnicowanie tytułów. Jednak jako osoba prowadząca własne serwisy, nie mogę (a przede wszystkim nie chcę) ograniczać się tylko do pozycjonowania. Oprócz działań stricte SEO zależy mi na pozyskaniu ruchu z wielu źródeł, i to przede wszystkim ruchu dobrze konwertującego. Dlatego w dzisiejszym wpisie opiszę różnego rodzaju działania, które mogą towarzyszyć tym związanym z pozycjonowaniem.

Czytaj całość »