Spotkanie z Danem Petrovicem i innymi specjalistami (+ darmowa wejściówka) – aktualizacja

Wygląda na to, że seowcom w czerwcu nie będzie się nudziło – od połowy miesiąca będzie impreza za imprezą. Jednym z głośniejszych wydarzeń jest Search Marketing Day, nad którym już w zeszłym roku się zastanawiałam i na który niestety znowu nie dotrę. Ale ja zawsze miałam pecha do imprez branżowych, bo jak nie sprawy zdrowotne (jak tym razem), to… inne 😉 Na szczęście przynajmniej komuś z Was mogę przekazać 1 darmową wejściówkę, ale o tym później… najpierw kilka słów o samej konferencji.

Search Marketing Day to 2-dniowa międzynarodowa konferencja organizowana przez MaxROYa. Tegoroczna edycja odbędzie się w Poznaniu w dniach 27 i 28 czerwca (czwartek i piątek). Pierwszy dzień to 2 ścieżki tematyczne – SEO Heroes na jednej sali i SEO Alternatives na drugiej. Natomiast w drugim dniu na jednej sali będzie SEO PRO, a na drugiej – Programy partnerskie. Pełna agenda jest dostępna na stronie searchmarketingday.com – ja jedynie napiszę, które z prezentacji zainteresowały mnie najbardziej:

  • Automating SEO while staying whitehat” – Dan Petrovic (próbkę jego wiedzy można przeczytać na Sprawnym w artykule ze streszczeniem 7 testów, z czego polecam w szczególności test nr 3 i 7);
  • Unnatural Links & Penguins” – Razvan Gavrilas;
  • DEFEAT PANDA: 3 Most Important Things to Check in GA for SEO & Panda” – Josh Bachynski;
  • Facebook Fanpage – black hat, white hat or grey hat” – Radosław Grzelaczyk.

Generalnie, na konferencji będą przeplatały się między sobą wszystkie kolory tęczy, jeśli chodzi o prezentowane techniki. I właśnie to będzie tematem mojego mini konkursu, w którym za najciekawszy komentarz przekażę 1 wejściówkę na pierwszy dzień konferencji SMD 😉

Co zrobić, aby wygrać? Należy w komentarzach podać:

  • 3 najczarniejsze techniki w zdobywaniu linków;
  • 3 najbielsze techniki w zdobywaniu linków.

Wszystkie komentarze do tego wpisu zaakceptuję dopiero w momencie zakończenia konkursu, żeby nie korzystać z pomysłów innych 😉 Na odpowiedzi czekam do godz. 9 w najbliższy czwartek, żebyście w razie czego załapali się na promocyjną cenę konferencji (obowiązuje do 15 czerwca – szczegóły tutaj).

PS Pamiętajcie, aby podać działający adres e-mail, bo to na niego wyślę informację o odbiorze wejściówki.

Aktualizacja: wyniki konkursu
Dziękuję wszystkim za udział w konkursie. Muszę przyznać, że nie spodziewałam się aż tak dużego zainteresowania i aż tak obszernych wypowiedzi. Tym razem wybór najciekawszej był wyjątkowo trudny, biorąc pod uwagę zaangażowanie uczestników. Ale wygrać mogła tylko jedna osoba i jest nią Sławomir Borowy – chyba ten pomysł z fałszywym newsem przekonał mnie do tego, że to właśnie jego komentarz mnie najbardziej przekonał 😉

Żałuję, że wejściówek nie mam więcej, bo przekazałabym je co najmniej 4 osobom.

KATEGORIE: Szkolenia SEO
Comments (30)

3 najczarniejsze techniki: linki z SWL, maskowanie treści nasyconej keywords (w sumie to 2 babole w 1), 100% keywords w H1.
3 najbielsze techniki: wartościowy content, społeczności (fb,g+), katalog gmoz 😉

Najbielsze techniki to niemal sprzeczność sama w sobie,naturalne linkowanie zdarza się na tyle rzadko, że ilość takich linków i tak nie wpływa na witrynę. Można wrzucić coś innowacyjnego i oryginalnego na wykop lub inne popularne portale, ale i tak prędzej ktoś powieli tekst i jego treści niż poda link. Takie moje dywagacje poza konkursem.

Black:
1. Hackowanie serwisów internetowych (podmiana całej zawartości serwisu lub wykorzystywanie luk do umieszczenia własnych linków).
2. Podstępne osadzanie linków w udostępnianych wtyczkach i innych elementach na stronę z exact match anchorem bez wiedzy użytkowników.
3. Linkowanie z obumarłych for internetowych, które stały się wylęgarnią spamu.

White:
1. Tworzenie serwisu internetowego i czekanie na lajcie aż linki pojawią się same z siebie.
2. Link building relacyjny (wykorzystywanie swoich relacji online i offline do naturalnego promowania serwisu).
3. Tworzenie wartośiowego, tematycznego i chwytliwego (link-catching) contentu (linkbait). Widzisz taką zawartość i chcesz się nią podzielić.

To może się coś wypowiem 😉

Przeczarne:
– wykorzystanie dziur typu zero-day do masowego łamania skryptów i wykorzystywania zhakowanych witryn do emisji linków SEO
– masowy zautomatyzowany spam w komentarzach na forach i blogach z wykorzystaniem narzędzi o „wielokonnym” silniku 😉
– wyprodukowanie fałszywego newsa, który chwyci i da wirusowy linkbaiting (np. śmierć znanej osoby)

Przebiałe:
– można udostępnić za darmo wartościowy materiał (np. ebooka) albo w ogóle zrobić wirusa (np. http://youtu.be/cc11MqPqBxc)
– stworzyć darmową encyklopedii wszystkiego, którą współtworzyć będą sami użytkownicy 😉
– publikować przemyślane treści, które naprawdę pomagają rozwiązywać problemy lub dają unikalną wiedzę, zamiast pisać o tym, co wszyscy dookoła (tak, mówię o branży SEO 🙂

3 najbielsze:
– „leżenie i pachnienie” – czyli, czekam aż „moja super strona” sama się rozprzestrzeni. Już bielej się nie da 😀
– dodanie strony do tematycznych katalogów
– tworzenie materiałów, które łatwo zdobywają linki zwrotne od użytkowników

3 Najczarniejsze techniki to
– masowe blasty automatem,
– samodzielne spamowanie latając po forach, blogach i wrzucając co się da
– wykupywanie opinii o firmie, wyłącznie w celu umieszczenia linku

Najczarniejsze, to:

1. Hackowanie stron na dostępnych skryptach, jak np.: Joomla, WordPress, w celu umieszczenia linków
2. Cloacking, a nawet cloacking zhackowanych stron
3. Używanie zautomatyzowanych narzędzi do pozyskiwania linków (np. xRumer, Senuke X)

Najbielsze to Link baiting

1. Dobry/kontrowersyjny content lub konkursy jak Twój 🙂
2. Linki z Wikipedii, gdzie jest mowa np. o naszym projekcie/firmie
3. Pomoc startup’om np. w optymalizacji, gdzie otrzymujemy link w zamian za pomoc

BHS – SWL, spamowanie komentarzy linkami, spamowanie forum
WHA – dobre katalogi jak DMOZ, content is king czyli użytkownicy sami linku do dobrych treści, zostanie guest blogerem/ekspertem

Black: korzystanie z SWL, automatyczne spamowanie for, blogów przez xrumer, masowe dodawanie do katalogów(niskiej jakości)
White: tworzenie wartościowego contentu, artykuły gościnne (guest posting), pozyskiwanie linków ze stron kontrahentów.

Pzdr,
Jacek

White: (mowa oczywiście o rozsadnym zachowaniu)
linki z komentarzy, linki ze stopek na forum, uczciwe dodawanie do katalogów stron

Black:
Kupione linki/SWL , cloaking na „ukradzionej” stronie , blasty

3 najczarniejsze techniki w zdobywaniu linków:
– Ataki na stronę poprzez: wstrzyknięcie złośliwego kody na stronę, dzięki backdoorowi możliwość podmiany pliku htaccess i przekierowanie revrite na określoną stroną, lub 301 poprzez plik PHP z opcją – jeśli bot przedstawia się jako google to przepiekowanie idzie na 301, dla pozostałych odwiedzających adres strony zostaje pierwotny. Rówenież atatki na rożnego rodzaju skrypty poprzez próbe logowania. Np wyszukujemy wszystkie wordpressy jakie są dostępne w google z panelem logowankia /wp-admin.php. Następnie na podstawie własnych analiz behawioralnych wybieramy kilka najczęściej używanych haseł. Używamy jakie kolwiek programu który umożliwia zdalne połaczenie się z panelem wordpress za pomocą podane hasla i loginu np: login admin; hasło:1234. Tam gdzie udało nam się zalogować wstawiamy linki w miejscu jakim chcemy
– SWL dynamiczne
– Masowe blasy z wykorzystanie Nohandsseo gdzie linki trafią tam gdzie popadnie, xrumer, scrapebox

3 najbielsze techniki w zdobywaniu linków.
– Prowadzenie własnych blogów merytorycznych dla użytowników związanych z pozycjonowaną brażą mających głównie za zadanie przekierowanie użytkownika na stronę docelową niż na zdobywaniu linku.
– Merytoryczne udzielanie w tematach, które pozycjonujemy na różnego rodzaju forach, portalach społeczenościowych.
– Merytoryczne artykuły do popularnych stron informacyjnych , recenzje książek z własnym linkiem który jest rozszerzeniem tematu.

3 najczarniejsze techniki w zdobywaniu linków;
-Xrummerowy i Scrapeboxowy spam za 5$ 🙂
-Rotacyjne Swle
-WebHacking (np. Jedna z WordPressowych wtyczek social media po jakimś czasie umieszczała ukryty link na stronie głównej)

3 najbielsze techniki w zdobywaniu linków;
-Blogging (Ciekawe posty czy poradniki na własnym blogu lubią być dalej udostępniane, wpisy gościnne)
-Social Media (Dobre wpisy, infografiki,filmiki)
-Udzielanie się na tematycznych forach i portalach na których można jednocześnie wnieść coś wartościowego do tematu a zarówno zostawić link do swojego źródła, w którym jest to szerzej opisane.

Ps.
Niezależnie z jakich technik korzystamy, optymalizacja witryny i śledzenie ruchu powinno iść w parze wraz z pozyskiwaniem linków 😉

White hat
1. Wysokiej jakości content
2. Pisanie Guest Post-ów u partnerów z branży, oczywiście z odpowiednim podlinkowaniem
3. Dobra architektura strony (np. linkowanie treści wewnątrz strony, w przypadku bloga odniesienia do miejsc, gdzie szerzej poruszałem już wzmiankowane zagadnienie)

Black hat
1. Strony Doorway i Gateway przygotowane pod przeglądarki i jedno-dwa keywordy, a nie użytkownika
2. Ukryty tekst np. w tym samym kolorze
3. Spamowanie komentarzy na blogach z parametrem follow

Jeśli będziesz tak miła i obdarujesz mnie wejściówką, to skorzystam z niej na 101%, bo akurat miałem wrócić do Poznania od ostatniego weekendu czerwca.W takiej sytuacji będzie motywacja, aby to przyspieszyć. Poza tym tematyka PP na pewno przyda się w zrealizowanie mojego aktualnego pomysłu charytatywnego cash-back’u. Pozdrawiam 😉

3 czarne
* luki w skryptach ( włamanie i zostawienie linków poprzez luki w oprogramowaniu )
* Poprawny komentarz bez linka – edycja linka po kilku dniach i zmiana treści w tym linka
* masowe stawianie stron za pomocą dedykowanych narzędzi

3 białe
* zakładanie publicznych blogów + linki
* aktywny udział w komentowaniu artykułów i wpisów na blogach i forach
* polecanie linka znajomym z konkretnej baraży by link znajdował się na tematycznych stronach

3 najczarniejsze techniki w zdobywaniu linków;
– włamanie na stronę konkurencji – zostawienie linków w treści
– blasty xrummerem
– farmy fanów social media (linki do przeklików)

3 najbielsze techniki w zdobywaniu linków.
– pisanie artykułów gościnnych
– prowadzenie bloga
– ręczne, unikatowe komentowanie blogów

3 najczarniejsze techniki w zdobywaniu linków:
– włamanie na stronę i dodanie linka
– xrumer i masowe dodawanie linków
– cloaking, dorwaye, masowe, tymczasowe witryny z linkami skupione na ilości liknków a nie jakości.

3 najbielsze techniki w zdobywaniu linków:
– pisanie treści którą internauci sami podlinkują
– pisanie artykułów gościnnych
– budowa wartościowego i tematycznego zaplecza
– zdobycie pozycji eksperta w danej dziedzinie i podpowiadanie jak powinny wyglądać linki do wypowiedzi artykułów

Najbielsze:
1. Pod każdą treścią na swojej stronie pytaj użytkownika „Czy jesteś pewien, że ta strona jest wystarczająco wartościowa, abyś ją podlinkował? Zastanów się, czy naprawdę na to zasłużyłem”. Jeśli mimo wszystko ktoś wstawi linka, napisz maila z podziękowaniem i pytaniem, czy nie mógłby zmienić parametru na nofollow.
2. Czy jesteś dumny ze swojego posta, dałeś z siebie wszystko? Czy zmieni on świat na lepsze? Czy chciałbyś, żeby przeczytały go Twoje wnuki? Jeśli nie – skasuj go. Nie zaśmiecaj wyników wyszukiwania treścią niskiej jakości! Pomyśl co stałoby się, gdyby ktoś przypadkiem podlinkował ten post? Jeśli masz już na swoim koncie posty, które nie spełniają wymogów jakości – zapraszam do okazania skruchy: https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport
3. Wrzucaj śmieszne obrazki i koty. Najlepiej śmieszne koty. Ludzie lubią śmieszne obrazki i chętnie do nich linkują. Wbrew pozorom śmieszne obrazki pasują na każdą stronę. Jednak co zrobić, gdy Twój klient nie idzie z duchem czasu i nie chce pozwolić na wstawienie zdjęcia kota z kalkulatorem na stronę biura rachunkowego? Cóż, pozycjonowanie nie jest dla każdego, ale Google ma rozwiązanie: adwords.google.pl/

Najczarniejsze:
1. Na swoim blogu wychwalaj pod niebiosa Google, algorytm, Pandę, Pingwina, SQT, a przede wszystkim Matta Cuttsa. Wyślij mu kartkę na święta, polskie piwo, kabanosy, taguj go w każdym poście. Działaj do skutku, aż Matt podlinkuje Twojego bloga. Następnie 301 na landing page xRummera.
2. Wejdź na forum Google dla webmasterów i zacznij się mocno udzielać. W swoich postach umieszczaj linki. Dużo. W kolorze tła 😉
3. Na deser Święty Graal Blackhatu. Żeby być wyżej, nie potrzebujesz większej ilości i jakości linków, potężnego zaplecza, świetnych treści. Nie musisz być świetny, wystarczy że będziesz lepszy od konkurencji. Jak to zrobić? Dostań się do SQT i banuj konkurencję 😉

Witaj Lexy,
Świetny pomysł z tym konkursem 😉
Niżej mój punkt widzenia jeżeli chodzi o link building black / white:

BLACK:
1. Exploity, backdoory, rootkity – wykorzystywanie luk w CMSach
2. Tworzenie witryn doorway / gateway
2. Kradzież witryny lub domeny (page / domain hijacking)

WHITE:
1. Unikalny, wartościowy i wyczerpujący kontent (pod link baiting: listy TOP, PDFy, infografiki, wideo)
2. Wypowiedzi gościnne: wpisy (guest blogging), ale również recenzje i merytoryczne komentarze
3. Oficjalne partnerstwa/patronaty targów, konferencji, seminariów

Pozdrawiam
Michał

Dziękuję za wszystkie komentarze. Potrzebuję jeszcze chwili na wybór najciekawszego – sami widzicie, że to nie będzie łatwe 😉

Wejściówkę na SMD otrzyma Sławomir Borowy za komentarz http://www.lexy.com.pl/blog/spotkanie-ze-specjalistami.html#comment-53835

W aktualizacji wpisu znajdują się informacje o nagrodach pocieszenia – mam nadzieję, że przydadzą się Wam 😉

Tyle wygrać! Dziękuję! 🙂

Uważam tak jak Sebastian. Naturalne linki są tak rzadkie i tak drogie w pozyskaniu, że są rzadkością i nie mają dużego wpływu na pozycje przy konkurencyjnych frazach. Żeby napisać coś dobrego trzeba mieć wiedzę. Większość klientów nie potrafi pisać wartościowego tekstu.

Gratulacje Slawku 🙂
Szkoda, ze zle zrozumialem 'idee’ tego konkursu 😛

Najbardziej innowacyjne pomysły w seo zawsze są z Katowic, a Slawkowi to jutro będziemy gratulowac.

Gratuluję zwycięzcom. Szkoda, że przegapiłem konkurs.

Bardzo ciekawy pomysł na konkurs. Nagroda wspaniała. Gratuluję zwycięzcy i dziękuję wszystkim uczestnikom że podzielili się swoją wiedzą.

Wejściówki nie chcę ale zabawię się.
Najczarniejsze:
– Hakowanie stron.
– Wstawianie ukrytych linków w darmowych szablonach.
– jakikolwiek działania mające na celu zaszkodzenie stronie internetowej. Za przykład może posłużyć linkowanie konkurencji przy użyciu SWL lub spamu z SB, XR.
Bielusieńkie:
– Stworzenie niesamowicie dobrej strony, która sama będzie pozyskiwać linki.
– Udostępnianie na naszej niesamowicie przewspaniałej stronie www cudownych materiałów.
– Dobra optymalizacja.

Naturalne linki prowadzące do stron mikro i małych firm widuje niezwykle rzadko i przeważnie nie podobają mi się 🙂

Świetny patent pod tematyczny content, nie wspominając o samych pomysłach w komentarzach 🙂 Gratuluję zarówno autorce bloga, jak i zwycięzcy konkursu 🙂

powstała całkiem niezła lektura 😉

No jakoś przez to wszystko przebrnąłem ufff. Niezła lektura 🙂

Widać, że Dan „inwestuje” w pracę mnóstwo pasji, bo jak mało kto drąży temat optymalizacji i wykorzystania GWT w budowaniu ruchu dla swoich klientów. Szkoda, że już jakiś czas nie ma nowych Hangout-ów na ich stronie firmowej. Chyba, że ktoś coś kojarzy i przeoczyłem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.