Audyt SEO dla przeprowadzki-poznan24.pl

Kolejną stroną, dla której wykonałam audyt w ramach akcji odbierz darmowy audyt, jest strona firmy oferującej przeprowadzki na terenie Poznania i nie tylko. Niestety ze względu na brak danych statystycznych, nie mogłam przeanalizować dotychczasowego ruchu i fraz, z jakich następowały wejścia na stronę. Musiałam się zatem ograniczyć do ogólnodostępnych narzędzi w celu doboru słów kluczowych.

Strona wybrana w kwietniu to www.przeprowadzki-poznan24.pl. Jej właściciel otrzymał ode mnie pełną wersję raportu w formacie PDF, a poniżej znajduje się streszczenie najważniejszych informacji.
strona

Spis treści

  1. Ogólne dane
  2. Słowa kluczowe
  3. Kwestie techniczne
  4. Optymalizacja kodu
  5. Optymalizacja treści
  6. Adresy URL i linkowanie
  7. Wyszukiwanie lokalne
  8. Linki przychodzące

1. Ogólne dane

  • adres strony: przeprowadzki-poznan24.pl
  • rodzaj strony: wizytówka firmowa
  • wiek strony: 4 miesiące
  • PR strony: 2
  • liczba zaindeksowanych podstron: 16

2. Słowa kluczowe

W pierwszej kolejności wybrałam słowa kluczowe najlepiej opisujące zawartość serwisu, a następnie przypisałam je do najbardziej trafnych podstron. Niżej znajdują się aktualne pozycje strony dla tych fraz.
slowa-kluczowe
pozycje
Jak już wspomniałam, nie miałam dostępu do danych statystycznych, dzięki którym mogłabym znaleźć dodatkowe niszowe frazy generujące ruch. Jednym z zaleceń było więc zainstalowanie systemu statystyk, np. Google Analytics, dzięki którym będzie możliwa analiza ruchu i efektów poszczególnych działań, w tym efektów pozycjonowania.

Ponadto, weryfikacja strony w narzędziach dla webmasterów pomoże w uzyskaniu dodatkowych danych, w tym haseł, po wyszukaniu których strona się wyświetlała.

3. Kwestie techniczne

W dziale tym analizie podlegało 9 elementów dotyczących stosowanych nagłówków HTTP oraz dostępów robotów wyszukiwarek do poszczególnych części strony. Głównym problemem był brak przekierowań 301 dla formatów adresów powodujących powstawanie duplicate content, np.:

  • przeprowadzki-poznan24.pl/
  • www.przeprowadzki-poznan24.pl/
  • przeprowadzki-poznan24.pl/index.html

4. Optymalizacja kodu

W tym dziale analizuję 20 elementów, w tym kod strony, zawartość title i description oraz stosowane na stronie znaczniki HTML pomocne w optymalizacji strony. Jako wymagające zmian oznaczyłam 7 elementów, z czego najważniejsze dotyczą ustalenia odpowiedniej kolejności słów kluczowych w tytule, co dotyczy w szczególności strony głównej, na której obecny tytuł to:
tytul
Zaproponowałam schemat tytułów dla najważniejszych podstron serwisu, z uwzględnieniem zaproponowanych w 2 dziale słów kluczowych.

Kolejną, mniej istotną z punktu widzenia SEO zmianą, jest zalecenie zróżnicowania opisów wszystkich podstron, a także drobne poprawki z nazewnictwie opisów alternatywnych zdjęć oraz zalecenie stosowania wyróżnień dla najważniejszych fragmentów na stronie.

5. Optymalizacja treści

Głównym problemem jest tutaj niewielka objętość treści i jej niepotrzebne rozbijanie na wiele podstron. Są to np. podstrony:

  • przeprowadzki-poznan24.pl/transport_mebli_poznan.html
  • przeprowadzki-poznan24.pl/przewoz_mebli_poznan.html

które należy scalić w jedną.

Oprócz tego, w obecnej wersji strony zbyt często występują przeoptymalizowane linki wewnętrzne, przez które styl pisowni jest niepoprawny. Poniżej znajduje się przykład:
fragment

6. Adresy URL i linkowanie

Struktura adresów moim zdaniem wymaga zmiany. Przede wszystkim, są one przeoptymalizowane ze względu na zawarcie w nich nazwy miejscowości (Poznań), która w przypadku strony firmy o zasięgu lokalnym, jest zbędna z punktu widzenia użytkownika. Kolejna sprawa to użycie znaków podkreślenia („_”) jako separatorów, zamiast myślników.

Ze względu na to, że strona jest całkiem nowa, ma zaledwie kilka backlinków i tym samym nie uzyskała jeszcze satysfakcjonujących wyników w pozycjonowaniu, zalecałabym zmianę struktury adresów.

Kolejna zmiana dotycz wspomnianych już anchorów linków wewnętrznych.

7. Wyszukiwanie lokalne

Analizie podlegał wpis strony w wizytówce Google+ oraz dane kontaktowe wyświetlane na stronie firmowej. Przede wszystkim należy rozbudować wizytówkę o dodatkowe treści, opinie, zdjęcia, dodać więcej kategorii, oraz połączyć ze sobą obie strony.

8. Linki przychodzące

Analiza linków przychodzących to głównie zalecenia odnośnie tego, w jaki sposób je pozyskiwać. Liczba backlinków w dniu analizy wynosiła 15 i pochodziły one z zaledwie 6 domen linkujących.

Audyt zawierał zatem wskazówki zarówno dotyczące miejsc pozyskiwania linków, jak i różnicowania anchorów, stron docelowych i rodzaju linków (nofollow/dofollow).

Zobacz też audyt strony fotografslubny.biz.

Osoby zainteresowane darmowym audytem zapraszam do zapisania się na listę na tej stronie.

KATEGORIE: Audyty SEO, Case study
Comments (22)

Witam 🙂
Następna dawka ciekawej wiedzy wpadła do głowy 🙂
Dziękuje i pozdrawiam 🙂

Bedzie kiedyś możliwość zapoznania się z pełną wersją jakiegoś audytu?

kurcze że się nie załapałem na audyt, mimo ze sporo zrobiłem od styczniowego upadku to napewno by się przydało fachowe oko na moją strone. Domena może i stara ale może jeszcze się rozchula 🙂

Póki co nie myślałam o tym. Udostępniając pełną wersję, musiałabym liczyć się z tym, że będą z niej korzystały konkurencyjne firmy.

Zmiany na stronie tj. w treści dostosowanie do wybranych słów kluczowych są bardzo skuteczne. Ostatnio zmieniając jeden opis na stronie pod daną frazę podciągnąłem stronę o 20 pozycji 🙂

Zastanawia mnie budowa struktury adresów. Czy faktycznie, użycie jako separatorów, myślnika zamiast podkreślnika ma znaczenie dla optymalizacji? Pytam, bo nigdy nie prowadziłem pod tym kątem testów, ale też nie znalazłem, nie znam żadnej wskazówki czy rekomendacji. Może znacie jakąś?

Niech się uczą od najlepszych 🙂

Ja bym zmienił jeszcze H1 z „Serdecznie witamy na naszej stronie” na coś z „przeprowadzkami” i „Poznaniem” w treści. Ciężko coś fajnego wymyślić ale dla mistrzów słowa pewnie to nie będzie kłopot:)

budowa struktury adresów ma byc uniwersalna, taka sama dla wszystkich.
zeby potem nie przerabiac od zera:)

Dzień dobry, intersują mnie „przeoptymalizowane linki wewnętrzne”, czy mogłaby Pani napisać jak powinnien taki link wyglądać poprawnie?

Marta – zrób przykładowy audyt strony z problemami, dużego serwisu z chociaż 300 RD, to będzie fajna analiza ;-0

Audyt nieskuteczny – po zmianach strony nie można wyszukać na żadne z fraz nawet „przewóz mebli Poznań” a była na 6 pozycji. Jak to wytłumaczyć?? Właściciel chyba szczęśliwy nie jest;)

Przecież na stronie nie wprowadzono żadnych zmian.

A to przepraszam:) myślałem, że właściciel zastosował się do sugestii

z jakich stron korzstasz robiac audyt slow kluczowych?

Jak najwięcej takich praktycznych przykładów, zupełnie inaczej się to czyta niż suchy tekst „jak przeprowadzić audyt strony”

szkoda, że tylko w okrojonej wersji:D niemniej i tak można z tego wyciągnąć kilka cennych uwag. np. zainspirowałaś mnie do stworzenia wizytówki w google 🙂

Witam Serdecznie,, opracowanie bardzo fajne, wiedza tutaj zdobyta przyda mi się do próby optymalizacji na moim serwisie. Domena stara, strona również i czuję,że wraz z content-em i wygląd ulegnie zmianie .
Pozdrawiam

Zdarza się, że strona znajduje się w bardzo nieprzyjemnym otoczeniu na serwerze, który kosztuje 15zł rocznie. Samo to w sobie nie jest wiadomo problemem, ale za to niskiej jakości sąsiadujące strony już tak. Czy osobiście umieściłabyś w ogóle taką informację w raporcie i jeżeli tak to czy w podstawowej jego wersji czy też w wyższej, bardziej rozbudowanej o dodatkowe aspekty. Pozdrawiam 😉

Też organizuję przeprowadzki zatem ten wpis jest dla mnie bezcenny, dzięki Lexy 🙂

Świetna analiza strony. My również świadczymy usługi transportowe i będziemy powoli wdrażać Twoje sugestie na przykładzie konkurencji z innego miasta. Oni nie chcieli wprowadzać zmian? nic nie szkodzi, my wprowadzimy 😉

Witam,
Czy właściciel strony skorzystał z Pani uwag? Prowadzę analogiczną działalność, więc chętnie się będę wzorował.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.