Zmiany w Google

Od dłuższego czasu zabieram się za pisanie na blogu, ale wracając z pracy mam już siłę tylko na odpoczynek i piwko z przyjaciółmi 😉 Skorzystam więc z wolnej chwili sobotniego poranka…

Google ostatnio wyjątkowo często wprowadza różnego rodzaju nowości. Poniżej znajduje się skrót omawianych zmian:

Caffeine Update

Jedną z większych zmian jest oczywiście wspomniany ostatnio Caffeine Update, na temat którego od razu zrobiło się głośno zarówno na zagranicznych, jak i polskich forach i blogach. Nie zauważyłam jednak, aby kogokolwiek te zmiany zmartwiły 😉 Google w momencie opublikowania informacji na ten temat zachęcało do testowania i zgłaszania swoich uwag.

Wskazanie pozycji strony w Google

Kilka miesięcy temu pisałam o przekazywaniu informacji o pozycji strony w Google za pomocą parametru cd. Przyznam szczerze, że nie zauważyłam, czy parametr ten został dodany wraz ze zmianą adresu do wyników wyszukiwania Google (teraz po adresie Google dodawany jest hash #) czy trochę później.

W przypadku wyszukania frazy „seo blog” link do tego bloga zaczyna się od www.google.pl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=2&url= co oznacza, że znajdował się na 2 pozycji. Ciekawe, czy informacje te będą widoczne w Google Analytics. Jeśli komuś już teraz zależy na śledzeniu pozycji i ich wyświetlaniu w Analyticsie, może ustawić sobie specjalny filtr.

Zmiany w traktowaniu nofollow i wykorzystanie hasha

Ze względu na ostatnie zmiany w traktowaniu linków z atrybutem nofollow, zaczęto zastanawiać się nad wykorzystaniem wspomnianego już hasha w celu manipulowania przekazywanym PR. Samo Google zachęca do korzystania z hasha w niektórych przypadkach, dając przykład przez zastosowanie go u siebie.

Skoro użycie nofollow w linkach wewnętrznych w celu tzw. „pr sculpting” może być niekorzystne, zaczęto zastanawiać się nad osadzeniem mniej ważnych podstron serwisu na jednym adresie, używając hasha do przejścia do wybranej sekcji.
Zmiany w kontrolowaniu przepływu PR
Źródło: SEOmoz

Dzięki temu wszystkie linki do tak osadzonych podstron mają być traktowane jako prowadzące do tego samego adresu, a nie np. do 6 różnych.

Statystyki wyszukiwarki Google

Całkiem niedawno Google udostępniło swoje statystyki. Możliwe jest sprawdzenie wyszukiwania dla wybranej frazy, lokalizacji, okresu, z uwzględnieniem wybranej tematyki.
Statystyki wyszukiwarki Google
Szczegółowy opis tych statystyk przygotował Mariusz Gąsiewski na swoim blogu.

Rich snippets od Google

Rich snippets to bogatsze niż dotychczas informacje na temat wyników wyszukiwania. Oprócz tytułu strony, jej opisu i adresu, a także kilku innych danych, rich snippets będą obejmować także informacje takie jak ocena książki/filmu, ilość recenzji, a nawet cena lub przedział cenowy produktu.

Posłużę się tutaj przykładem z googleblog.blogspot.com gdyż w polskich wynikach nadal czekamy na tę opcję.
Rich snippets

Na temat rich snippets wypowiedział się ostatnio Matt Cutts:

Szczegółowe informacje na ich temat znajdują się na blogu Google.

Inne zmiany

To jednak nie wszystkie zmiany, jakie mieliśmy okazję ostatnio obserwować. O innych ciekawostkach można przeczytać tu albo tu i chociaż druga ze zmian (rozszerzenia reklam Google AdWords) dotyczy linków sponsorowanych, to jednak może wpłynąć na zachowanie użytkowników względem linków organicznych.

Przy okazji, jeśli ktoś na to jeszcze nie trafił, SEOmoz przygotował nowe zestawienie elementów wpływających na pozycje.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (4)

Jak widzę, zauważyłaś również jedno-linijkowe sitelinks, tworzone z tzw. etykiet.
Muszę Cię zmartwić, że nie otrzymasz ich dla wszystkich wpisów na blogu;)…

Jeśli chodzi o etykietach wśród linków witryn to tak, zauważyłam je, chociaż na blogu chyba jeszcze o nich nie pisałam.

A co do drugiego zdania to szczerze mówiąc nie wiem, co masz na myśli 😉

Wybacz, nieprecyzyjnie się wyraziłem.
Zauważyłem, że stosujesz „menu” do etykiet. Pomyślałem więc, że chcesz te jedno-linijkowe sitelinks uzyskać dla wpisów na blogu. A więc, napisałem, że nie jest to możliwe dla wszystkich wpisów – algorytm dobierania tego jest dość sprytny…

Nie obraziłabym się za linki witryn do etykiet 😉 ale w przypadku ostatnich 2 wpisów stwierdziłam, że skoro skaczę tak po różnych tematach to czytelnikom bloga (w tym Tobie) ułatwię poruszanie się po stronie.

Poza tym, wspominałam o hashu, więc wypadało go zastosować ;>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.