Oto jest pytanie… które co jakiś czas pada na forach poświęconych pozycjonowaniu. Zacznijmy od tego, że dla Google adres strony z i bez „www” to 2 różne strony. Pamiętajmy również o tym, że jeśli Google widzi kilka stron o tej samej treści, może je umieścić w wynikach uzupełniających i tak też może się stać w przypadku, gdy ta sama treść dostępna jest pod adresem z i bez www, a Google zaindeksuje oba adresy.
Rozwiązaniem tego problemu jest przekierowanie stałe – redirect 301. Przekierowanie to spowoduje, że bez względu na to czy w przeglądarce wpiszemy adres z czy bez www, zawsze wczyta się adres w wybranym formacie, np. ten z www. Dzięki temu na ten adres będą przekierowywani zarówno użytkownicy, jak i roboty wyszukiwarek. Przeniesiona zostanie również moc linków kierująca z adresu bez „www”, a także PR, dlatego też przekierowanie to stosuje się również w przypadku zmiany domeny.
301 to jednak nie wszystko. Jeśli wybierzesz już jak ma wyglądać adres Twojej strony, stosuj go konsekwentnie dodając do katalogów i zbierając linki z pozostałych źródeł. Jak już jesteśmy przy linkowaniu i konsekwencji, pamiętaj aby adres strony głównej w menu i innych linkach wewnętrznych nie prowadził do pliku index.php, index.html itp. tylko do pozycjonowanej domeny.