Właśnie trafiłam na Google+ na artykuł (EN) „Four ex-Googlers answer common SEO myths” i postanowiłam zebrać tu najciekawsze informacje. Jednym z uczestników jest znany nam wszystkim Kaspar Szymański, który całkiem niedawno opuścił zespół Search Quality Team. Poniżej znajduje się zestawienie większości poruszonych tematów – nie jest to tłumaczenie słowo w słowo, tylko moje streszczenie.
Google nie lubi branży SEO?
Lubi, ale tylko tę część, która robi „dobre SEO” 😉
Czy duże serwisy mogą sobie pozwolić na więcej?
Zdaniem ex-Guglarzy, wielkość serwisu nie ma znaczenia i każdy serwis obowiązują te same zasady (wytyczne Google).
Podejście do zwalczania spamu w różnych krajach
Wszystkich obowiązują te same zasady. Różnią się jednak techniki spamerskie wykorzystywane w różnych krajach, więc działania SQT skupiają się właśnie na nich.
Czy Google lubi często aktualizowane strony?
Tylko pod warunkiem, że jest to treść wysokiej jakości. Od ilości ważniejsza jest jakość.
Czy korzystanie z Google AdSense może mieć negatywny wpływ na ranking?
Niezależnie od systemu reklamowego, z jakiego się korzysta, przeładowanie strony reklamami może mieć negatywny wpływ na jej pozycje. Nie ma znaczenia to, że jest to system reklamowy od Google.
Czy dużym serwisom łatwiej wyjść z filtrów ręcznych?
Duże serwisy zazwyczaj mają znacznie lepszą i bardziej szczegółową dokumentację podejmowanych działań. Tym samym są one w stanie działać szybciej i bardziej skutecznie, dzięki czemu zgłoszenia ponownego rozpatrzenia mogą szybciej być rozpatrywane pozytywnie.
A może w ogóle nie linkować do innych stron?
Powinno się linkować do innych stron (wręcz jest to zalecane), ale tylko wtedy, jeśli kierują one do serwisów zaufanych, z wartościową treścią. W przypadku stron, do jakości której nie mamy pewności, albo do których linki zostały zamieszczone odpłatnie, powinno się używać atrybutu nofollow.
Czy korzystanie z Google AdWords wpływa korzystnie na ranking w wynikach organicznych?
To ponoć jeden z najstarszych mitów, a odpowiedź na to pytanie brzmi: „Nie, Nie, Nie!” Zdaniem ex-Guglarzy każdy z produktów Google jest niezależny i nie może mieć wpływu na inne. Tym samym budżet przeznaczony na kampanie AdWordsowe nie wpłynie na ranking w wynikach organicznych.
Całość znajduje się na stronie www.stateofsearch.com/ex-googlers-seo-myths/, a moim zdaniem ciekawa byłaby weryfikacja niektórych z tych mitów przez branżę SEO 😉