Search Engine Ranking Factors 2011

Search Engine Ranking Factors 2011Serwis SEOmoz.org opublikował właśnie ranking elementów wpływających na wyniki wyszukiwania. Ranking ten (tzw. Search Engine Ranking Factors 2011) tworzony jest co 2 lata i pierwsze tego typu badanie odbyło się już w 2005 r. Tym razem udział w nim wzięło aż 132 specjalistów, których odpowiedzi po raz pierwszy zostały porównane do analizy ponad 10 000 wyników pod kątem ocenianych tu elementów.

Analizowane czynniki zostały pogrupowane, dzięki czemu możemy porównać ze sobą oddzielnie czynniki dotyczące domeny (jej nazewnictwa, długości itp.), linków przychodzących, optymalizacji itp. Ranking jest dostępny pod adresem www.seomoz.org/article/search-ranking-factors, a poniżej znajduje się prezentacja z najważniejszymi wnioskami Randa Fishkina:

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron, Testy SEO
Comments (15)

Masa przydatnych informacji o których nie miałem pojęcia siedząc tylko na polskim seo podwórku. Dzięki Lexy. Warto mieć Twojego bloga w czytniku 🙂

Dzięki, wystarczy czytać codziennie http://www.seomoz.org/blog – a dyskusja na temat tej prezentacji po angielsku także tutaj http://www.seomoz.org/blog/new-edition-ranking-factors-for-2011-live

Ekipa Seomoz robi kawał dobrej roboty, w dodatku dzielą się efektami z innymi.

Raport interesujący, najciekawsze elementy raportu to te związane z facebookiem 🙂

Tak, zagraniczne serwisy to kopania wiedzy. Trzeba tylko mieć czas parę godzin dziennie 🙂 – Twitter jest cały czas czerwony.
Ważniejsze rzeczy i zajawki rzucam na bloga – ale to tylko mała część wszystkich newsów….

Dobry blog, jak na początek – niezbędny. Ciekawe dane z seomoz. A podobno Polacy są na szczytach w pozycjonowaniu : )

Z Facebookiem to „wyszło szydło z worka”….

Dziękuję Lexy. Dobra lekturka.

Bardzo dużo się zmieniło porównując czynniki z tego i sprzed 5 lat. Monitorowanie tego typu informacji to podstawa, a oczywiście zagraniczne strony przodują w tej kwestii. Dobrze, że Polacy też starają sie nadążyć 🙂

Szkoda tylko, że nikt w Polsce nie pokusił się o przygotowanie takiego rankingu. W końcu nie wszystkie wyniki da się przełożyć na polskie realia.

Dzięki za te informacje.
Ciekawe na ile się to wszystko potwierdzi w praktyce, a w szczelności na polskim rynku.

Pozdrawiam

Mnie nadal nurtuje pytanie, – w jakim stopniu te czynniki można przełożyć na nasze warunki. Sam wykres przyjąłem jednak bez większego zaskoczenia 🙂

Polecam też zestawienie najistotniejszych 5 czynników z tego raportu według specjalistów z agencji Bluerank po polsku: http://bluerank.blogspot.com/2011/06/5-najwazniejszych-czynnikow-seo-w-2011.html

Z tego, co widze, to jest to bardziej sonda, niz badanie, prawda? A jesli tak, to jest to widzimisie pewnych osob, a nie fakty. Nawet, jesli te osoby odniosly sukces w SEO, to ciezko oczekiwac, ze wiedza, co z roku na rok przybiera a co traci na wartosci w pozycjonowaniu. Wydaje mi sie, ze wiecej korzysci mozna wyciagnac z konkretnych testow porownawczych.

Czynnikow ciagle przybywa i bedzie przybywalo, Googiel dobrze dba o swoja Adwordsowa maszynke do zarabiania pieniedzy, sadze ze nadejda niedlugo czasy w ktorych koszty prowadzenia kampanii SEO zrownaja sie z AdWordsem. Naturalnie w AdWordsie isnieje ryzyko wyklikiwania budzetow przez konkurencje czego w SEO nie ma pewnie jeszcze przez pewien czas da sie na tym zarabiac.

Tomek nie zgodzę się z twierdzeniem, że „Googiel dobrze dba o swoja Adwordsowa maszynke do zarabiania pieniedzy”. Jaki by nie był algorytm to i tak na pierwszej stronie jest tylko 10 pozycji a i tak większość ludzi nie klika na te w dolnej części. Poza tym można zrobić oglądalność bez łożenia dużej kasy na link building choćby poprzez bloga – typowy longtail. Poza tym AdWords mimo jak i pozycjonowane ma plusy i minusy . Plusy Adwords to natychmiastowa widoczność czego nie da się zrobić pozycjonowaniem nawet na „wypas owiec w warszawie” bo w Bieszczadach to już jest konkurencja 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.