Pułapki pozycjonowania „za darmo” w tzw. „okresie próbnym”

Nowym trendem na rynku są usługi „pozycjonowania z darmowym okresem próbnym”. Dopiero po osiągnięciu konkretnych wyników klientowi pozostawiana jest decyzja, czy skorzystać z płatnych usług firmy pozycjonerskiej. Zasadniczo wszystkie tego typu oferty sprowadzają się do wyniesienia strony na wysokie pozycje w wyszukiwarce w zadziwiająco krótkim czasie. Co się jednak stanie, jeśli nie zdecydujemy się na kontynuację współpracy?

Błyskawiczne pozycjonowanie zazwyczaj opiera się na dodawaniu dużej liczby linków wskazujących na witrynę klienta. Taki zabieg wskazuje wyszukiwarce, że popularność strony rośnie, więc witryna indeksowana jest na coraz wyższej pozycji. Kiedy zaś klient nie zdecyduje się na kontynuację współpracy, linki do jego strony są usuwane. Mechanizmy odczytują takie drastyczne zmiany w popularności strony jako próbę manipulacji wynikami. Konsekwencje mogą być dla witryny takiego klienta opłakane, włącznie z zablokowaniem i „wyrzuceniem” z wyszukiwarki na stałe.

Według badań, aż 70% klientów, decydujących się na usługi pozycjonowania, na pierwszym miejscu swoich oczekiwań stawia krótki czas realizacji. Tymczasem pozycjonowanie w sposób „etyczny” jest procesem, który trwa dłużej, ale zapewnia długofalowe efekty i eliminuje ryzyko usunięcia strony z wyszukiwarki.

Źródło: Dziennik Internautów

Co prawda o samej „etyce” pozycjonowania można ciągnąć kilkugodzinne rozmowy, ale faktycznie istnieją oferty pozycjonowania z okresem próbnym, podczas którego na wysoką pozycję może wpłynąć tzw. Fresh Site Bonus (FSB), o którym pisałam jakiś czas temu i którego działanie staram się sprawdzić. Młoda strona ma być w pewien sposób nagradzana i dostaje „bonus” od Google w formie wyższej pozycji, która spada jeśli się o nią odpowiednio nie zadba.

KATEGORIE: Dla klientów, Pozycjonowanie stron
Comments (4)

A jak ogólnie wygląda kwestia usuwania linków przez firmę SEO po zerwaniu współpracy?
Oczywiście jeśli w umowie zaznaczymy, że firma SEO niezależnie od powodu zerwania umowy nie usunie pozyskanych linków, to tego raczej nie zrobi. Chodzi mi o to, jak wygląda rynek i czy pozostawienie zdobytych dla klienta linków jest traktowane jako stosowanie „dobrych praktyk” w branży, czy może przyjmuje się, że firma SEO wręcz powinna je usunąć? Z góry dzięki za odpowiedź 🙂

Byłoby nierozsądne ze strony firmy SEO, gdyby po zakończeniu współpracy utrzymywała linki, za które płaci.

No tak, nie pomyślałem o tej kwestii. Bardziej mi chodziło o linki jako wpisy do darmowych katalogów (chyba jednak profesjonaliści z tego również korzystają, przynajmniej w niewielkim stopniu) i inne pozyskane nieodpłatnie.
BTW. Niesamowicie szybka odpowiedź 🙂

Jeśli firma usuwa także takie wpisy, które ich nic nie kosztują to moim zdaniem coś jest nie tak.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.