Propozycje tematów dla średnio zaawansowanych

Po publikacji kursu pozycjonowania dla początkujących pojawiło się sporo pytań dotyczących jego kontynuacji, a mianowicie opracowania materiałów na poziomie średniozaawansowanym. Jednak w przeciwieństwie do poziomu podstawowego, takiego kursu nie dałoby się zamknąć w kilku częściach ze względu na obszerność tematu i możliwość szczegółowego opisania każdego z detali. Nawet najgrubsze książki nie są w stanie wyczerpać tego tematu, bo tego się po prostu nie da zrobić 😉

Jakie tematy na poziomie średnio zaawansowanym interesują Was najbardziej? Nie chodzi mi o odpowiedzi typu „Budowa zaplecza”, bo tak sformułowane zagadnienia nie precyzują, co konkretnie chcielibyście się dowiedzieć. Czy jest coś, czego Waszym zdaniem nie można znaleźć na ogólnodostępnych forach, a nawet ciężko jest się tego dowiedzieć z forów i serwisów z płatnym dostępem?

Nie obiecuję, że podejmę się kontynuacji kursu, chociaż mam już wstępny pomysł na formę, w jakiej takie informacje mogłyby zostać zaprezentowane. Ale poradnika dot. audytu i kursu też dużo wcześniej nie planowałam i była to spontaniczna decyzja, dlatego są szanse na to, że tak samo będzie z kolejnymi materiałami.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (22)

Ja bym proponował omówienie jakiegoś ciekawego narzędzia dla pozycjonerów napisanego w php ze szczególnym omówieniem jego funkcji. Takie wprowadzenie do PHP dla pozycjonerów.

Narzędzie PHP ? jak ktoś ma jakiś autorski soft to na pewno go nie ujawni 🙂 poza tym co by to miało być ? kolejny adder ? jakiś wewnętrzny SWL ?

TO już lepiej opisać/omówić budowę zaplecza i wzajemne linkowanie i pozycjonowanie zaplecza/farm na jakimś konkretnym przykładzie

Co do skryptów to się zgadzam z kolegą – jak ktoś ma to siedzi cicho.
Mnie by interesował temat wyceny pozycjonownego słowa/frazy, czyli jak, czemu, dlaczego tyle ma to kosztować oraz przy okazji wyceny trzeba podjąć tematykę konkurencyjności frazy – ile potrzeba aby na taką frazę być w top10

Wiele firm i osób wycenia frazy po ilości stron w indeksie (cenniki można wygooglować) natomiast by mieć szerszą perspektywę kosztów to polecam brać też pod uwagę ilość linków konkurencji i ilość stron zaindeksowanych w google w przeciągu miesiąca.

Ilość stron w indeksie nie odzwierciedla trudności frazy do wbicia. Z powodu poufności nie mogę podać przykładów ale mam frazę gdzie zaindeksowanych jest 5mln stron i jestem na pierwszym miejscu tylko za nazwę domeny i parę katalogów, ale też mam stronę frazę gdzie jest 300k w indeksie i wbicie do top10 zajęło mi bardzo dużo czasu i pracy.

Natomiast co do skryptów, softów itp, wszystkie te mają jeden cel zdobywanie linków, a jak działają gdzie działają to już pomysł twórcy. Należy sobie tylko zadać pytanie czy soft ma zdobywać linki na stronach naszych, czy ma blogach, katalogach, preclach konkurencji. Te drugie można kupić już za klika set złotych (adder, publiker, omniadd). Jednak ich skuteczność zależy od wielu czynników.

Proponuję jako skrypt rozbudowany parser Serpów. Z możliwością sprawdzenia paru rzeczy. A co do linkowania zaplecza – jest tego pełno.

Ja wiem jak wyceniać frazy dla klienta jednak tak jak piszesz kilka razy się „pomyliłem” wyceniając na za małą kwotę. Okazało się, że w wynikach np. 100K wyników pierwsza 20 była bardzo mocno pozycjonowana

A czy przy wycenie uwzględniacie ilość wyników dla komendy inanchor:słowo kluczowe i intitle:słowo kluczowe? To pozwoli lepiej określić konkurencyjność fraz niż zwykłe zapytanie o słowo kluczowe, które wyświetla wszystkie strony jakie odpowiadają danemu zapytaniu, ale tylko niewielki procent z nich może być faktycznie pod jego kątem pozycjonowany.

Badania odpowiedniej frazy. Co jest istotne do zaplanowania strategii na TOP 10, TOP5, TOP3. Jakiej artylerii trzeba użyć do wejścia we frazę itd. Czym badasz frazy, jakie są szczegółowe wyniki, na które zwracasz szczególną uwagę. Myślę, że to było by ciekawe 😉

Marto, opiszesz seostation.pl? 🙂 bo dostałam dziś maila i od razu się skusiłam na tę marketingową zniżkę (teraz albo wcale), a tak naprawdę nie do końca znam jeszcze możliwości 🙂
Pozdrawiam

Oczywiście, że opiszę i to jeszcze w tym tygodniu 😉

Wpływ linków nofollow na pozycję, indeksację itp. – do dziś jest kilka podzielonych opinii na ten temat. Nie wiem czy pisałaś o tym na blogu czy jakimś kursem, bo ostatnio rzadko tu zaglądam, ale chciałbym poznać Twoje zdanie.

Dokładnie dołączam się do prośby dave84. Ogólnie miło by było poznać twoje zdanie na temat PR SCULPTINGU (czyli no follow – wpływ na indeksację, semantyka linków, skryptowanie linków itp). Co do wycen – taką lekturę też bym chętnie poczytał:)

1. Optymalizacja stron (narzędzie itp).
2. Wycena fraz (co brać pod uwagę, kilka przykładów wycen).
3. Automatyzacja pozycjonowania (propozycje narzędzi).
4. Automatyzacja pracy pozycjonera – tutaj możemy wspólnie podać jakieś skuteczne sposoby automatyzacji np za zniżki w kursie 😉

Pozdrawiam

Warto było by poruszyć kwestie związaną z linkowaniem zaplecza, pozyskiwania linków, ich indeksacji, przy wykorzystaniu dostępny narzędzi np. ScrapeBox, ZennoPoster, Bie, SickMarketing itp.

Wycena fraz to przede wszystkim analiza top10 i ocenienie możliwości/kosztów. Osobiście nigdy nie patrzę na ilość wyników, ale patrzę na POPULARNOŚĆ, czyli ilość wyszukiwań.

W kwesti wycen jestem zielony i zarazem bardzo zainteresowany stawkami na rynku. Pamiętam jak kiedyś nie wiedziałem jak pisać swoje CV po angielsku i wpadłem na pomysł że opublikuję ogłoszenie o pracę, taką pracę pod moje 'zalety’. Dostałem prawie 200 CV z (prawie) całego świata i po przejrzeniu większej z nich części wyrobiłem sobie jako-takie zdanie… Ze stawkami za konkretne frazy chyba można podobnie- rozesłać do paru(nastu) firm- i obraz zakresu cen gotowy na talerzu 😉

A może xrumer 😉 ? jak robić dobre listy, scrapebox itd.

No i znowu o linkach ma być? Piramidki, kółka i inne bzdury? Nie lepiej o optymalizacji czegoś, co klient za cholerę nie chce zmieniać albo o budowie społeczności wokół firmy montującej daszki poliwęglanowe na zamówienie? Wydaje mi się, że obsługa sick submittera czy innego lfe jest poniżej Lexy 😉

„Nie lepiej o optymalizacji czegoś, co klient za cholerę nie chce zmieniać”
Masz jakiś konkretny przykład?

Poszukam i chętnie podam przykład/y, bo nie chcę brać na publiczną tapetę stronę klienta, czy stron w jakiś sposób powiązanych z agencjami, z którymi współpracuję… etc. Akurat analizuję jedną stronę, zoptymalizowaną na nazwy kolekcji oraz nazwy własne produktów i o takie strony m.in. mi chodzi.

Budowa zaplecza (bardzo szczegółowo).

Adam, sprawdź ostatni numer SEM Specialist 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.