Najciekawsze prezentacje z BrightonSEO

W kwietniu odbyła się konferencja BrightonSEO i gdyby nie spostrzegawczość Artura z SilesiaSEM, nie wiedziałabym o streamingu online. Post na ten temat przeczytałam ponad godzinę przed rozpoczęciem wydarzenia i mogłam dzięki temu obejrzeć prezentacje na żywo. Poniżej znajduje się spis tych najciekawszych:

  • Rob Bucci – How to earn more and rise to the top of the SERPs – To mój numer 1 ze względu na poruszenie tematu zmian, które zostały niedawno wprowadzone w polskich SERPach – chodzi o fragmenty polecane. Rob przeprowadził analizę wyników wyszukiwania i pokazał sporo ciekawych danych, jednak trzeba pamiętać o tym, że nie dotyczą one naszego rynku i tym samym dane liczbowe mogą się u nas różnić;
  • Greg Gifford – Marketing to Local Customers – To druga najciekawsza prezentacja, która przy okazji ma w sobie sporą dawkę humoru 😉 Greg przedstawił temat marketingu dla lokalnego biznesu, skupiając się na lokalnym SEO, ale dalej przechodząc do innych działań promocyjnych. Mówił w sposób bardzo przystępny nawet dla początkujących seowców, a wspomniał m.in. o reklamie video (odradzał stosowanie YouTube do publikowania własnych nagrań, a jako alternatywę podał serwis Wistia), FaceBookowych reklamach targetowanych po wskazanych lokalizacjach oraz o e-mail marketingu, również z wykorzystaniem video;
  • Jon Earnshaw – How to Fix any SEO Problem – Jon opowiadał o tym, z czego wynika i jak radzić sobie z problemem powielonej treści wewnątrz serwisu, a także z kradzieżą contentu;
  • Lisa Myers & James Finlayson – Why SEO Needs toGet Emotional – Opowiadali w dość niestandardowy sposób o tym, jak skupić na sobie uwagę i zdobyć mocne linki, a nawet wzmianki w TV, przez wykorzystanie materiałów wpływających na nasze emocje. Pokazali nie tylko przykłady takich pomysłów, ale także zaprezentowali wyszukiwarkę Lava analizującą, jakie emocje budzą wypowiedzi wyszukiwanych za jej pomocą osób;
  • Christoph C. Cemper – 7 Things you didn’t know about links – Christoph mówił linkach, ale nie tylko o tych przychodzących – również o linkach wychodzących, za które ostatnio posypało się sporo kar. Tłumaczył również, że link linkowi nie jest równy, że analiza linków nie może ograniczać się do porównania ich ilości, tylko musi zostać przeprowadzona jak najbardziej szczegółowo, z uwzględnieniem ich ryzyka;
  • Hannah Butcher: Don’t make me mad! blogger Hello, my name is… – Prezentacja Hannah była dość luźna, a dotyczyła współpracy z bloggerami. Przedstawiła ona wyniki ankiet, na podstawie których porównała oczekiwania bloggera w stosunku do partnera, a także nasze oczekiwania (jako seowców lub firm PRowych) w stosunku do współpracujących z nami bloggerów – 22% liczyło głównie na pozyskanie w ten sposób linków. Okazało się, że wiele osób oczekuje darmowej reklamy wychodząc z założenia, że wystarczy zaproponować darmowy produkt do zrecenzowania lub dodatkowy zasięg w kanałach social media.

Wszystkie nagrania znajdują się na kanale Authoritas, a na tej stronie znajdują się odnośniki do prezentacji z konferencji.

KATEGORIE: Szkolenia SEO
Comments (15)

Niestety kamera była tylko w głównej sali a prezentacje szły w 3 salach na raz 😉
We wrześniu będzie w nowym 2 x większym obiekcie i pewnie tez lepiej zorganizują nagrania.

A Ty w której byłeś?

„We wrześniu będzie w nowym 2 x większym obiekcie i pewnie tez lepiej zorganizują nagrania.”
Pewnie znowu będzie streaming, ale tym razem płatny. Oby cena była sensowna 😉

Bardzo interesujący wybór 🙂
Niestety, ostrość obrazu pozostawia wiele do życzenia. W każdym razie realizator mógł się bardziej przyłożyć niż tylko włączyć kamerę… Choćby zbliżenia ekranu po kilkanaście sekund na slajd już dałyby coś więcej.

Na końcu prezentacji o fragmentach polecanych Rob podaje adres bloga, którego prawie nie widać, ale po odtworzeniu wygląda tak:
https://getstat.com/blog/featured-snippet-data-set-research-methodology/

Może się na coś przyda 😉

Mi trochę brakowało rzutu bezpośrednio na prezentacje, bo właściwie nie było nic na nich widać. Ostatnio latał za co to e-mail od organizatorów, gdzie można było wyrazić swoją opinię na temat relacji video.

Szkoda że słabo widać prezentacje. W sumie to większości nie widać 🙁 ale nie ma nic za darmo.
Pozdrawiam

Czy jest szansa na nieco lepszej jakości materiał Video?

Z tego co wiem, to jedyny dostępny materiał. Ale na http://calq.com/blog/brightonseo-april-2016-special/ są dostępne niektóre prezentacje.

Nawet seowiec za seo musi płacić

Najważniejsze, że można było posłuchać. Prawie jakby się siedziało w ostatnim rzędzie 😉

Dzięki za fajną relację! Sporo przydatnych informacji, można się zainspirować 🙂

Prezentacje fajne, sporo przydatnych informacji. Jednak nagranie mogło by być w lepszej jakości. 🙂

Ogromny plus za to, że filmy i prezentacje są udostępnione dla każdego. Jakość pozostawia wiele do życzenia ale „darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda” :). Dzięki za info.

Jakość wideo nie jest rewelacyjna ale jak za darmo to i tak wartość tego jest ponad przeciętna. Informacje bardzo pomocne dla każdego seo’wca.

Ciekawa prezentacja, szkoda że kamera tak daleko ustawiona ale mimo wszystko można coś z tego wycisnąć.

Dzięki za linki! Szukałem właśnie czegoś z tej konferencji i nie wiedziałem od czego zacząć 🙂 Kilka wybranych prezentacji i krótki komentarz sprawiają, że na pewno łatwiej wybrać coś na początek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.