W kwietniu odbyła się konferencja BrightonSEO i gdyby nie spostrzegawczość Artura z SilesiaSEM, nie wiedziałabym o streamingu online. Post na ten temat przeczytałam ponad godzinę przed rozpoczęciem wydarzenia i mogłam dzięki temu obejrzeć prezentacje na żywo. Poniżej znajduje się spis tych najciekawszych:
- Rob Bucci – How to earn more and rise to the top of the SERPs – To mój numer 1 ze względu na poruszenie tematu zmian, które zostały niedawno wprowadzone w polskich SERPach – chodzi o fragmenty polecane. Rob przeprowadził analizę wyników wyszukiwania i pokazał sporo ciekawych danych, jednak trzeba pamiętać o tym, że nie dotyczą one naszego rynku i tym samym dane liczbowe mogą się u nas różnić;
- Greg Gifford – Marketing to Local Customers – To druga najciekawsza prezentacja, która przy okazji ma w sobie sporą dawkę humoru 😉 Greg przedstawił temat marketingu dla lokalnego biznesu, skupiając się na lokalnym SEO, ale dalej przechodząc do innych działań promocyjnych. Mówił w sposób bardzo przystępny nawet dla początkujących seowców, a wspomniał m.in. o reklamie video (odradzał stosowanie YouTube do publikowania własnych nagrań, a jako alternatywę podał serwis Wistia), FaceBookowych reklamach targetowanych po wskazanych lokalizacjach oraz o e-mail marketingu, również z wykorzystaniem video;
- Jon Earnshaw – How to Fix any SEO Problem – Jon opowiadał o tym, z czego wynika i jak radzić sobie z problemem powielonej treści wewnątrz serwisu, a także z kradzieżą contentu;
- Lisa Myers & James Finlayson – Why SEO Needs toGet Emotional – Opowiadali w dość niestandardowy sposób o tym, jak skupić na sobie uwagę i zdobyć mocne linki, a nawet wzmianki w TV, przez wykorzystanie materiałów wpływających na nasze emocje. Pokazali nie tylko przykłady takich pomysłów, ale także zaprezentowali wyszukiwarkę Lava analizującą, jakie emocje budzą wypowiedzi wyszukiwanych za jej pomocą osób;
- Christoph C. Cemper – 7 Things you didn’t know about links – Christoph mówił linkach, ale nie tylko o tych przychodzących – również o linkach wychodzących, za które ostatnio posypało się sporo kar. Tłumaczył również, że link linkowi nie jest równy, że analiza linków nie może ograniczać się do porównania ich ilości, tylko musi zostać przeprowadzona jak najbardziej szczegółowo, z uwzględnieniem ich ryzyka;
- Hannah Butcher: Don’t make me mad! blogger Hello, my name is… – Prezentacja Hannah była dość luźna, a dotyczyła współpracy z bloggerami. Przedstawiła ona wyniki ankiet, na podstawie których porównała oczekiwania bloggera w stosunku do partnera, a także nasze oczekiwania (jako seowców lub firm PRowych) w stosunku do współpracujących z nami bloggerów – 22% liczyło głównie na pozyskanie w ten sposób linków. Okazało się, że wiele osób oczekuje darmowej reklamy wychodząc z założenia, że wystarczy zaproponować darmowy produkt do zrecenzowania lub dodatkowy zasięg w kanałach social media.
Wszystkie nagrania znajdują się na kanale Authoritas, a na tej stronie znajdują się odnośniki do prezentacji z konferencji.