W ostatnim czasie zainteresowałam się szkoleniami z pozycjonowania, ponieważ chciałam wysłać na nie kolegę z firmy. Tak się składa, że w tym miesiącu, w ramach Search Marketing Week w Poznaniu, organizowane są aż 3 szkolenia SEO: jedno omawiające przede wszystkim temat optymalizacji pod kątem long taila, drugie już bardziej zaawansowane i poświęcone technikom zdobywania linków, a trzecie… dotyczące ataków na strony w celach SEO. Poniżej kilka słów na ich temat.
Pierwsze ze szkoleń odbędzie się 13 marca, a będzie to szkolenie „SEO i pozycjonowanie Edycja 2.0„. Oprócz podstawowych tematów takich jak dobór słów kluczowych i czynniki wpływające na pozycję, omówiony zostanie temat tzw. SEO PR, wybrane mity SEO i to, z czym większość z nas zapewne miała już styczność – kary nałożone przez wyszukiwarki i sposoby ich likwidacji. Oczywiście na takim szkoleniu nie może zabraknąć informacji o tym, jak zdobywać wartościowe linki do strony, zarówno bardziej, jak i mniej etycznymi metodami 😉 Zaprezentowane zostaną również wyniki testów SEO. Szkolenie to potrwa 8 godzin i zakończy się panelem dyskusyjnym.
Tego samego dnia, czyli 13 marca, rozpocznie się szkolenie „Bezpieczeństwo stron internetowych”, skupione na technikach atakowania stron w celach SEO. Przedstawionych zostanie aż 27 sposobów na włamywanie się na strony (m.in. ataki XSS, SQL Injection, obrona forów przed xRumerem) i umieszczanie na nich swoich linków. Dzięki temu uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak się przed takimi atakami zabezpieczyć tym bardziej, że każda z nich zostanie przetestowana w praktyce.
Trzecie szkolenie – „SEO Pro: Link Building” – zostało zaplanowane na 16 marca. Z opisu szkolenia wynika, że jest ono przeznaczone dla osób, które informacje z wcześniejszego szkolenia mają już w 1 paluszku 😉 Budowa i sposób wykorzystania piramidy linków, listy Angeli i Paulsa, pozyskiwanie linków ze stron o wysokim TR, ze zróżnicowanym IP, DNSami i skryptami – to tylko wybrane tematy, które zostaną wtedy omówione. Bonusem do szkolenia są listy, na których znajduje się prawie 8000 adresów stron. Potrwa ono ponad 5 godzin i również zakończy się panelem dyskusyjnym, na którym można będzie wyciągnąć dodatkowe informacje od prowadzących 😉
Myślę, że będzie ciekawie, o czym przekonam się m.in. z relacji kolegi z pracy.