Startując z nowym projektem i szukając jak największej liczby źródeł linków, powinniśmy w pierwszej kolejności zainteresować się katalogami startupów. Niestety nie ma zbyt wiele polskich stron tego typu, ale na szczęście te, z których możemy skorzystać, przyniosą nam korzyści zarówno pod kątem SEO, jak i skutecznego ruchu. Ponieważ w przypadku reklamowanej ostatnio strony, statystyki (z okresu nieco dłuższego niż tydzień) ze stron publikujących informacje o startupach wyglądały następująco:
postanowiłam opublikować listę stron, na których startup był zgłaszany. Na więksszości z nich można wstawić link i jest to zazwyczaj link dofollow, mimo wszystko bardziej zwróciłabym tu uwagę na samą możliwość zareklamowania swojej strony i tak skuteczny ruch jak widać na screenie:
- inwestycje.pl (link dofollow w formie adresu);
- mambiznes.pl (link dofollow w formie adresu);
- mamstartup.pl (link dofollow z nazwą serwisu w anchorze);
- powebkach.pl (link dofollow z dowolnym anchorem);
- startopia.pl (link w formie adresu strony);
- startups.antyweb.pl (link dofollow w formie adresu);
- superstartup.pl (link dofollow w formie adresu + link dofollow z dowolnym anchorem – najlepiej jest zrezygnować z pierwszego linka i skorzystać z możliwości wstawienia swojego anchora w drugim);
- wystartowali.pl (brak linka).
Wyjątkowo skuteczne okazują się też być informacje prasowe, chociaż w ich przypadku nieco rzadziej można liczyć na linki dofollow i praktycznie w 100% anchorami są adresy lub nazwy serwisów. Nie zapominajcie więc o tych źródłach linków i ruchu podczas startu z nowym projektem.
Tę i wiele innych porad można znaleźć w serwisie SeoStation.pl w bazie wiedzy.