Darmowy E-book: Kurs Google Analytics

kurs-gaW tym tygodniu Damian Sałkowski uruchomił zapisy na darmowy kurs Google Analytics. Został on przygotowany w postaci ebooka, więc wystarczy chwila aby uzyskać dostęp do 192 stron praktycznej wiedzy o GA – wiedzy o prawidłowej konfiguracji usług, o trickach pozwalających np. na mierzenie czasu na stronie w przypadku odwiedzin tylko 1 podstrony, o raportach ułatwiających analizę ruchu i wiele więcej.

Do materiału miałam dostęp już nieco wcześniej i od razu jego zawartość przekonała mnie do tego, aby dołączyć do grona partnerów. To co dla mnie było najbardziej istotne, to oczywiście świeże informacje o GA, bo w końcu to jest najważniejsze. Bazując na materiałach sprzed kilku lat można się przede wszystkim pogubić w zakładkach, w tym co gdzie znaleźć, bo niestety Google lubi wprowadzać… mało intuicyjne zmiany 😉

Kurs zaczyna się od podstaw na temat dodania i konfiguracji usługi, ale z tym każdy sobie jakoś sam radzi. Później jednak trafiamy na coraz ciekawsze i bardziej zaawansowane rozwiązania, albo ciekawostki dotyczące tych podstawowych informacji, np.:

  • przy domyślnych ustawieniach długości sesji, odwiedzając jakąś stronę kilka razy dziennie przez dosłownie 5 minut, ale wracając na nią co godzinę, nabiję tyle wizyt ile godzin;
  • jeśli użytkownik trafia na stronę z artykułem, w którym znalazł wszystkie niezbędne informacje i dlatego nie zdecydował się iść dalej, tylko wyszedł ze strony, taka wizyta zostanie wliczona do tych o zerowym czasie i niskiej jakości ze względu na Bounce Rate – właśnie tej kwestii dotyczy jeden z tricków, który pozwala samodzielnie zadecydować, jakiej długości wizyty wliczać do tego wysokiego wskaźnika odrzuceń.

Do niektórych zakładek wymienionych w kursie nawet wcześniej nie zaglądałam 😉 a raporty demograficzne włączyłam dopiero dzisiaj… a właściwie dopiero dzisiaj podmieniłam kod i czekam aż Google go zaktualizuje. W najbliższym czasie planuję skorzystać z opcji eksperymentów (czyli testów A/B) i zastosować wiele innych rad, na które natknęłam się podczas lektury. Również Wam polecam wygospodarować sobie trochę czasu na dokładne zapoznanie się z całym kursem.

Jedynie osoby mocno początkujące mogłyby narzekać na to, że w ebooku brakuje niektórych prostych instrukcji, ale sama jako takie podstawy mam już opanowane 😉 więc jak dla mnie materiał jest na odpowiednim poziomie. Jeszcze raz przypominam link do pobrania kursu: http://vestigio.pl/ga/.

KATEGORIE: Narzędzia SEO, Szkolenia SEO
Comments (24)

Bardzo fajny ebook, mimo spędzonych codziennie godizn na Analityku i tak dowiedziałem się nowych rzeczy. 🙂

Jak pierwszy raz zobaczyłem zaproszenie do zapisania się na ten kurs pomyślałem sobie, że to jakaś ściema.
ALE
Jak lexy rekomenduje, to mogę poczytać przy porannej kawie 🙂

Gorzej jak mamy stronę typu paralex (z pojedynczą podstroną). Tutaj raczej analityka odpada?

Będzie trzeba się zaopatrzyć.. Jednak korzystając z okazji i wątku który jak najbardziej się do tego nadaje, chciałbym podpytać o jedną ważną rzecz i może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Otóż po zalogowaniu do GA, tylko przy jednej ze stron wyskakuje mi następujacy komunikat: „Samodzielne odesłania. Nieprawidłowo otagowane lub nieotagowane strony mogą spowodować samodzielne odesłania do usługi” – nie za bardzo rozumiem o co chodzi i co mam na tej stronie nie tak lub co mam zmienić? Czy miał ktoś już do czynienia z takim komunikatem?

„Jak pierwszy raz zobaczyłem zaproszenie do zapisania się na ten kurs pomyślałem sobie, że to jakaś ściema.”
A czemu? 😉 W końcu Damian nie jest jakimś nowym seowcem, który dopiero pojawił się znikąd 😉

Raczej nie wszystko jest stracone. W kursie jest info o tym, jak przerobić kod, aby zliczać jednostronicowe odwiedziny i żeby nie uzyskać Bounce Rate o wartości 100% 😉

Filip,

Przy stronach typu parallax można dobrze analizować dane. Masz dwie możliwości:

1. Wirtualne odsłony: Przy kliknięciach w linki możesz wywoływać wirtualne odsłony np. /kontakt i widzisz to w raportach odwiedzonych podstron.

2. Możesz wywoływać zdarzenia: Działają tak samo jak na zwykłych stronach.

Opisane masz to w jednym z działów.

Pozdrawiam.

Karol,

Chodzi o to, że w raportach konwersji możesz jako źródło mieć swoją stronę, którą monitorujesz.
Oznaczać to może, że w procesie zakupowym możesz wysyłać klienta na jakąś subdomenę (np. panel.domena.pl, a po konwersji odsyłasz na domena.pl).

W Universal Analytics powinno być OK, ale jeśli masz taki problem to przeczytaj tę instrukcję (Musisz wyrzucić z referrala swoją domenę w Adminie GA oraz dodać funkcję set allow linker do kodu Google Analytics).

https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cross-domain#selfreferrals

Ebook rzeczywiście bardzo fajny, masa konkretnej wiedzy w jednym miejscu, a jak dobrze wiemy Google Analytics daje ogromne możliwości, które dużo osób lekceważy.

No, generalnie wszystko jest w poradniku google + opcja dla developera – ale kto by si przez to przekopał?:) Ebook naprawdę dobry, szczególnie API, te magiczne API i porady. Dla początkujących i średnich w sam raz, dla zaawansowanych będzie troszkę mało – wiadomo, analityka to strategia a nie umiejętność obsługi GA czy tez Universala.

Zabrakło mi:
* omówienia wymiarów niestandardowych (albo się jeszcze nie doszukałem)
* omówienie ścieżek wielokanałowych i ich możliwości
* omówienia całego modułu wartości Universala (enhanced ecommerce i ID)

Mimo wielu braków (trudno byłoby wszystko opisać) daję 7/10

I jakie Google Analytics, teraz w modzie Universal, GA przestanie istnieć za jakiś czas.

I nie rozumiem dlaczego autor zaleca korzystanie z testów A/B według Google – to najbardziej zawodna opcja w GA, wiadomo:) Przy testach wielowymiarowych potrzeba ustawień na wymiarach niastandardowych (dawniej zmiennych niestandardowych) – wtedy można się w to bawić.

Adam,

Dzięki za obszerny komentarz. Postaram się odnieść do niektórych elementów:

* omówienia wymiarów niestandardowych (albo się jeszcze nie doszukałem)

– Jest to opisane na przykładzie śledzenia statystyk autorów. Podałem tylko jeden przykład, ale sama technika wdrażania wymiarów niestandardowych jest tam opisana.

* omówienie ścieżek wielokanałowych i ich możliwości

– Fakt, to mogłem opisać, ale nie chciałem już mieszać.

* omówienia całego modułu wartości Universala (enhanced ecommerce i ID)

– To dosyć nowe funkcje, ale jak wydamy kolejną wersję to na pewno je opiszę.

* I nie rozumiem dlaczego autor zaleca korzystanie z testów A/B według Google – to najbardziej zawodna opcja w GA, wiadomo:)

– Sam rzadko robię testy A/B w GA (wolę opitimizely) – opisałem jednak funkcję, bo nie sposób ją ominąć :).

Dzięki za komentarz!

Pozdrawiam!

Czyli będzie update jak u M. Gąsiewskiego, chętnie pobiorę:)

Nową wersję lepiej okrasić od razu mianem Universala – tam są nowe moduły, przyszłościowe mega
Ścieżki wielokanałowe to kamień milowy analityki, bez nich pomiary oparte o last clicka powodowały, że klienci niechętnie inwestowali w adwordsy – bo te im się nie zwracają. Przy last clicku tylko to nic dziwnego.
Do optimizely dorzucam VWO – chyba tańsze:)

Szkoda że tak mało książek, publikacji drukowanych o GA, na studiach o tym nie uczą, wznowienia książek jak są to co 2-3 lata i wszystko dla zielonych. Helion też nie rozpieszcza z tą tematyką. Ech, raczkuje ten nasz e-commerce i analityka.

Aktualizacja będzie, mam nadzieje, że w wersji drukowanej i do kupienia w każdym Empiku. :).

Damian, co to a wtyczka u Ciebie na landingu – jesli nie chcesz podac maila, udostepnij na Facebooku. To gotowiec do WP?

To ta wtyczka: http://sociallocker.org/.

Yeap, dzięki:)

E-book na pewno się przyda do utrwalenia wiedzy o google analitycs 😉

Dobry kurs, dokładnie tyle informacji ile trzeba osobie początkującej takiej jak ja. Wprawdzie jak ktoś wcześniej napisał wszystko można znaleźć w dokumentacji, ale tutaj materiał jest logicznie poukładany,dzięki czemu wiemy jak zacząć.

Mogłabyś udostępnić tego ebooka? Link podany w artykule jest już niestety nieaktywny.

Czy jest jakiś inny sposób na pobranie tego ebooka? Próbowałem się zapisać, ale nic nie dochodzi na maila 🙁

Jeśli próbowałeś się zapisać podając tego maila, co tu dodając komentarz, to nie mam go na liście. Może literówka?

Cześć, niestety nic nie dochodzi na maila.

Nic nie dochodzi na maila 🙁

Mogłabyś udostępnić tego ebooka? Link podany w artykule jest już niestety nieaktywny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.