Biało-czarny konkurs

Dawno nie było konkursów, a akurat mam ciekawe nagrody 😉 Jedną z nich jest system do zarządzania zapleczem, więc warto zapoznać się ze szczegółami.

  • zasady: wygrywa osoba, której odpowiedź uznam za najciekawszą;
  • pytanie konkursowe: jakie są 3 najczarniejsze i 3 najbielsze techniki SEO? (dotyczy zarówno optymalizacji, jak i link buildingu);
  • czas trwania: 27 maja – 1 czerwca włącznie. Najciekawszą odpowiedź wyłonię w poniedziałek, 2 czerwca;
  • nagrody*:
    1. dostęp do WPSEO – 3-miesięczny pakiet Brązowy;
    2. szkolenie Zarabiaj na audytach SEO rozszerzone o zestaw arkuszy w języku angielskim;
    3. dostęp do SeoStation do miesięcznego pakietu umożliwiającego monitorowanie pozycji 100 fraz.

* w przypadku dużej liczby komentarzy przewiduję nagrody pocieszenia
UWAGA: Komentarze konkursowe zostaną zaakceptowane dopiero po zakończeniu konkursu.
//Edycja 2 czerwca 2014 r.:
Dziękuję wszystkim za ciekawe odpowiedzi. Oto zwycięzca:

  • Michał – otrzymuje pełny zestaw nagród

Mimo że odpowiedzi nie było tak dużo, jak w zeszłym roku w podobnym konkursie, postanowiłam przydzielić nagrody pocieszenia dla następujących osób:

  • Dawid – do wyboru szkolenie „Zarabiaj na audytach SEO” rozszerzone o angielską wersję plików LUB pakiet SeoStation;
  • Konrad – do wyboru nagrody jw.

O nagrodach poinformowałam już mailowo.

KATEGORIE: Linkowanie, Narzędzia SEO
Comments (10)

Najczarniejsze techniki SEO to moim zdaniem:
1. włamywanie się na obce strony w celu pozyskania ruchu albo linków
2. silnie zautomatyzowany cloaking i doorway pages
3. depozycjonowanie stron konkurencji, to ociera się o prawo o nieuczciwych praktykach firm
Bonus: przeciążanie serwerów (DDOS) w celu wywalenia z rankingu

Najjaśniejsze z jasnych metod:
1. rozbudowywanie witryny o kolejne strony zgodne z oczekiwaniami użytkowników (czyli piszemy pod ludzi, nie dla wciśnięcia niszowej frazy do topów)
2. nieustanna optymalizacja kodu strony i treści w celu ułatwienia pracy wyszukiwarce (schema.org, przepływ robotów, dobór słownictwa adekwatnego do potencjalnego ruchu)
3. kontrola linków przychodzących, monitoring stanu witryny (błędy 404, duplikaty meta tagów, treści)

I bonusowo, choć za rok uznają to za czysty spam: wchodzenie w relacje z innymi webmasterami i współpraca dzięki której uzyskujemy linka. Np. prowadzę serwis poświęcony akcjom ratowania rysi w Polsce, więc zagaduję do serwisów zoologicznych, blogerów itp, czy nie pomogą rozpromować akcji i dodać linka do serwisu. Dla jednego hospicjum dla dzieci coś takiego dało interesujące rezultaty, choć i tak trzeba było linkować exact match’em 😉

Cześć,

3 najczarniejsze techniki:
– spamowanie komentarzy blogów komentarzami bez sensu i składni zamieszczając w tym komentarzu dziesiątki linków
– depozycjonowanie konkurencji
– dowalenie na swoją stronę dziesiątki linków najlepiej z jednym anchorem z jakiegoś mega syfnego swlu

3 najbielsze techniki:
– dawanie znanemu blogerowi do przetestowania swój produkt by go zrecenzował
– dodanie swojej strony do branżowych katalogów firmowych, ogłoszenia na forach czy google maps
– social media i publikowanie na nich zabawnych, wirusowych treści mających powiązanie z tematem portalu + ciekawe treści edukacyjne

Najbielsza z najbielszych. Ustawiasz:

i czekasz.

black:
1) codzienny blast na jeden anchor i jeden adres docelowy xrumerem,scrapeboksem plus zróżnicowanie profilu linkowania swlem rotacyjnym i stałym
2) Chamskie przesycenie strony słowami kluczowymi i ukrycie tekstu
3) Podkopywanie konkurencji i ich zaplecza czyli blastowanie na konkurencje a następnie spam raport, a my zastępujemy ich miejsce.

white:
1) Rzetelna optymalizacja pod kątem szybkości, unikalnego tekstu, użyteczności i grafiki.
2) Przedstawienie konkurencyjnej i dobrej jakościowo oferty na stronie
3) Udzielanie się na tematycznych portalach społecznościowych i forach grzecznie przedstawiając swoją ofertę w celu naturalnego linkowania.

Najczarniejsze techniki:
– Blast na fora internetowe Xrummerem/blogi Scrapeboxem
– Linki rotacyjne w systemach wymiany linków
– cloaking (przedstawienie innej treści użytkownikom, a innej wyszukiwarkom)
Najbielsze techniki:
– tworzenie interesujących treści wirusowych, które użytkownicy linkują: filmy wideo, infografiki, poradniki
– optymalizacja strony internetowej: znaczniki meta, fragmenty rozszerzone, linkowanie wewnętrzne, nasycenie dobrze dobranymi słowami kluczowymi, dostosowanie do urządzeń mobilnych
– zachęcenie użytkowników do „uspołeczniowienia” (lajkowania, szerowania, tłitowania, plusowania itd.) strony internetowej poprzez zastosowanie odpowiednich komunikatów wyróżnienie odpowiednich przycisków na stronie tudzież stworzenie dodatkowych treści dostępnych dla osób, które wykonał akcję.

3 najczarniejsze dla mnie to:
– stosowanie display:none
– słowa kluczowe w stopce w ilości przekraczającej content na stronie 🙂
– linkowanie w treści na dokładne anchory

3 najbielsze według mnie to:
– staram się, aby podstrony w adresie miały zawarte słowo kluczowe
– przekierowania nieistniejących podlinkowanych podstron na inne, nowsze podstrony
– linki z katalogów firm na adres strony np. portalmorski.pl,katalog.trojmiasto.pl

Od wieków w galaktyce trwa wojna
na przeciwko siebie stają dwa obozy
Zakon Jedi walczący po jasnej stroni mocy
oraz
Zakon Sith stojący po ciemnej stronie mocy
jak?
rozstrzygnie się wojna, kto odniesie sukces,
można mieć pewność, że żadna ze stron nie zrezygnuje

Jedi:
1) W walce z zakonem Sith w pierwszej kolejności bronią ładu i porządku galaktyki (Google) poprzez pomoc słabszym od siebie angażując ich do współpracy (pozyskiwanie dodatkowej treści na witrynie poprzez zachęcanie użytkowników do współpracy – np.: konkurs, hehe).

2) Poprzez poprawę stosunków z różnymi nacjami wzmacniają swoją strefę wpływów (stosowanie zachęt dla użytkowników, aby otrzymać linka na ich witrynach, mogą to być: konkursy – nie mogłem się oprzeć, ale także infografiki, materiały do wykorzystania na swojej stronie itp.).

3) Budując swe fortece stawiają na wytrzymałe mury (treść sama się obroni), stosują najlepsze techniki budownictwa (optymalizacja zgodnie z wytycznymi Google – to może być: uzupełnianie alt w obrazkach, stosowanie prawidłowych nagłówków, eliminacja DC itp.).

Sithowie:
1) W walce z zakonem Jedi, gdzie walka trwa o przyszłość galaktyki (Google) wykorzystują swe miecze i nowoczesne technologie (scrapebox, xrumer itp.) by siać zamęt, niezgodę w celu zniszczenia ładu i porządku (spamując działają tak, aby jak najszybciej i najtaniej pozyskać linka).

2) Wykorzystując jedynie brutalną siłę jaką daje im ilość (stawiają masę SEO Katalogów, oraz precli, które następnie uzupełniają bezsensowną treścią lub artykułami synonimizowanymi i linkami do witryn pozycjonowanych).

3) Budując swe fortece (strony) stawiają na techniki manipulujące zmysłami. Pierwszą linią obrony takiej fortecy jest oczywiście kamuflaż (maskowanie treści – serwując inne strony robotom a inne użytkownikowi), idąc dalej napotkamy na pas asteroidów, które zmuszą nas do zawrócenia lub błądzenia po nim (treści generowane automatycznie). Kolejną linia obrony są miejsca zaburzające radar (algorytm) w których znajdują się urządzenia zagłuszające (spamowa stopka – nadal się to zdarza, upychanie słów kluczowych itp.).


Tak wiem niektóre porównania nie mają sensu w prawdziwej wojnie (zwłaszcza kto o zdrowych zmysłach przy możliwości zastosowania kamuflażu, czy innych uprzykrzajek, by ich nie wykorzystał), ale jakoś spójnie miał ten tekst wyglądać.

Najczarniejsze:
– Ukryty tekst, w kolorze tła, na stronie napchany słowami kluczowymi. Widoczny dla przeglądarki ale nie dla ludzi.
– Strony napchane słowem kluczowym, stworzone tylko by przekierować używkownika na inną stronę zaraz po wejściu
– Tworzenie całych sieci stron powstałych tylko po to by nawzajem linkować do siebie, oraz do strony którą pozycjonujemy

Najbielsze
– Oczywiście dobrze napisany, często aktualizowany content, który zawsze będzie najcenniejszy. Szczególnie jeśli zawiera słowa kluczowa w adekwatnych, zgodnych z treścią i tematem miejscach.
– Przyjazne dla użytkownika i wyszukiwarki tytuły (najpierw tytuł artykułu, potem dopiero kategoria i sama nazwa strony), oraz linki nie będące liczbami a słowami (njak najbardziej mogą być to słowa kluczowe, oczywiście adekwatne do tytułu artykułu). Nalepiej dobrze zmapowane w mapie XML.
– Optymalizacja obrazków, dzięki atrybutowi alt. Nie dość, że jest to okazja do umieszczenia kilku słów kluczowych w opisie alt, ale na dodatek pomagamy zrozumieć treść strony w ten sposób osobom niewidomym, osobom którym nie załatują się obrazki.

Dziękuję wszystkim za udział w tym mini konkursie 😉 Za chwilę w treści posta pojawią się wyniki.

@Michał, padłem 🙂 Zgłoś pomysł do J.J. Abramsa!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.