Mój blog od momentu powstania zmienił wygląd tylko raz, przez cały czas poruszane były na nim podobne tematy – w większości na poziomie dla początkujących. W związku z tym chciałabym prosić o podpowiedzi związane z ewentualnymi zmianami czy to w wyglądzie, czy w poruszanych tematach. Będę wdzięczna za wypełnienie króciutkiej ankiety, w której można m.in. zaproponować temat, na jaki powinnam napisać. Jeśli tylko moja wiedza w danym zakresie będzie odpowiednia, postaram się odpowiedzieć na pytanie na łamach bloga.
W momencie zakładania bloga jego głównym celem było dostarczenie odpowiednich informacji tylko dla osób początkujących tak, aby miały podstawy do rozpoczęcia nauki. Miała to być strona, na której znajdą także aktualne informacje o zmianach dot. PR czy nowościach w Google, jednak z czasem okazało się, że trafiają tu także osoby zawodowo zajmujące się pozycjonowaniem i tu pojawiło się pytanie, czy nie pisać częściej pod ich kątem. W pewnej chwili pojawił się pomysł zupełnie odwrotny – aby zamknąć bloga – i tak naprawdę do rozmyślań na ten temat powrócę po przeanalizowaniu większej ilości odpowiedzi w ankiecie.
Podsumowanie
Przez niecały tydzień w ankiecie wzięły udział 42 osoby. Czas na podsumowanie.
1. Jak oceniasz zawartość merytoryczną bloga?
Średnia ocen: 4,24/5
Ta ocena mnie mile zaskoczyła, tym bardziej biorąc pod uwagę odpowiedzi na kolejne pytania.
2. Jak oceniasz wygląd bloga?
Średnia ocen: 3,43/5
Z tego wyniku jestem średnio zadowolona. Pytanie zadałam bardziej z ciekawości, bo nie planowałam większych zmian w wyglądzie.
3. Na jaki temat piszę na blogu zbyt często?
Większość osób uważa, że zbyt często piszę na tematy dla początkujących (16 osób), aczkolwiek sądząc po ilości wejść na podstronę dotyczącą tego, jak dodać stronę do Google sądziłam, że to początkujący są główną grupą osób trafiających na bloga 🙂 Czy będę pisać na tematy bardziej zaawansowane? Na pewno nie na każdy, który przyjdzie mi na myśl 🙂 Jeśli mam np. ciekawe metody zdobywania backlinków, nie chciałabym, aby stosowano je masowo i aby metoda ta stała się przez to mniej skuteczna. Postaram się jednak poszerzyć nieco tematykę związaną z pozycjonowaniem – być może niedługo napiszę np. o SEO PR, o którym dotychczas na blogu w ogóle nie wspominałam.
W dalszej kolejności uważacie, że za często piszę na:
- tematy dla klientów (7 osób) – jest to jedyna odpowiedź na to pytanie, która mnie zaskoczyła. Dość często (biorąc pod uwagę to, że na blogu nie ma mojej oferty) otrzymuję maile m.in. w sprawie zleceń, stąd założenie, że klienci również powinni mieć o czym czytać.
W odpowiedzi „inne” znalazły się w większości odpowiedzi dotyczące tego, że tematyka jest dobrze wyważona albo że piszę zbyt rzadko – w drugim przypadku nie mogę obiecać poprawy, bo dość często mam dłuższe przerwy w pisaniu i nadrabiam dopiero w któryś weekend lub podczas urlopów.
4. Na jaki temat piszę na blogu zbyt rzadko?
Okazuje się, że zbyt rzadko piszę o budowie zaplecza (22 osoby). Jeśli macie konkretne pytania to możecie zadawać je w komentarzach. Na temat zaplecza napisałam kilka dłuższych artykułów i sądziłam, że poruszyłam w nich najważniejsze kwestie.
W dalszej kolejności znalazły się:
- testy (20 osób);
- link building (16 osób) – to na pewno temat, który jeszcze wiele razy będzie tu omawiany 🙂
- optymalizacja stron (14 osób);
- własne rozważania (14 osób) – w pytaniu o zbyt częste tematy ta odpowiedź również była jedną z popularniejszych, jednak przeważają osoby twierdzące, że moich rozważań jest na blogu zbyt mało.
Co do pytań o to, jakich tematów brakuje na blogu to postaram się omówić przynajmniej część z nich. To samo dotyczy Waszych propozycji w kolejnym pytaniu.
Dziękuję wszystkim za udział w ankiecie. Mam nadzieję, że dzięki jej wynikom będę w stanie lepiej dopasować opisywane tematy do tego, kto czyta bloga.