Wywiad z Vanessą Fox

Dla znających angielski wstawiłam powyżej filmik z wywiadem, a dla pozostałych skrót z niego.

Czy wiesz, że w ciągu 2 minut możesz uzyskać dostęp do poniższego materiału?
Szkolenie: Zarabiaj na audytach SEO

DUPLICATE CONTENT

R: Czy „Duplicate Content Filter” jest tym samym co „Duplicate Content Penalty”? (filter – filtr; penalty – kara)
V: No cóż… wydaje mi się, że w tej sprawie jest sporo zamieszania. Mam wrażenie, że ludzie myślą, że jeśli Google widzi informacje na stronie, które są powielone z innej strony, może za to zostać nałożona jakaś kara.
R: Nazwałabyś to filtrem czy raczej karą?
V: Nie ma żadnej kary. Nie stosujemy kar względem stron znajdujących się w takich sytuacjach. Uważam, że ludzie przejmują się bardziej niż powinni tym, że mają zduplikowaną treść i myślą, że zaraz dostaną za to jakąś karę. Jednak co czeka takie strony to pewnego rodzaju filtr. Ponieważ w wynikach wyszukiwania chcemy pokazać istotne, przydatne wyniki, a pokazanie 10 identycznych z tą samą treścią nie jest dla Internautów zbyt dobrym doświadczeniem, zaindeksujemy tylko jedną z tych stron.

KOD STRONY

R: Czy Google zwraca uwagę na kod strony?
V: Google raczej o to nie dba. Po prostu wyłapiemy na stronie tekst, a kod zignorujemy. Oczywiście chcemy aby na stronie było sporo tekstu.

FORMAT MAPY STRONY

R: Czy spośród różnych formatów zapisu mapy strony jest taki, który jest lepszy od innych?
V: Po pierwsze, najważniejsze aby była ona dla Ciebie jak najłatwiejsza do przygotowania. (wymienia rss, mapę strony w xml, txt itp.)
V: Mapa strony nie wpływa na ranking w Google. Jedyne w czym pomaga to indeksacja stron, dzięki której dowiadujemy się o ich istnieniu, bo jeśli nie wiemy o niej, nie zaindeksujemy jej ani nie wstawimy do naszego rankingu. Ale poza tym mapa nie ma wpływu na ranking.

PAGE RANK

R: Co powiesz osobom, którym zależy głównie na linkach ze stron, powiedzmy o PR=4?
V: Powiedziałabym, aby zbierali linki z dobrych stron, z których mogą uzyskać ruch na swojej stronie i takich, z których odwiedzający będą chcieli odwiedzić naszą stronę (mówiąc wprost, powiązanych tematycznie). Myślę, że wyjdą na tym lepiej niż na zwracaniu uwagi jedynie na PR i uzyskają dzięki temu więcej odwiedzających i ogólnie większy ruch na stronie. Nie chodzi tylko o Google, ale o zwiększenie ruchu na naszej stronie.

Osobiście wolę mieć walidujący się kod i stronę zbudowaną na divach + css, najlepiej w html bądź xhtml strict, nawet jeśli miałoby to nie wpływać na pozycję strony w wyszukiwarkach. W końcu nie tylko to się liczy. W tej kwestii górę biorą ważniejsze sprawy, np. mniejsze zużycie transferu i wygoda wszelkich zmian w layoucie, o ile oddzieliliśmy warstwę prezentacyjną od treści. Poza tym, Vanessa nie musiała nam mówić wszystkiego. W końcu nie może zdradzić nam tego jak działa algorytm Google.

Odnośnie PR, może w przypadku stron o niepewnych pozycjach, ma on niewielkie znaczenie, ale przy innych raczej się tego nie zauważa. Już od pewnego czasu PR traci na znaczeniu, ale w przypadku jego wysokiego wskaźnika jest większe zainteresowanie wymianą linkami 🙂

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (8)

Gdy przerzuciłem się na div + css widzę jak wszystko jest ‚czyste’. Może to i nie wpływa na pozycjonowanie, ale jak ładnie kod wtedy wygląda i jest się czym pochwalić 😉 A PR … cieszy oko gdy jest wysoki 🙂

[…] Co do linków i ich wartości dla pozycjonerów (wspomniałem już o tym w jednym z komentarzy wpisu pozycjonowanie stron), to z wypowiedzi Vanessy Fox (tłumaczenie za Lexy’s blog): Powiedziałabym, aby zbierali linki z dobrych stron, z których mogą uzyskać ruch na swojej stronie i takich, z których odwiedzający będą chcieli odwiedzić naszą stronę (mówiąc wprost, powiązanych tematycznie). Myślę, że wyjdą na tym lepiej niż na zwracaniu uwagi jedynie na PR i uzyskają dzięki temu więcej odwiedzających i ogólnie większy ruch na stronie. Nie chodzi tylko o Google, ale o zwiększenie ruchu na naszej stronie […]

Dosyć ciekawe te informacje 😉

Tak. Poza tym, nie patrz tylko na PR. To tylko jeden z wielu czynników wpływających na pozycję strony, jednak jeśli PR jest wysoki, ale ze strony wychodzi sporo linków, ich wartość jest niewielka. Tym bardziej jeśli mowa o wstawianiu linków na blogi, bo takie linki również nie mają zbyt dużej wartości.

czyli lepiej robic zaplecze tematyczne niz masowo pakowac linki na rozne blogi z wysokim pr….

osobiście nie widzę żeby zduplikowana tresc kilku stronom szkodzila, robią jakieś wyjątki?

Google chce aby przedstawiać wyniki najbardziej trafne do tych których oczekujemy wpisując w wyszukiwarkę odpowiednią frazę, w związku z tym nie chce pokazywać jednej treści na stronie np. na pozycji 1, 2, 5 i 7 bo taka informacja dla nas użytkowników nie jest przydatna.

Myślę, że kopiowanie treści jest też trochę nieeleganckie…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.