Wstęp do SEO

Obejrzyj wstęp do SEO albo przeczytaj skrót tego co na temat SEO mówił administrator SageRock.com.

Istnieją 2 sposoby optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek: wewnętrzna i zewnętrzna.

Wewnętrzna optymalizacja to zmodyfikowanie zawartości strony pod kątem wyszukiwarek. W skład tych elementów wchodzą: content, tytuł strony, alternatywne opisy obrazków, metatagi, nagłówki, anchory oraz słowa wyróżnione przez pogrubienie czy kursywę. Dawniej to wystarczyło aby uzyskać wysokie pozycje, przez co z czasem zaczęto nasycać metatagi słowami kluczowymi. Obecnie jest to zagranie dość ryzykowne, gdyż traktowane jako spam i mogące w rezultacie doprowadzić do efektu odwrotnego od oczekiwanego. Bardzo ważna jest treść na stronie, ponieważ to w niej występują słowa i frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkach, dlatego musimy myśleć tak jak klient i odpowiednio dobrać te słowa.

Zewnętrzna optymalizacja to nic innego jak linkowanie z innych stron, najlepiej powiązanych tematycznie i o wysokim PR. Administrator SageRock.com stanowczo odradza stosowanie nieetycznych metod pozycjonowania oraz wszelkich sztucznych sposobów na zdobycie linków, czyli kupno linków, wymiana linkami, umieszczenie linków na farmach czy ukrywanie ich. To w najgorszym wypadku może doprowadzić do zbanowania strony, czyli całkowitego usunięcia z bazy wyszukiwarek.

Co prawda z wywiadu tego nie dowiedzieliśmy się niczego nowego, ale po raz kolejny kładzie się nacisk na jakość, a nie samą ilość linków. Dlatego zamiast dodawać linki do tysięcy katalogów, lepiej skupić się na tworzeniu wartościowego contentu, do którego inni z własnej woli będą linkować.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (6)

W pełni zgadzam się z ostatnim akapitem. Od jakiegoś czasu staram się swoje strony dodawać jedynie do wartościowych katalogów, których autorzy bardziej ambitnie podeszli do tematu ich stworzenia. Zacząłem również pracować nad własnymi serwisami informacyjnymi, które mają mi w przyszłości posłużyć jako zaplecze. Na dzień dzisiejszy więcej korzyści przynoszą mi linki wewnątrz tekstu na moim blogu, niż kolejne linki z nowo powstałego katalogu stron. Niestety sporo pozycjonerów nadal swoje zaplecze buduje opierając się jedynie na tworzeniu kolejnych katalogów, które za jakiś czas mogą stracić całkowicie na wartości.

Nie rozumiem tylko dlaczego wymiana linkami może doprowadzić do bana (chyba że to nie jest taka wymiana o jakiej myślę). I w jaki sposób wyszukiwarka może odkryć, że link jest kupiony?

Co do bana to chodzi o ukrywanie linków, ale również złe sąsiedztwo linków może negatywnie wpłynąć.

Wyszukiwarka nie pozna czy link jest kupiony, ale większą wartość mają linki jednostronne, na stronach powiązanych tematycznie, z których wychodzi mało linków, są często odwiedzane przez roboty itp. Facetowi chodzi po prostu o promowanie naturalnych metod pozycjonowania, a nie sztucznego takiego jak kupowania linków bądź wymiana. Jeśli strona jest wartościowa, na innych stronach pojawią się odnośniki do niej. To najbardziej naturalny sposób zdobywania linków, który daje najwięcej.

Wiadomo, że teraz liczy się jakość linków, a nie ich ilość. Zwłaszcza dla Google liczy się zaufanie wyszukiwarki do serwisu (przesławny TrustBox, o którym pisałem na moim blogu). Blog Borkowski czy Katalog Ciekawych Stron są tutaj dobrym przykładem serwisów, którym Google przydziela wysoką wartość TrustBox.

A ja pozwolę sobie zauważyć, że – to prawda – o ile mocne linki z wartościowych stron dużo lepiej wpływają na kożystne SERPy, to trzeba pamiętać, że tych „dobrych” stron jest niewiele.

Można samemu tworzyć tematyczne, watrościowe zaplecze, ale – no właśnie – jest ono tematyczne czyli mało elastyczne, a poza tym jest to proces bardzo bardzo powolny. Bo nieda się zrobić czegoś dobrego szybko.

Także nie słuchałbym tak bardzo administratora SageRock.com – trzeba łączyć ze sobą „dobre” mocne linki z tymi „masowymi”. Koncentrowanie się tylko na jednej z tych grup nie da – moim zdaniem – dobrych efektów.

No cóż… ja stawiam na tematyczne zaplecze (chociaż mam nie tylko takie) z unikalnym contentem, a efekty są jak najbardziej pozytywne 😉 Poza tym, wszystko zależy od czasu i kasy, bo albo sam nad czymś siedzisz albo zlecasz czarną robotę komuś innemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.