Dotychczas sortując wyniki w Google Analytics np. po współczynniku odrzuceń, otrzymywaliśmy listę słów kluczowych z pojedynczymi wejściami i ze 100%-owym „bounce rate”.
Dane te nie były nawet w najmniejszym stopniu przydatne, dlatego należało ustawić filtr niestandardowy uwzględniający minimalną ilość wejść na stronę, który umożliwiał dokładną analizę.
W ostatnich dniach w Google Analytics zostało wprowadzone tzw. „sortowanie ważone” (weighted sort), dzięki któremu od razu możemy przeprowadzić dokładną analizę na danych zawierających odpowiednią ilość wejść na stronę.
Now when you sort on a computed metric, you can weight that sort by the number of data points, bringing you the most interesting and actionable rows first.
Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na tej stronie, a poniżej znajduje się krótki filmik prezentujący działanie sortowania ważonego.
Ten rodzaj sortowania pomoże nam w analizie nie tylko danych dotyczących wskaźnika odrzuceń dla konkretnych słów kluczowych, ale także dla stron docelowych oraz innych elementów.