Sage Lewis po raz kolejny mówi o tym, na czym, jakie można mieć oczekiwania względem Google i tego, jak potraktuje naszą stronę. Tradycyjnie, poniżej znajduje się skrót z jego wypowiedzi.
- W przypadku nowej domeny i konkurencyjnych słów, nie oczekuj, że Twoja strona uzyska wysoką pozycję w ciągu pół roku. Na to można czekać nawet rok;
- Nie kupuj linków, zadbaj o naturalne linkowanie ze stronami powiązanymi tematycznie z Twoją. Pozycjonowanie w Google jest coraz trudniejsze, tym bardziej dlatego, że algorytm jest cały czas udoskonalany, aby uniemożliwić pozycjonerom manipulacji wyników. Jedną z ostatnich zmian jest np. zmniejszenie wartości linków w katalogach, przez co od pewnego czasu za zaplecze służą głównie WordPressy;
- Zadbaj o wiele podstron z unikalną, wartościową treścią. Sztuczne zwiększanie liczby podstron teraz już niewiele da. Poza tym, pamiętaj aby w tekście używać słów kluczowych;
- Nie umieszczaj tej samej strony na różnych domenach, tylko skup się na jednej;
- W żaden sposób nie ukrywaj tekstu. Zarówno użytkownicy, jak i roboty, lubią kiedy na stronie jest dużo tekstu. Co Ci z tego, że roboty będą widziały tekst, jeśli tekst widoczny nie będzie dla użytkowników wystarczająco dobry i ani nie będą do Ciebie naturalnie linkować, ani więcej odwiedzać;
- Jeśli zleciłeś komuś opiekę nad swoją stroną, nie poganiaj go, nie strasz, tylko bądź cierpliwy i czekaj na wyniki. Okres, w jakim są one widoczne, może wynosić nawet rok.