Przyszłość SEO

Zarówno we wspomnianych już wcześniej wywiadach z pozycjonerami i osobami odpowiedzialnymi za walkę ze spamem, jak i na forach, coraz bardziej widoczny staje się pewien podział w branży SEO. Z jednej strony coraz więcej osób docenia wartość unikalnego contentu i optymalizacji strony, oczywiście w połączeniu z odpowiednim linkowaniem. Są jednak tacy, którzy praktycznie całą swą uwagę skupiają na pozyskiwaniu linków z tych najmniej bezpiecznych i najmniej wartościowych źródeł.

Pozwolę sobie zacytować zdania osób, których podejście najbardziej mi się podoba. Jeśli ktoś nie życzy sobie, aby jego nick i cytat widniał na tym blogu, wystarczy mnie o tym powiadomić.

Michał Makaruk (administrator forum PiO) – fragment wywiadu:

Rynek SEO będzie dużo bardziej rozbudowany i nie będzie to czyste SEO. Będą to na pewno różnego rodzaju działania marketingowe w połączeniu z SEO. (…) Trzeba oferować kompleksowe usługi.

camelleon z PiO:

Ja myślę że SEO niedługo będzie polegało na zwiększaniu 'dobrego’ ruchu na stronie, a nie na pozycjonowaniu na frazę/hasło

Robert Bajkowski – fragment wywiadu:

Algorytm, który się zmienia (algorytm Googla przede wszystkim), prawdopodobnie doprowadzi w niedalekiej przyszłości do tego, że 90-95% SEO to będzie tylko optymalizacja.

Sławomir Chojnacki

Jest takie powiedzenie, że królową jest content, królem są linki. Nawet ja bym powiedział, że tam jest dwóch króli – content jest jednym z nich.

Krzysztof Ziółkowski

Ktoś kto się zajmuje pozycjonowaniem musi znać takie rzeczy jak marketing internetowy. Musi umieć postawić się w roli klienta, dla którego ma pozycjonować daną stronę.

Napisałam już co inni sądzą na temat pozycjonowania. Jeśli chodzi o mnie, staram się połączyć optymalizację i linkowanie według zasady „Content is king, but linking is queen„. Tym bardziej teraz, kiedy temat pozycjonowania long tail nie powinien być już nikomu obcy, powinniśmy zadbać o niepowtarzalną treść, która nie tylko wygeneruje wejścia na setki bądź też tysiące fraz dziennie, ale także zachęci użytkowników do powrotu na stronę i do jej polecania. W końcu ostatecznym celem pozycjonowania nie jest to, aby strona pojawiała się wysoko w wyszukiwarkach na jakiekolwiek słowa kluczowe tylko to, aby uzyskać dzięki temu jak największy ruch zainteresowanych użytkowników/klientów.

Metody pozycjonowania rozwijają się z roku na rok i coraz więcej osób myśli o SEO przyszłościowo. A więc nie tylko „linki, linki, linki„, ale także tworzenie i pozycjonowanie stron w taki sposób, aby zmiany w algorytmie Google nie zaszkodziły jej bądź też wpłynęły na nią w minimalnym stopniu. Nadal jednak nie można zapomnieć o tym, że sam content albo same linki niewiele zdziałają jeśli nie połączy się odpowiednio tych elementów.

Jaka jest więc przyszłość SEO? Czy są to kolejne metody pozyskiwania jak największej liczby linków, czy główna siła tkwi w treści strony i jej optymalizacji, czy może konieczne jest połączenie działań z marketingiem internetowym aby przetrwać na rynku?

Osoby zainteresowane tym tematem zachęcam do zapoznania się z:

KATEGORIE: Optymalizacja stron, Pozycjonowanie stron
Comments (4)

” końcu ostatecznym celem pozycjonowania nie jest to, aby strona pojawiała się wysoko w wyszukiwarkach na jakiekolwiek słowa kluczowe”
uczepię się, bo moim zdaniem (ostatecznym) celem procesu pozycjonowania jest właśnie osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce i to niezależnie czy dzięki temu zwiększymy ruch na stronie, wygramy mistrzostwa w pozycjonowaniu, ośmieszymy Leppera czy wygramy zakład z kolegą;]
pozycjonowanie jest środkiem, a nie celem samym w sobie…

niezależnie czy dzięki temu zwiększymy ruch na stronie

A ja znowu z tym się nie zgodzę. Etapem pozycjonowania, od którego zależy sukces bądź też jego brak, jest dobór słów kluczowych właśnie ze względu na ten ostateczny cel. Nie mają być to słowa, na które łatwo uzyskamy wysoką pozycję i skasujemy za nie klienta tylko takie, które spowodują zwiększenie trafficu generowanego przez wyszukiwarki. Nie pozycjonujemy tylko po to, aby móc pochwalić się wysoką pozycją na dane słowa. To klient ma widzieć, że pozycjonowanie faktycznie zwiększa liczbę potencjalnych klientów odwiedzających stronę i że inwestowanie w SEO mu się opłaca.

Mało tego, nie liczy się zwiększenie trafficu jako takiego. Liczy się to, aby traffic ten wygenerowały osoby zainteresowane daną usługą, a nie te, które przypadkowo trafiły na stronę. Przykładem może być tu strona firmy działającej tylko i wyłącznie na obszarze swojego miasta. Powinna być ona pozycjonowana na frazy regionalne po to, aby nie generowała pustych wejść osób z zupełnie innego miasta, które wpisały ogólne słowo.

pozycjonowanie jest środkiem, a nie celem samym w sobie…

Środkiem do zwiększenia ruchu generowanego przez osoby zainteresowane danym produktem. Pozycjoner ma zadbać o wejścia potencjalnych klientów z wyników organicznych, a reszta sukcesu zależy od działu marketingowego, który to ustala ceny i pisze teksty mające zachęcić te osoby do wykonania konkretnej akcji, np. w formie dokonania zakupu.

Najbardziej mi się podoba to stwierdzenie 'Algorytm, który się zmienia (algorytm Googla przede wszystkim), prawdopodobnie doprowadzi w niedalekiej przyszłości do tego, że 90-95% SEO to będzie tylko optymalizacja.’. Jeżeli do tego kiedyś dojdzie to zyskają na tym WSZYSCY. 1. Internet się pozbędzie stron bez wartości tzn. takich 'Ala ma stronę, mam i ja’. Nie sądzę aby komuś z tych którzy znają np. FrontPage Express chciało się uczyć lub zapłacić za optymalizacje strony. 2. Zyskają inwalidzi na tym, dostępność do wartościowych stron i pozwalających z powodzenie korzystać z czytników stron będzie dużo większa. 3. Skorzystają wszyscy którzy szukają wartościowych treści a nie śmieci które są pozycjonowane za pomocą SWL. 4. Zyskają sami pozycjonerzy…rynek znacząco się zwiększy a co za tym idzie więcej zarobią na zleceniach.

Lexy – doskonale wiem co masz na myśli, ale chodzi mi jedynie o samą nomenklaturę…

to o czym piszesz – generowanie ruchu na stronie przez osoby zainteresowane to moim zdaniem idea czegoś szerszego (e-marketingu, marketingu internetowego), a można ją osiągnąć MIĘDZY INNYMI przez pozycjonowanie strony.

Niemniej są przecież także przypadki gdzie pozycjonowanie ma inny cel – chociażby wspomniane już przeze mnie akcje typu „kretyn”.

Pozdrawiam i przepraszam za uczepienie się szczegółu;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.