Pozycjonowanie w MSN

Poniżej przedstawiam podsumowanie artykułu Akash Kumar’a z Indii, pracującego w firmie SEO – Vista Divine Inc. – The Search Engine Optimization Company.

Według Kumar’a trafienie na wysokie pozycje w wyszukiwarkach wcale nie musi trwać zbyt długo, jeśli tylko zadba się o pewne szczegóły. Twierdzi on, że to co najbardziej pomogło w szybkim zaindeksowaniu w MSN oraz wysokich pozycjach na kilka fraz, była odpowiednia optymalizacja jego serwisu:

  • odpowiedni dobór słów kluczowych, o którym była już mowa na tym blogu. Jeśli strona jest nowa, nie można od razu celować w najbardziej konkurencyjne hasła, ponieważ szanse na dostanie się na szczyty list jest zbyt małe. Dlatego też początkowo należy wybrać mniej konkurencyjne frazy aby zdobyć ruch na stronie, np. poprzez wybór fraz dość dokładnie opisujących oferowane na stronie usługi („notebooki w Olsztynie” zamiast „notebooki”). Dopiero z czasem można zacząć pozycjonowanie na bardziej ogólne i konkurencyjne frazy;
  • gęstość i wykorzystanie słów kluczowych na całej stronie oraz wśród 1000 pierwszych znaków użytych na niej (dlatego właśnie najważniejsze słowa kluczowe należy umieszczać jak najwyżej na stronie). Sugerowane jest utrzymanie gęstości występowania słów kluczowych na poziomie 4-5%.
  • występowanie słów kluczowych w tytule jest bardzo istotne, jednak nie przesadzaj z ilością ich powtórzeń
  • anchory linków prowadzących do Twojej strony, które są najważniejszym elementem. Anchor text jest tekstem, który wyświetla się jako link. Różnicuj je aby linkowanie wyglądało naturalnie< ./li>

A teraz zobaczmy jakie inne rady znajdują się m. in. na stronie www.submit-it.com:

  • zadbaj o wartościowy content – każda podstrona powinna zawierać minimum 200 słów, powinna zawierać słowa kluczowe (dopasowane do zawartości danej podstrony), ale nie może być nimi sztucznie nasycona, ponieważ tekst na stronie ma być zrozumiały i logiczny dla czytelników. Użyj słów kluczowych także w metatagach, w alternatywnych tekstach obrazków (nie więcej niż 2-3 dla obrazka), title dla linków, w nagłówkach itp.;
  • warto zadbać o poprawny kod strony;
  • nie wypisuj po kolei słów kluczowych w innych miejscach niż w metatagach, ponieważ w ten sposób zwykle chce się sztucznie wzbogacić treść strony w słowa kluczowe;
  • problemy w pozycjonowaniu strony sprawia jeśli zbudowana jest ona na ramkach, we Flashu, z użyciem JavaScript bądź grafiki w menu lub dynamicznych adresów poza rozwiązaniami tych problemów w taki sam sposób jak w Google, warto zadbać o odpowiednie metatagi;
  • nie ukrywaj tekstu w żaden sposób;
  • podlinkuj ze sobą wszystkie podstrony serwisu ze szczególnym zwróceniem uwagi na anchor text;
  • stwórz mapę strony zawierającej spis linków do podstron;
  • umieszczaj linki na stronach powiązanych tematycznie z Twoją – ważna jest zarówno jakość, jak i ilość linków;
  • nie twórz kopii swojej strony;
  • nie używaj w metatagach słów, które nie znajdują się na stronie i nie są ze sobą w żaden sposób związane.

Już na pierwszy rzut oka na ten artykuł można zauważyć podobieństwa do pozycjonowania w Google. Podobno w MSN bardziej liczy się ilość linków, a nie ich jakość, tak jak jest w przypadku Google. Jednak co do tego zapewne każdy ma inne zdanie.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (7)

Sprawdzałam pozycje jednej ze swoich stron i na kilka fraz były takie same jak w Google, ale wejść z MSN było niewiele. Przewaga wejść z Google nawet nad Onetem i WP jest ogromna.

Pozycjonowanie w MSN opłaca się, jeżeli ze swoją stroną chcemy pojawić się na monitorach użytkowników za oceanem. Mam przyjaciela w Stanach, który mówi że siedząc w Polsce używał Google a teraz będąc w Stanach używa MSN 😉 Dziwne. W Polsce MSN służy raczej dla webmasterów do sprawdzania linków, chociaż teraz jak google udostępniło narzędzie LINKI w Narzędziach Webmastera to i do tego nie będzie już potrzebne. Zdecydowanie lepiej się skupić na Google i polskich wyszukiwarkach, które są przede wszystkim używane przez internautów.

Roboty wyszukiwarki MSN łażą po stronach, ale niestety nie ma z tego pożytku, bo mało kto korzysta z MSN. Roboty te jedynie transfer zużywają. Więc nie warto tracić czasu na typową optymalizację pod MSN. Lepiej skupić się na Google i polskich wyszukiwarkach, z których są przejścia.

Kanony, których trzeba się Twoim zdaniem trzymać wydają się być generalnie identyczne jak kanony, których trzymamy się wszyscy pozycjonując w Google. Ogólnie natomiast Twój blog wydaje się być bardzo przyzwoitym źródłem wiedzy.

Faktycznie różnice są niewielkie i zdaje się, że są głównie w stopniu w jakim dale elementy wpływają na pozycję. Podobno w MSN bardzo liczy się ilość linków, podczas gdy pozycjonując w Google, kładę nacisk bardziej na ich jakość.

W serpach MSN linki liczą się najmniej zarówno ich ilość jak i jakość pozycjonowanie w MSN polega na dobrym linkowaniu wewnetrznym i przespamowanych metatagach, max nasyceniu keywordsów w treści i jeżeli jeszcze jest to połączone z keyem w nazwie domeny/subdomeny to top jest na bank.

Klikaj w linki na zapleczu prowadzące z pożądanym anchorem do strony głównej. Taki klikohit po linkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.