Poradnik SEO od Google

W ostatnich dniach Google udostępniło poradnik SEO, w którym zawarte są przede wszystkim wskazówki dotyczące tego, czego nie robić. Dla osób doświadczonych może on stanowić jedynie przypomnienie, ale z pewnością początkujący webmasterzy zdobędą podstawową wiedzę na temat optymalizacji stron.

Czy wiesz, że w ciągu 2 minut możesz uzyskać dostęp do poniższego materiału?
Szkolenie: Zarabiaj na audytach SEO

Twórz strony dla użytkowników

Najważniejszą zasadą omawianą we wspomnianym poradniku jest to, aby tworząc stronę w pierwszej kolejności mieć na uwadze potrzeby użytkowników, a dopiero później skupić się na tym, jak dostosować ją również dla wyszukiwarek.

Konstrukcja tytułu strony

W pierwszej kolejności mowa jest o konstrukcji tytułu strony, który ma niemałe znaczenie dla pozycjonowania. Wystarczy dodać do tytułu słowo bądź frazę, które nie zdobyło jeszcze topowych miejsc w Google i poczekać na zaindeksowanie zmian, aby przekonać się o sile tytułu. Konstruując tytuły, jak również metatag description opisywany w dalszej kolejności poradnika, należy dostosowywać je do konkretnej podstrony dobierając je indywidualnie.

Struktura linków

Następnym omówionym elementem jest struktura linków. Powinna być ona intuicyjna i logiczna, a linki opisowe. Przykład takich linków można zaobserwować chociażby na tym blogu, gdzie wystarczy spojrzeć na link aby wiedzieć, czego dany artykuł dotyczy. Jeśli jednak chodzi o samą strukturę, gdybym miała ją zmieniać, usunęłabym z linka nazwę kategorii skracając go przy okazji.

Optymalizacja treści

Duży nacisk został położony na to, co dla usera najważniejsze – zawartość strony. Teksty powinno się lekko i przyjemnie czytać, co osiągnie się m.in. przez dobrą organizację contentu i ciągłe dostarczanie świeżych informacji. Efektem będzie nie tylko wzrastająca liczba nowych użytkowników, ale również regularny powrót stałych. Pisząc artykuły dobrze jest sprawdzić, jakie zapytania użytkownicy stosują najczęściej przy korzystaniu z wyszukiwarki, dzięki czemu możliwe będzie zredagowanie tekstu przez wykorzystanie ich.

Opisowe anchor teksty

Kolejnym elementem poruszonym w poradniku jest wygląd anchor tekstów zarówno dla linków wewnętrznych, jak i wychodzących. Najmniej korzystnym wg poradnika jest zwyczajne wstawienie adresu strony, a zalecane jest stosowanie anchorów opisowych, które wskażą zarówno użytkownikom, jak i Google, czego dotyczy artykuł. Jak wiadomo, uzyskanie nawet kilku linków z tym samym anchorem spowoduje podniesienie strony w wynikach po wpisaniu słów w nim zawartych. Jeśli np. ktoś piszący artykuł o omawianym poradniku wskaże jako źródło informacji ten blog, wstawiając w anchorze linka „Poradnik SEO„, pomoże to w podniesieniu pozycji tego bloga po wpisaniu tej frazy w Google.

Stosowanie nagłówków

Bardzo ważną kwestią, którą powinien znać każdy webmaster bez względu na to, czy planuje zoptymalizować swoją stronę pod kątem wyszukiwarek czy też nie, jest zastosowanie nagłówków. Do dyspozycji mamy 6 stopni nagłówka – h1 – h6, przy czym nagłówek I-go stopnia powinien być użyty tylko raz. Należy jednak pamiętać o tym, że we wszystkim trzeba mieć umiar i jeśli stosowanie wszystkich poziomów nagłówków nie jest konieczne, nie powinno się tego robić na siłę.

Optymalizacja obrazków

Jeśli na stronie wstawiamy obrazki, powinny być one opisane dzięki atrybutowi „alt”. W przypadku gdy np. grafika nie załaduje się, internauta mimo wszystko zobaczy jej alternatywny opis i będzie znał jej zawartość. To samo dotyczy robotów wyszukiwarek, które powiążą obrazek z jego tekstem alternatywnym, a także nazwą pliku.

Blokada robotów

Warto pamiętać o tym, że domyślnie roboty podążają za wszystkimi linkami na stronie i mogą ją indeksować. Poradnik zawiera wskazówki dotyczące tego, co zrobić jeśli jakaś część serwisu nie powinna być dla nich dostępna.

Atrybut „nofollow”

Atrybut „nofollow” służy m.in. zabezpieczeniu się przed spamem w komentarzach. Jego zastosowanie oznacza dla Google, że nie chcemy oddawać „głosu” na daną stronę, a więc przekazywać PR i wpływać na pozycję podlinkowanej strony. Potrzeba jego użycia może wystąpić np. w przypadku omawiania stron o bardzo niskiej jakości.

Podsumowanie

To jednak nie wszystko. Poradnik zawiera także kilka najważniejszych porad dotyczących promocji stron, dlatego zachęcam do zapoznania się z nim.

Podobne artykuły:

KATEGORIE: Optymalizacja stron, Pozycjonowanie stron
Comments (7)

Dobry post! W imieniu Brandona dzięki za rozpowszechnienie w Polsce :-))) Wysłałem Ci e-mail, odezwij się proszę jak będziesz miała chwilę.

Guglarz

Szczerze mówiąc to miałam zamiar spytać o to, czy będzie dostępny w polskiej wersji, bo zastanawiałam się nad jego tłumaczeniem 🙂

Udało mi się zebrać najważniejsze zagadnienia z Best Practices i przetłumaczyć je na polski.. (dla zainteresowanych http://www.blog.bartoszkoplin.pl/seo-best-practices/).

No Bartku, masz ode mnie linka 😉

Dzięki, sporo się można dowiedzieć i to w jednym miejscu. Bardzo pomocny post.

Pytanie ile można dodawać nowej treści do strony o małej firmie i jak można liczyć na linki naturalne do tego typu strony?

Tak to kluczowe sprawy

Czy blokada robotów jest już zaindeksowana na stałe ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.