Glosariusz SEO – 120+ terminów specjalistycznych

Aktualizacja: Zaktualizowany materiał z tłumaczeniem 462 haseł został opublikowany w formie „Słownika pojęć SEO„. 

Czy wiesz, że w ciągu 2 minut możesz uzyskać dostęp do poniższego materiału?
Szkolenie: Zarabiaj na audytach SEO

Wpis dość nietypowy jak na mój blog, ale ponieważ sporo ciekawych informacji o SEO znajduje się na angielskich blogach i forach, nam wszystkim zapewne przyda się glosariusz SEO. Zawiera on wybrane przeze mnie określenia z ich tłumaczeniem na język polski. Część z nich pochodzi z pliku, który dostarczyłam do biura tłumaczeń zajmującego się tłumaczeniem moich materiałów.

  1. 301 redirect/301 – przekierowanie 301
  2. 404 response code – nagłówek 404
  3. absolute link – link bezwzględny
  4. aggregator – agregator
  5. algorithm – algorytm
  6. alternative text/ALT text – opis alternatywny obrazka/pot. alt
  7. anchor text – treść odnośnika/tekst zakotwiczenia/pot. anchor
  8. anchor text distribution – rozkład anchorów
  9. article submission – dodawanie artykułów (na potrzeby SEO)
  10. backlinks/BL – linki przychodzące/backlinki
  11. brand anchor text – brandowy anchor/anchor w postaci nazwy firmy/marki itp.
  12. breadcrumbs – nawigacja okruszkowa/pot. okruszki chleba
  13. broken link – niedziałający link
  14. broken link building – link buidling wykorzystujący niedziałające linki
  15. browser – przeglądarka (tłumaczenie dopisane ze względu na częste mylenie tego słowa z search engine – wyszukiwarką)
  16. cache – kopia strony
  17. canonical URL – adres kanoniczny
  18. competitor analysis – analiza konkurencji
  19. content marketing – marketing treści
  20. conversion – konwersja
  21. crawler/spider/bot – robot wyszukiwarki
  22. crawl frequency – częstotliwość odwiedzania strony przez roboty wyszukiwarek
  23. deep link – link do podstrony
  24. directory submission – katalogowanie/zgłaszanie strony do katalogów
  25. diversification – różnicowanie/dywersyfikacja
  26. domain – domena
  27. domain age – wiek domeny
  28. domain authority – autorytet domeny
  29. dofollow link – link przekazujący PR (pot. link dofollow)
  30. duplicate content/DC – powielona treść
  31. editorial link – link naturalny (tj. wstawiony bezinteresownie)
  32. exact-match anchor text (EMA) – anchor w postaci słowa kluczowego
  33. expert roundup – zestawienie wypowiedzi ekspertów
  34. footer link – link w stopce
  35. geo-targeting – geolokalizacja
  36. Google cache – kopia strony w Google
  37. Google penalty – kara Google
  38. Google update – update Google/aktualizacja algorytmu Google
  39. Google Webmaster Tools – narzędzia dla webmasterów Google (aktualna nazwa panelu to Search Console)
  40. guest blogging – publikowanie wpisów gościnnych
  41. Google’s Webmaster Guidelines – wytyczne/wskazówki Google dla webmasterów
  42. hidden text – ukryty tekst
  43. home page – strona główna
  44. hybrid anchor text – mieszany anchor (np. w formie połączenia brandu ze słowem kluczowym)
  45. internal link – link wewnętrzny
  46. junk link – pot. śmieciowy link/link bardzo słabej jakości
  47. keyword – słowo kluczowe
  48. keyword cannibalization – kanibalizacja słów kluczowych
  49. keyword density – stopień nasycenia słowami kluczowymi
  50. keyword research – dobór słów kluczowych
  51. keyword stuffing – nadużywanie słów kluczowych/upychanie słów kluczowych
  52. landing page/destination page – strona docelowa
  53. link acquisition – pozyskiwanie linków
  54. link bait – przynęta na linki
  55. link baiting – zdobywanie linków dzięki publikowaniu ciekawych materiałów
  56. link building strategy – strategia zdobywania linków
  57. link earning – zdobywanie linków
  58. link exchange – wymiana linków
  59. link exchange system – system wymiany linków (SWL)
  60. link farm – farma linków
  61. link juice – wartość linka
  62. link profile – profil backlinków
  63. link prospecting – szukanie potencjalnych miejsc na linki
  64. link pyramid – piramida linków
  65. link scheme – schemat linków (np. piramida)
  66. link wheel – schemat koła (dot. linkowania)
  67. local SEO – lokalne SEO/pozycjonowanie lokalne
  68. long-tail – długi ogon
  69. long-tail SEO – pozycjonowanie szerokie (dosł. optymalizacja pod kątem fraz z długiego ogona)
  70. manual action – ręczne działania (pot. filtr ręczny)
  71. microformats – mikroformaty
  72. microsite – zaplecze/strona zapleczowa
  73. naked URL – adres w postaci pełnego adresu strony
  74. negative SEO – depozycjonowanie
  75. niche – nisza
  76. nofollow link – link nofollow
  77. organic traffic – ruch organiczny
  78. outbound links/OBL – lnki wychodzące
  79. overoptimized – przeoptymalizowany
  80. paid inclusion – płatne zgłoszenie
  81. paid link – płatny link
  82. paid traffic – ruch płatny
  83. partial-match anchor text – anchor częściowo pokrywający się ze słowem kluczowym
  84. penalty – kara
  85. personalization – personalizacja (wyników wyszukiwania)
  86. press release – informacja prasowa
  87. PR flow – przepływ PR
  88. PR sculpting – kontrolowanie przepływu PR
  89. quality guidelines – wskazówki jakościowe
  90. quality – jakość
  91. quantity – ilość
  92. query/search query – zapytanie (do wyszukiwarki)
  93. ranking factors – czynniki rankingowe
  94. ranking/position – pozycja
  95. reciprocal link – link zwrotny
  96. referring domains – domeny linkujące
  97. referring IPs – linkujące adresy IP
  98. referring subnets/referring C-classes – linkujące klasy C
  99. reconsideration request – zgłoszenie ponownego rozpatrzenia (pot. RR)
  100. relative URL – adres względny
  101. rich snippets – fragmenty rozszerzone
  102. robots.txt file – plik robots.txt
  103. root domain – domena główna
  104. search engine – wyszukiwarka
  105. SEO/Search Engine Optimization – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
  106. SEO audit – audyt SEO
  107. SEO friendly URLs/SEO-friendly URL structure – przyjazne adresy URL/przyjazna struktura adresów URL
  108. SEO specialist – specjalista SEO (pot. pozycjoner)
  109. SEO tool – narzędzie SEO
  110. sitelinks – linki witryn
  111. site-wide link – link wyświetlany na wszystkich podstronach serwisu (pot. link site-wide)
  112. sitemap – mapa strony
  113. soft 404 – miękka 404
  114. subdomain – subdomena
  115. spammy link – pot. spamerski link
  116. supplemental results – wyniki uzupełniające
  117. tier – poziom (dot. zaplecza)
  118. Top-Level Domain/TLD – domena najwyższego poziomu
  119. to ban – zbanować/wykluczyć z indeksu
  120. to diversify – różnicować
  121. to pass link juice – przekazywać PR
  122. to recrawl – ponownie odwiedzić stronę (dot. robotów wyszukiwarek)
  123. to reindex – przeindeksować
  124. to remove from Google index – wyindeksować
  125. to track rankings – monitorować pozycję
  126. unnatural links – nienaturalne linki
  127. update – aktualizacja
  128. URL structure – adresy URL/struktura adresów URL
  129. zero-match anchor text – anchor zupełnie neutralny, który w żaden sposób nie nawiązuje do słowa kluczowego (np. słowo „tutaj”)

Będę wdzięczna za dopisywanie Waszych propozycji, które warto dodać do powyższej listy. Co jakiś czas będę aktualizować listę.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (9)

66. Reconsideration Request

12. Breadcrumb
89. Rich snippets

rewelacja. Wstyd się przyznać ale miałem czasami problemy nawet z czytaniem polskich artykułów które były pisane w połowie po polsku a w połowie po angielsku.

Przydatna wiedza, dziękuję.
PS. Fajny Blog 🙂

Dodałbym jeszcze:
114. Trust Flow
115. Citation Flow
116. Bounce rate
117. Inbound link
118. Domain authority
119. Link benefit flows
120. Root domains
🙂

[…] niezwiązane z pozycjonowanymi słowami kluczowymi. Przy okazji przypominam o opracowanym niedawno glosariuszu SEO z tłumaczeniami wybranych pojęć z angielskiego na […]

Pewnie można zrobić i 200 słów. Mi jeszcze brakuje sandbox, choć nie wiem czy jeszcze coś takiego jest. Bardzo dawno nie miałem.

Dzieki niesamowite za ten slownik. Ilez ja sie razy domyslalam/zgadywalam o czym mowa na polskich forach seowych! Jestes bosssska 🙂

Header – H1, H2, H3, H4
Spam Score – MOZ
Page authority – MOZ
Certyfikaty SSL, DV, OV, EV
Follow / NoFollow
Favicon.ico

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017 Lexy's SEO blog. All Right Reserved.