Elementy wpływające pozytywnie i negatywnie na pozycję strony

Na stronie www.webconfs.com znajduje się lista kilkudziesięciu elementów wpływających pozytywnie bądź negatywnie na pozycję naszej strony w różnych wyszukiwarkach, z naciskiem na Google. Poniżej znajduje się skrót najważniejszych z tych elementów. Cyframi z + bądź – zostaną określone „wagi” tych elementów i ich pozytywny/negatywny wpływ na pozycję.

  • +3 – zawarcie słowa kluczowego w tytule strony, w nazwie domeny, zagęszczenie słów kluczowych w całym dokumencie (o ile jest utrzymane na odpowiednim poziomie, najlepiej od 3 do 7%), słowa kluczowe w anchor text’ach, w szczególności w przypadku linków wewnętrznych, i oczywiście stosowanie nagłówków i umieszczanie w nich słów kluczowych. Do dyspozycji mamy nagłówki od h1 do h6, przym czym h1 powinien występować na stronie tylko raz, ponieważ stanowi pewnego rodzaju jej tytuł; umieszczanie swoich linków na wartościowych stronach, o wysokim PR, na stronach powiązanych tematycznie, jakość i ilość linków, dużą wartość mają też linki z domen .edu i .gov, unikalny content, ;
  • +2 – umieszczenie słów kluczowych na początku dokumentu, a także użycie alt’ów (alternatywnych opisów obrazków), anchor text linków zewnętrznych, teksy otaczający anchor text, wiek linków prowadzących do naszej strony, linki z katalogów takich jak DMOZ, Yahoo Directory i innych, przy czym lepiej nie przesadzać z linkami o wyjątkowo niskich PR, wyróżnienie słów kluczowych przez ich pogrubienie bądź pochylenie, częsta aktualizacja zawartości strony, stworzenie mapy strony;
  • +1 – odpowiednia konstrukcja słów kluczowych, która dla Google akurat nie ma w ogóle albo ma znikome znaczenie (zdania na ten temat są podzielone), bliskość słów kluczowych (np. w przypadku frazy „SEO blog” dobrze jest jeśli słowa „SEO” i „blog” występują blisko siebie), pozycjonowanie na bardziej szczegółowe, a tym samym mniej konkurencyjne frazy (łatwiej będzie się wybić w wyszukiwarkach), niewielka ilość linków wychodzących (przede wszystkim na stronie głównej), różnicowanie IP linków, lepsze jest posiadanie domeny niż subdomeny;
  • 0 – błędy w pisowni słów kluczowych, które popełniane są na tyle rzadko, że nie warto umieszczać ich na stronie, linki z farm itp. nie wpływają na pozycję Twojej strony, o ile nie wstawiasz w takich przypadkach linków zwrotnych (które mogą wtedy bardzo zaszkodzić), użycie JavaScipt nie zaszkodzi jeśli cała zawartość strony nie jest wyświetlana w ten sposób, zbyt długie linki, Adsense i Adwords nie mają wpływu na pozycję Twojej strony w Google;
  • -1 – zbyt wiele linków do/z tych samych stron, użycie metatagu Refresh, dynamiczne URL’e (lepiej mieć statyczne);
  • -2 – osłabienie słów kluczowych przez pozycjonowanie na zbyt wiele z nich, użycie ramek, użycie session ID;
  • -3 – tzw. „keyword stuffing”, które wynika ze zbyt dużego zagęszczenia słów kluczowych w dokumencie, przekraczającym 10% i uważanym za spam, ukryte linki i tekst, cloaking, doorway pages, duplicate content.

W powyżej liście zebrałam tylko część elementów wpływających na ranking. Wiele osób z pewnością nie zgodzi się z niektórymi punktami, dlatego zapraszam do komentarzy.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (2)

Interesująca i przydatna rzecz. Do tych zasad (mniej więcej) stosuje się od dawna, ale teraz mam to napisane 'czarno na białym’ i w jednym miejscu 🙂

cytat:
„-1 – zbyt wiele linków do/z tych samych stron, użycie metatagu Refresh, dynamiczne URL’e (lepiej mieć statyczne);”

Lexy stosując adresy dynamiczne (pomimo zmiennych w adresie URL) nie są one gorsze od Statycznych odnośników. Fakt iż Google dało narzędzie Google maps XML, wyciągnięcie listingu ze strony odnośników dynamicznych. Bardzo dobrze GoogleBoty trawiają po adresach (który gdzie prowadzi) drugą sprawą jest, że częściej odwiedzają roboty, nieco szybciej indeksują. Nie podważam tu iż stateczne są gorsze, tylko pomimo mitu moim zdaniem, dynamiczne adresy, także bardzo dobrze przechodzą proces pozycjonowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.