Na stronie www.webconfs.com znajduje się lista kilkudziesięciu elementów wpływających pozytywnie bądź negatywnie na pozycję naszej strony w różnych wyszukiwarkach, z naciskiem na Google. Poniżej znajduje się skrót najważniejszych z tych elementów. Cyframi z + bądź – zostaną określone „wagi” tych elementów i ich pozytywny/negatywny wpływ na pozycję.
- +3 – zawarcie słowa kluczowego w tytule strony, w nazwie domeny, zagęszczenie słów kluczowych w całym dokumencie (o ile jest utrzymane na odpowiednim poziomie, najlepiej od 3 do 7%), słowa kluczowe w anchor text’ach, w szczególności w przypadku linków wewnętrznych, i oczywiście stosowanie nagłówków i umieszczanie w nich słów kluczowych. Do dyspozycji mamy nagłówki od h1 do h6, przym czym h1 powinien występować na stronie tylko raz, ponieważ stanowi pewnego rodzaju jej tytuł; umieszczanie swoich linków na wartościowych stronach, o wysokim PR, na stronach powiązanych tematycznie, jakość i ilość linków, dużą wartość mają też linki z domen .edu i .gov, unikalny content, ;
- +2 – umieszczenie słów kluczowych na początku dokumentu, a także użycie alt’ów (alternatywnych opisów obrazków), anchor text linków zewnętrznych, teksy otaczający anchor text, wiek linków prowadzących do naszej strony, linki z katalogów takich jak DMOZ, Yahoo Directory i innych, przy czym lepiej nie przesadzać z linkami o wyjątkowo niskich PR, wyróżnienie słów kluczowych przez ich pogrubienie bądź pochylenie, częsta aktualizacja zawartości strony, stworzenie mapy strony;
- +1 – odpowiednia konstrukcja słów kluczowych, która dla Google akurat nie ma w ogóle albo ma znikome znaczenie (zdania na ten temat są podzielone), bliskość słów kluczowych (np. w przypadku frazy „SEO blog” dobrze jest jeśli słowa „SEO” i „blog” występują blisko siebie), pozycjonowanie na bardziej szczegółowe, a tym samym mniej konkurencyjne frazy (łatwiej będzie się wybić w wyszukiwarkach), niewielka ilość linków wychodzących (przede wszystkim na stronie głównej), różnicowanie IP linków, lepsze jest posiadanie domeny niż subdomeny;
- 0 – błędy w pisowni słów kluczowych, które popełniane są na tyle rzadko, że nie warto umieszczać ich na stronie, linki z farm itp. nie wpływają na pozycję Twojej strony, o ile nie wstawiasz w takich przypadkach linków zwrotnych (które mogą wtedy bardzo zaszkodzić), użycie JavaScipt nie zaszkodzi jeśli cała zawartość strony nie jest wyświetlana w ten sposób, zbyt długie linki, Adsense i Adwords nie mają wpływu na pozycję Twojej strony w Google;
- -1 – zbyt wiele linków do/z tych samych stron, użycie metatagu Refresh, dynamiczne URL’e (lepiej mieć statyczne);
- -2 – osłabienie słów kluczowych przez pozycjonowanie na zbyt wiele z nich, użycie ramek, użycie session ID;
- -3 – tzw. „keyword stuffing”, które wynika ze zbyt dużego zagęszczenia słów kluczowych w dokumencie, przekraczającym 10% i uważanym za spam, ukryte linki i tekst, cloaking, doorway pages, duplicate content.
W powyżej liście zebrałam tylko część elementów wpływających na ranking. Wiele osób z pewnością nie zgodzi się z niektórymi punktami, dlatego zapraszam do komentarzy.