SEO FAQ for Dummies

Ten wpis poświęcony jest pytaniom, które pojawiają się na forach dziesiątki, jak nie setki razy, a zadawane są przez osoby, które nie chciały poszukać odpowiedzi w Google albo skorzystać z wyszukiwarki forum i dlatego mogą się spotkać z dość agresywnymi i nerwowymi odpowiedziami 😉

  1. Jak dodać moją stronę do Google?
  2. Jak sprawdzić czy moja strona jest zaindeksowana w Google? – wpisz polecenie site:www.strona.pl Sprawdzisz w ten sposób liczbę zaindeksowanych podstron.
  3. Kiedy Google zaktualizuje zmiany na mojej stronie? – Po ponownej indeksacji.
  4. Czy aliasy pomagają w pozycjonowaniu? – Nie. Aliasów należy unikać, tak samo jak i ramek, ponieważ w kodzie nie ma wtedy żadnej treści poza metatagami.
  5. Co to jest anchor text (w pytaniu zwykle pojawia się wymyślona nazwa „anachor tekst”)? – zerknij do słownika pozycjonera.
  6. Dlaczego mojej strony nie ma jeszcze w Google? Dodałem ją już miesiąc temu. – Prawdopodobnie do strony nie prowadzą żadne linki, albo jest ona zbudowana na ramkach bądź w całości we flashu i nie zawiera żadnej treści. Powody mogą być inne, ale najczęściej to właśnie brak linków albo treści.
  7. Czy masowe katalogowanie pomoże mi szybko uzyskać wysoką pozycję w Google? – Masowe katalogowanie, głównie w przypadku nowych stron, może zaszkodzić i skutkować np. nałożeniem filtra. Sytuacja taka ma miejsce jeśli w zbyt krótkim czasie pojawiło się wiele linków na ten sam anchor text. Wzrost ilości nowych linków powinien odbywać się stopniowo i nie może być nagły i nienaturalny, tak jak to bywa w przypadku automatycznego katalogowania.
  8. Prośba na pewnym forum: czy moglibyście usunąć moje konto? Przez profil na tym forum moja strona jest niżej w Google. – Wystarczy poczytać podstawy pozycjonowania i zadbać o pozycję. Skoro profile na forach są wyżej niż Twoja strona, jak masz zamiar przebić w przyszłości konkurencyjne strony?
  9. Jak sprawdzić czy moja strona została zbanowana? – Sprawdzisz to dzięki google banned tool.
  10. Co zrobić jeśli moja strona została zbanowana? – Jak najszybciej usuń powód z jakiego została zbanowana i skontaktuj się z administratorami wyszukiwarki.
  11. Czy mogę mieć takie same metatagi na wszystkich podstronach? – Nie, a wynika to chociażby z faktu, że metatagi powinny opisywać zawartość dokumentu. Każda podstrona dotyczy nieco innej kwestii danego tematu i tym samym opisy stron powinny się różnić, tak samo jak ich zawartość.
  12. Od miesiąca zbieram linki ze stron o wysokich PR, a mam nadal PR=0. Dlaczego? – Wskaźnik PR, jaki możemy sprawdzić przy pomocy narzędzi SEO, aktualizowany jest kilka razy w roku. Real PR aktualizowany jest zaś na bieżąco, nie możemy jednak sprawdzić jego aktualnej wartości.
  13. Czy trudniej jest wypozycjonować stronę w PHP niż HTML? – Nie. Zastosowanie PHP może jedynie utrudnić indeksację podstron z powodu stosowania dynamicznych linków i session ID. Aby rozwiązać ten problem, należy zastosować przyjazne URL’e. Samo rozszerzenie .php nie ma wpływu na pozycję strony.
  14. Czy plik robots.txt przyspieszy indeksację podstron? – Nie. W pliku robots.txt możesz m. in. zakazać robotom dostępu do plików czy katalogów.
  15. Po co mi mapa strony? – Mapa strony jest zbiorem wszystkich (albo najważniejszych) linków do podstron. Jeśli robot na nią trafi, szybciej zaindeksuje podstrony.
  16. Czy jeśli raz uzyskam 1 pozycję, już na zawsze na niej pozostanę? – Nie. O pozycję strony należy walczyć przez cały czas jej istnienia, ponieważ konkurencja robi to samo i również pozycjonuje swoje strony. Poza tym, algorytmy wyszukiwarek zmieniają się i to co dzisiaj się liczy, jutro może być ignorowane, a tym samym pozycja strony może się zmienić.
  17. Dlaczego Google nie wyświetla opisu strony z metatagów? – Opis strony jest czasem pobierany z katalogu DMOZ i to może być jednym z powodów. Drugim jest wyświetlanie innego opisu w zależności od tego co wpiszesz w wyszukiwarce. Jeśli wyszukujesz słów czy fraz, które nie występują w metatagach tylko w treści strony, jako opis pokaże Ci się fragment zawierający te słowa/frazy.
  18. Do ilu katalogów dziennie dodawać stronę? – Nie ma określonej z góry ilości katalogów, do których powinno się dodawać stronę. Część z nich dodaje stronę automatycznie, do części można się nie doczekać jej dodania, do niektórych wymagany jest link zwrotny, w moderowanych trzeba czekać na dodanie dopóki moderator nie zatwierdzi strony. Linki w jednych katalogach mają mniejszą, w innych większą moc. Nie zawsze kategoria, do której dodajesz stronę, jest już zaindeksowana. Z tych i wielu innych powodów, powinieneś na bieżąco obserwować przyrost linków i w przypadku młodej strony bądź bardzo ostrożny. Z czasem zacznij dodawać więcej linków, ale określenie konkretnej ilości dziennej nie ma sensu. Czekaj, obserwuj i analizuj, i przede wszystkim bądź cierpliwy, bo to podstawa.
KATEGORIE: Pozycjonowanie stron

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.