Google Preferred Sites

Preferred Sites to rozszerzenie Google SearchWiki mające na celu dostosowanie wyników wyszukiwania do gustów internautów m.in. na podstawie historii przeglądanych stron. Usługa ta ma być dostępna po zalogowaniu się na swoje konto, przy czym uwzględnione zostaną także strony dodane ręcznie. W takim przypadku będą one specjalnie oznaczone za każdym razem kiedy pojawią się w Google. Serwis dobreprogramy.pl poinformował o tym, że niewykluczony jest wpływ tego typu „manipulacji” na globalne wyniki wyszukiwania.

Co by to oznaczało dla webmasterów?

Przede wszystkim konieczność zadbania o każdy detal na stronie tak, aby jak najwięcej użytkowników chciało ją odwiedzać i ręcznie dodawać do listy „ulubionych”. Jeśli preferencje internautów będą miały wpływ na wyniki w Google, nie wystarczą już dotychczasowe działania związane z SEO. Strona będzie musiała być przede wszystkim wartościowa, nie będzie mogła odrzucać wyglądem czy też nadmiernymi reklamami, będzie musiała spełniać oczekiwania internautów. W przeciwnym wypadku wystarczy, że coraz więcej osób zacznie obniżać pozycję danej strony bądź też usuwać ją całkowicie z wyników wyszukiwania, aż w końcu spadnie w wynikach.

Oczywiście ciężko jest uwierzyć w wizję wyników wyszukiwania, którymi w całości sterują użytkownicy. Od dawna jednak pojawiały się rozmowy na temat tego, kiedy zachowania użytkowników staną się jednym z wielu czynników wpływających na pozycje stron.

KATEGORIE: Pozycjonowanie stron
Comments (3)

Napisałaś:
„…ciężko jest uwierzyć w wizję wyników wyszukiwania, którymi w całości sterują użytkownicy…”.

Osobiście nie sądzę by to było ciężkie do uwierzenia.

Dziś głównym czynnikiem wartościującym stronę jest link (anchor w linku). Z założenia takie polecenie miało dawać wyższą wartość stronie polecanej (nawet definicja PageRank o tym mówi). Działa to do dziś i głównie na tym czynniku opiera się funkcjonowanie SWL.

Czy zatem trudno jest uwierzyć, że zamiast oceny poprzez link będzie ocena poprzez „pozycję” w SearchWiki ? Nie – gdyż zmienia się jedynie źródło oceny a mechanizmy pozostają te same. Mało tego – kiedyś Google oddało w ręce internautów pozycję stron w SERP (oddało w ręce internautów znaczy – pozycja strony opiera się głównie o ilość i jakość linków). Zatem zmiana oceny z linka na ocenę w SearchWiki nawet nie zmienia założeń ideowych wyszukiwarki Google a jedynie zmienia sam czynnik wartościowania.

Reasumując: w moim odczuciu wcześniej czy później wyniki z SearchWiki wejdą jako jeden z czynników pozycjonujących strony – ale na pewno nie jako jedyny.

jeżeli Gugiel pójdzie w tą stronę – zapewniam was że skorzystają na tym tylko spamerzy – napisanie softu do „klikania” to żaden problem – captcha gugla też zostało złamane – więc będzie to raj dla spamerów którzy będą mogli manipulować wynikami.

„nie wystarczą już dotychczasowe działania związane z SEO” – a ja mysle, ze zwyczajnie bedzie wiekszy nacisk na dlugi ogon, bo takie frazy rzadko beda juz ocenione.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.