Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu – recenzja

Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketinguNiedawno wspomniałam o najnowszej pozycji z dziedziny e-marketingu, jaką jest książka Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu przygotowana przez zespół MaxROY.com, a wydana przez Axel Springer Polska. Egzemplarz recenzyjny dostałam ponad tydzień temu, ale dopiero w ten weekend mogłam usiąść do czytania. Muszę przyznać, że do książki byłam od razu pozytywnie nastawiona ze względu na wcześniejsze publikacje i szkolenie MaxROY’a, z których byłam zadowolona i tym razem również się nie zawiodłam 😉

W pierwszej kolejności książkę poleciłabym osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem w internecie oraz tym, którzy planują zlecić pozycjonowanie swojej strony zewnętrznej firmie. Niestety problem małej świadomości klientów na temat SEO jest cały czas poruszany m.in. na forach, a zapoznanie się z podstawami dotyczącymi doboru słów kluczowych (temat poruszony w książce kilkakrotnie), stosowanych technik czy też form rozliczeń, z pewnością ułatwiłoby współpracę. Myślę, że taka wiedza w pigułce jest niezbędna każdemu, kto zaczyna poszukiwania pozycjonera i chce być w stanie zrozumieć podejmowane działania, a następnie sprawdzić jakość wykonanej usługi.

To samo dotyczy zlecania kampanii Google AdWords, którym został poświęcony oddzielny rozdział. Temat ten został omówiony na tyle szczegółowo, że można się pokusić o samodzielne jej prowadzenie i sprawdzanie efektów w Google Analytics, również opisanego w oddzielnym rozdziale. Szczerze mówiąc od pewnego czasu sama prowadzę kilka kampanii i czytając książkę okazało się, że umknęły mi pewne detale, które poprawiłam dopiero podczas lektury, dlatego też ten rozdział warto czytać przy komputerze i na bieżąco sprawdzać opisywane kroki zakładania kampanii.

Pozostałe tematy opisane w podręczniku to m.in. reklama na Mapach Google, w tym czynniki wpływające na jej pozycję, a także ogólne informacje o mikroblogach i tworzeniu bloga na WordPressie. Książka ta zahacza więc o różne kanały e-marketingu, opisując najważniejsze elementy z nimi związane i brakowało mi w niej jedynie rozdziału poświęconego mailingom. Liczba stron (145) nie pozwoliła na zbytnie rozpisywanie się na każde z poruszonych w niej zagadnień, ale nikt nie mówił, że będzie to obszerna „biblia” e-marketingu 😉 „Twój biznes w internecie” to podręcznik, po który sięgnąć powinien każdy, kto myśli o zaistnieniu w sieci, ale nie wie tak naprawdę od czego zacząć i chce tę wiedzę zdobyć w jeden wieczór. Mimo, że sama mam ten etap już dawno za sobą, lubię od czasu do czasu usystematyzować wiedzę na niektóre tematy.

Książka spokojnie mogłaby być kontynuowana i w kolejnej części widziałabym e-marketing w praktyce, a więc głównie opieranie się na przykładach i ciekawostkach pisanych na podstawie doświadczeń autorów książki, które zdradzane są na szkoleniach i mniej oficjalnych spotkaniach.

KATEGORIE: Dla klientów, Książki, Pozycjonowanie stron
Comments (5)

Bez przesady… od kiedy „poradniki” z gazety to książki? Broszurki z Biblioteczki Komputer Świat nie warte są nazwania książkami i i wzmianki na tym blogu. Szkoda Twojego czasu 🙂

A moim zdaniem jest to książka warta uwagi, w szczególności dla osób zaczynających przygodę z e-biznesem aczkolwiek osoby, które w tym siedzą też coś dla siebie pewnie znajdą.
Adwords’y i Analitycs całkiem nieźle zostały opisane.

Też bardzo cenię sobie szkolenia MaxRoy’a

Nomad, nie czytałam wcześniej nic z Komputer Świata, więc nie widzę różnicy między tą książką a innymi 😉

A mi się ta pozycja podobała, pomimo tego, iż nic odkrywczego w niej nie przeczytałem. Takie kompendium wiedzy dla początkujących i średnio zaawansowanych. Idealne pozycja do polecenia klientom w celu zdobycia wiedzy z SEO i SEM. Książka napisana prostym, przystępnym językiem, masa grafik z przykładami, różnorodna tematyka.
Samo wykonanie książki również stoi na wysokim poziomie, cena 25 zł jest naprawdę przyzwoita. I do tego płyta wypełniona aplikacjami, którą niestety nie miałem czasu jeszcze sprawdzić. A może Ty Lexy? Jakiś opis aplikacji godnych polecenia?

Jest to pozycja dla początkujących – w przejrzysty sposób tłumaczy różne terminy specjalistyczne i dobrze się ją czyta. Aczkolwiek porządnym podręcznikiem ebiznesu i SEO tego bym nie nazwała 😉 Jednakże dla „zielonych” jak ulał, żeby wkręcić się w temat i nie przerazić na początek 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.