Link building w pigułce na stronie Silesia SEM

pigulkaW zeszłym tygodniu Artur Strzelecki poprosił mnie o przedstawienie wybrane metody na zdobywanie linków, którą miał zamiar opublikować w zbiorczym wpisie na SilesiaSem.pl. I tak dzisiaj możemy przeczytać rady od 35 osób z branży we wpisie Link Building – 35 rad jak tworzyć i zdobywać linki. Zacznę od tego, że genialna, w szczególności ze względu na łatwość wykonania, jest metoda wykorzystana przez samego Artura na link baiting – jak myślicie, ile osób spośród 35 autorów wypowiedzi, nie podlinkuje nigdzie tego wpisu? 😉

Nieskromnie zacznę od swojej wypowiedzi, w której skupiłam się na znalezieniu niestandardowych źródeł linków, tj. takich, które charakterystyczne są tylko dla konkretnej tematyki i rodzaju strony. Swoją wskazówkę opisałam na podstawie serwisów umożliwiających zdobycie linków do strony głównej, kategorii, a w szczególności do podstron produktów w sklepie odzieżowym.

Najbardziej podobało mi się podsumowanie Marcina Duraja:

Bądź świadomy zmian w algorytmie i nigdy nie linkuj tylko w sposób, który w danej chwili jest „modny”. Skoncentrowanie się tylko na tym, co robią inni jest bardzo ryzykowne. Korzystaj z wielu metod, schematów oraz jak największej ilości sposobów na zdobywanie linków. Jeśli coś zawiedzie lub wyszukiwarki staną się na to odporne, pozostałe działania mogą utrzymać pozycje lub zapobiec perturbacjom.

Jest to wręcz idealne podsumowanie całej pracy nad link buildingiem. Takie proste, a tak wiele osób ma z tym ogromny problem i podąża za schematami – w szczególności dotyczy to osób początkujących, które wciąż zadają to samo pytanie „do ilu katalogów dziennie dodawać stronę„. Podobny problem (schematyczność w działaniach) poruszył Krzysztof Janowski.

We wskazówkach innych osób pojawiały się m.in.:

  • linkowanie z zaplecza – niby nic nowego, ale to nadal podstawa w pozycjonowaniu. Przepis dosłownie krok po kroku podał Mateusz Dela oraz Tomasz Wieliczko. W zestawieniu pojawiają się także informacje od innych osób na temat sposobu budowy i linkowania zaplecza, m.in. przez tworzenie piramid;
  • linki z serwisów społecznościowych – o których wspomniał Sławomir Borowy, pokazujący ten sposób pozyskania linków na kilku przykładach. Proponuje on takie linki przede wszystkim dla nowych serwisów, które dopiero budują swój autorytet, stąd też należy przymknąć oko na ewentualne linki nofollow z profilów, czy też brak możliwości opatrzenia odnośników SEO anchorami. Również Piotr Cichosz wspomina o odejściu od skupienia się na słowach kluczowych w anchorach;
  • naturalne anchory – mam tu na myśli wspomniane już w poprzednim punkcie odejście od linkowania wyłącznie na pozycjonowane słowa kluczowe. Wszystkie działania, w tym link building, muszą być jak najbardziej zróżnicowane, aby symulować naturalność. Jak przeanalizujemy w 100% naturalne linki do naszych stron, będziemy mieli okazję sprawdzić, jak często występują w nich słowa kluczowe, a jak często jest to goły link w postaci adresu do strony – głównej, jak i wybranej podstrony. Są to linki dofollow, ale także nofollow, linki tekstowe, ale także graficzne (np. wykorzystanie dostępnych w katalogu firm widgetów do podlinkowania swojej prezentacji lub opinii);
  • linkowanie ze stopek na forach – sporo osób wypowiadało się na ten temat (m.in. Paweł Gontarek i Mateusz Kasperek), jednak na Google+ zdania o wykorzystaniu forów w celach SEO były podzielone… zapewne głównie ze względu na wpis w pomocy Google, który na przykładzie nieudolnego szemrania pokazuje, aby nie linkować w ten sposób. Wszystko rozchodzi się jednak o sposób linkowania, a nie to konkretne źródło linków;
  • wzmocnienie zdobytych linków – temat ten został poruszony przez kilka osób, które podkreślają jak ważne jest, aby nie ograniczać się wyłącznie do zdobycia linka – trzeba zaindeksować stronę z nim i wzmocnić ją, dzięki czemu wyciśniemy z takich linków jak najwięcej powera;
  • inne pomysły – listę 12 sposobów na linki zaprezentował Michał Makaruk.

Szczerze mówiąc ciężko jest zrobić podsumowanie najważniejszych informacji z tak obszernego materiału. Dlatego mam nadzieję, że autorzy wypowiedzi, których pominęłam w tym wpisie, nie poczują się urażeni 🙂 Zachęcam do przeczytania całości i do zajrzenia do wątku na PiO.

PS Zastanawia mnie tylko brak udziału białych rycerzy, którzy zawsze mają najwięcej do powiedzenia w kwestii tego, aby robić 100% White Hat SEO i którzy nie zastanawiają się długo przed publicznym krytykowaniem działań konkurencji. A jak przychodzi co do czego i mają okazję się wypowiedzieć, brakuje konkretnych pomysłów oprócz stwierdzenia „Zadbaj o dobrą treść, a ludzie sami będą do niej linkować„. 😉

KATEGORIE: Linkowanie
Comments (21)

chyba Cię Artur STRZELEC zastrzeli 😉

Już poprawiłam, dzięki 🙂 Musiało mi się coś skasować przy wstawianiu linka, bo jestem na stówę przekonana, że wcześniej było dobre nazwisko 🙂

Popraw szybko tego „Strzelca” 😉 Słuszna uwaga o tych „białych rycerzach”..

Biali rycerze się nie odezwali lub nie byli zainteresowani wypowiedzią 🙂

Lexy, ty jesteś przecież white a przynajmniej starasz się ile możesz 😉

Napisałaś że ciężko jest zrobić podsumowanie artykułu z Silesiasem, a jednak zrobiłaś chcąc nie chcąc podsumowanie 🙂

Trzeba sobie trochę czasu zarezerwować, żeby ogarnąć całość, ale to chyba lektura obowiązkowa, szczególnie, że tyle osób się wypowiada 🙂

Szkoda że nie ma możliwości pobrania artykuły w PDF

Cześć z porad to oczywiste oczywistości, jest też trochę autoreklamy ale niewątpliwie artykuł jest bardzo ciekawy 🙂

Odnośnie białego seo, to ten zbiór porad jest bardzo dobrym przykładem na to, że do dobrego contentu ludzie sami będą linkować. Teraz zapewne w dziale dla początkujących na PiO jak zapyta ktoś o sposoby zdobywania linków, to mu będą link do tego tekstu właśnie podsyłali. Podobało mi się przede to, że spojrzenie na sam proces zdobywania linków bywa tak różne, i że każdy autor poruszał nieco odmienne kwestie. Szczególnie początkujący będą mogli z tego coś ciekawego wyciągnąć.

ps.
literówka: „już w poprzednim punktu”

White seo się skończyło w momencie kiedy kilka linków wystarczyło do bycia wysoko, teraz każdy jest czarny i kombinuje jak się da:D

Wydaje mi się, że ten artykuł jest tym czego potrzebowaliśmy od dłuższego czasu. Pojawiły się pewne sugestie, które nakierowały nas na tor, który umożliwi osiągnięcie naszych celów. Zaczynamy z pozycjonowaniem, śledzenie tego bloga było dobrym posunięciem, teraz trzeba poświęcić jeszcze 'trochę’ czasu i mam nadzieję, że efekty będą widoczne.
Pozdrowienia dla autorki;)

Moim zdaniem artykuł oczywiście dobry zawierający podstawową wiedzę z zakresu pozycjonowanie przekazaną przez specjalistów SEO, ale nic nowego z niego się nie dowiedziałem. Wiedza taka dostępna jest choćby z kursu pani Marty i myślę, że każdy kto choć trochę interesuje się tym zagadnieniem lub sam próbuje pozycjonować swoje strony, wiedzę taka posiada. Zgromadzenie tych informacji w jednym miejscu może stanowić swoistą biblię dla każdego początkującego pozycjonera i jest niezbędna lekturę. Wydaje mi się, że specjaliści SEO podzielili się z nami najbardziej oczywistymi radami w zdobywaniu linków, ale te bardziej skuteczne z których sami korzystają pozostawili dla siebie.

Martuś, a co biali rycerze mogą w ogóle napisać w kwestiach link buildingu?
mnie osobiście zaskoczyło, że napisałaś ten fragment, bo jednak we wszelkich możliwych miejscach mocno się upierałaś, że Twoje SEO jest białe, a moje… „niebiałe” 🙂

Ja zawsze będę twierdził, że jeśli mówimy o JAKIMKOLWIEK zdobywaniu linków do naszej strony – to zawsze będzie czarne, a białe SEO kończy się na poprawnej (nie czytać przesadnej) optymalizacji strony i content, content i jeszcze raz kontent.

Niestety obecnie ta biała część jest niewystarczająca (choć niezbędna) do osiągnięcia topów na interesujące frazy. Dlatego biali rycerze nie mają nic do powiedzenia w kwestiach link buildingu… przestaliby być biali.

aha: witaj po czarnej stronie mocy (świadomie) 😀

„we wszelkich możliwych miejscach mocno się upierałaś, że Twoje SEO jest białe”
Proszę o wskazanie chociaż 1 takiego miejsca 🙂

Bardzo ładnie i solidnie napisany artykuł. Byłaby możliwość uzyskania tego artykułu w formie PDF? Na przykład poprzez e-mail?

No i punkt 12 z listy Michała Makaruka wyjaśnił mi wszystko 🙂

Z racji, że kilka osób narzekało na długość artykułu stworzyliśmy info grafikę, która ułatwi orientację w artykule: http://www.bycwidocznym.pl/link-building-na-infografice. Myślę że nie jednej osobie po przeczytaniu artykułu przyjdzie do głowy kilka nowych pomysłów na zdobywanie linków – podstawowe porady zgromadzone w jednym miejscu, które warto zastosować przy swoich projektach.

Ni a propo linków, to z komentarzy do takich artykułów jak najbardziej można zbierac, prawda?

Ciekawym pomysłem, o którym nie wspomniałaś są sieci społecznościowe, obecnie ludzie spędzają ogromą część swojego czasu na spolecznościówkach

mam pytanie odnośnie wzmazniania linków, co daje lepszą skuteczność, blast czy wykupienie punktów np. w statlinku?

Hej sam wszystko robię w swojej firmie i nie do końca pojmuje te a chory w linkach słowa kluczowe
Czyli np jak umieszczam gdzieś link do strony to chodzi żeby nie zawsze pisać do głównej czy poprzez użycie linku schowanego pod np nazwa najlepszy fotograf ślubny a pod nim link do mojej strony jak to jest?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.