Artykuły w kategorii: !Wyróżnione

Temat brzmi kontrowersyjnie? Bo taki jest, dlatego artykuł ten powinni przeczytać zarówno klienci firm SEO, jak i same firmy w branży. W końcu takie działania wpływają negatywnie na wizerunek nas wszystkich i wzbudzają coraz większą podejrzliwość u klientów, którzy nie chcą być naciągnięci po raz kolejny.

Zacznę od zagadki – znajdźcie różnice na→ Czytaj dalej

Niedawno pisałam o tym, w jakich sytuacjach warto inwestować w budowę własnego zaplecza. Dotyczy to przede wszystkim dużych projektów – rozbudowanych serwisów, których głównym celem jest zarobek, a nie jedynie ogólna prezentacja oferty firmy. W przeciwieństwie do wizytówek firm (w szczególności tych o zasięgu lokalnym), w przypadku których zazwyczaj→ Czytaj dalej

Osoby specjalizujące się w SEO zapewne doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby każdy projekt zaczynać, a nie kończyć na konsultacji z nimi. Niestety nie zawsze praca przy optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek jest doceniana przez tych, którzy mają ten projekt zrealizować czy też tych, którzy w niego inwestują. → Czytaj dalej

Mimo że od wielu miesięcy temat filtrów jest na topie, cały czas pojawiają się nowe osoby, dla których jest to ich „pierwszy raz” i które pytają – skąd mam wiedzieć, które linki zostały uznane za nienaturalne? Niestety Google nam tego nie ułatwia, bo mimo kilku już zapowiedzi, nadal nie otrzymujemy w powiadomieniu w GWT ich przykładów. → Czytaj dalej

Temat depozycjonowania jest poruszany dość często, chociaż osobiście uważam, że częściej mamy styczność nie z celową próbą zaszkodzenia stronie, ale z chęcią wzmocnienia pozycji podstron tworzonych przez użytkowników. Dotyczy to wpisów w katalogach, preclach, tematów na forach, ogłoszeń w znanych portalach, wizytówek w katalogach firm, a więc wszystkich→ Czytaj dalej

Temat filtrów za backlinki od lat był jednym z tych, które interesowały mnie najbardziej. Od początku mam o nim takie samo zdanie – linki przychodzące nie powinny szkodzić, a jeśli Googlowi część z nich nie odpowiada, powinny one być ignorowane. W końcu filtr nałożony dla porządnej strony to kara nie tylko dla jej właściciela, ale też użytkowników, → Czytaj dalej

Właśnie skończył się hangout z Johnem Muellem, na który niestety nie udało mi się wbić (problemy z wtyczką albo przeglądarką). Dziękuję jednak Karolowi, że na moją prośbę dopytał o pewną sytuację. Chodzi o to, jak zabezpieczyć się przed konsekwencjami skierowania linków z podejrzanych źródeł do jednej z podstron serwisu. Nie mam tu na myśli celowych działań→ Czytaj dalej

Dumając nad zmianami w Google w mijającym roku dochodzę do wniosku, że w 2012 r. w szczególności należało zadbać o to, aby linki nie wyglądały na zmanipulowane, tj. zdobyte w wyniku naszej ingerencji. Do tej pory musieliśmy dbać głównie o to, aby nie zdobywać zbyt wielu linków naraz, tym bardziej jeśli zawierały ten sam anchor, a linki kierowały do tej samej → Czytaj dalej

Pamiętam, jak na początku utworzenia polskiego forum Google proponowałam wprowadzenie narzędzia do zgłaszania niechcianych linków. Wtedy nie było dużego zainteresowania tym tematem, ale od kiedy Google oficjalnie przyznało się do nakładania kar za tzw. nienaturalne linki, takich pytań było coraz więcej. Już kilka miesięcy temu narzędzie „→ Czytaj dalej

W sieci pojawia się mnóstwo pytań odnośnie do tego, w jaki sposób linkować naturalnie/zgodnie z wytycznymi/White Hat SEO. W szczególności Pingwin zmusza nas do tego, aby zastanowić się nad dotychczasową strategią linkowania i dostosować ją do aktualnych potrzeb oraz możliwości. Swego czasu sporo pisałam o linkowaniu naturalnym, ale czas zaktualizować→ Czytaj dalej

W dotychczasowej pracy nad optymalizacją stron internetowych pod kątem SEO wielokrotnie spotykałam się z sytuacjami, w których prace optymalizacyjne miały być wykonane dopiero po publikacji strony w internecie. O ile w przypadku niewielkich stron statycznych zalecane zmiany mogły być wprowadzone dość sprawnie, o tyle przy sklepach internetowych → Czytaj dalej

Ostatnio przeprowadziłam ankietę, w której pytałam o to, jakich źródeł linków dofollow potrzebujecie najbardziej i co możecie zaoferować w zamian za udostępnienie gotowych list tego typu. Jedna z osób zasugerowała, aby zamiast udostępniać swoje listy, opisać sposoby ich samodzielnego opracowania. Zaczęłam więc od wpisu na temat pozyskiwania linkówCzytaj dalej

Ręka do góry, który z właścicieli stron nigdy nie spotkał się z sytuacją, kiedy to bez jego zgody „pożyczono” od niego teksty? Oj, coś wiele tych rąk nie widzę… Problem kradzieży treści ze stron to standard, pytanie tylko – co w takiej sytuacji zrobić? Są tacy, którzy sprawę zignorują i uznają, że szkoda czasu na zabawę w detektywa → Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.