Testy SEO

Testy związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron w różnych wyszukiwarkach internetowych, z naciskiem na testy pozycjonowania w Google.

Title – dawniej jeden z najmocniejszych czynników rankingowych, stracił nieco na wartości

Inspiracją do tego wpisu była niedawna wypowiedź Johna Muellera na temat tego, że tytuł nie należy do najważniejszych czynników rankingowych (szczegóły na ten temat można znaleźć u Barry’ego). Dzisiaj z kolei trafiłam na kolejny materiał, tym razem jest to raport opracowany przez Backlinko, który zawiera wnioski z badania na temat korelacji wybranych elementów z wysokimi pozycjami.

Czytaj całość »

2-dniowy test na wyindeksowanie domeny

Test, który chcę tu powtórzyć, przeprowadziłam już (trochę chcący, a trochę niechcący) w zeszłym tygodniu. Teraz natomiast chcę go odtworzyć w 2 różnych opcjach, pokazując na bieżąco efekty i poddając temat publicznej dyskusji. Mianowicie, chodzi o sprawdzenie, czy wyindeksowanie całej domeny z HTTPS wyindeksuje również całe HTTP. Z tego co wiem, nie u każdego efekt był taki sam, stąd też planowana analiza 2 przypadków.

Czytaj całość »

SEO trick – jak wrócić do nieszyfrowanego połączenia z Google

Barry Schwartz w tym artykule opisał ciekawy trick na to, w jaki sposób wymusić na Google nieszyfrowane połączenie. Jak wiemy, 2 lata temu w październiku Google zdecydowało się na szyfrowanie połączenia dla osób zalogowanych na konto Google. Od tej pory powoli można było widzieć coraz więcej wejść z tajemniczej frazy (not provided), która nie oznaczała nic innego, jak tylko anonimowe wejścia w wyniku zastosowanej zmiany. Efekt widać poniżej.

not-provided-blog

Czytaj całość »

Rozwiązanie: Czy nowa domena przekazuje PR?

rozwiazaniePrzed świętami zadałam Wam zagadkę – czy nowa domena przekazuje PR. Chodziło o nowo zaindeksowaną stronę, bez historii i bez backlinków. W moim przypadku zaindeksowałam ją przez narzędzia dla webmasterów – zakładka Pobierz jako Google -> Prześlij do indeksu (BTW, działa błyskawicznie 😉 ), a na stronie tej znajdowały się 2 linki wychodzące z unikalnymi anchorami. Poniżej znajduje się odpowiedź na pytanie, czy Google podążyło tymi linkami i wyświetla podlinkowane strony na te anchory.

Czytaj całość »

SEO zagadka na święta: Czy nowa domena przekazuje PR?

zagadkaPierwsza SEO zagadka miała pojawić się na blogu dopiero w styczniu, ale do tej planuję podać odpowiedź do niej 🙂 Zagadki będą dotyczyły optymalizacji lub link buildingu i mają na celu wywołanie dyskusji na dany temat, porównanie naszych doświadczeń, a na koniec wyjaśnienie ode mnie i ewentualnie poparcie konkretnymi przykładami. Zaczynamy…

Czytaj całość »

Mity SEO (2.0)

Mity SEOPostanowiłam wznowić publikację cyklu artykułów “Mity SEO“, który rozpoczęłam 2 lata temu na Sprawnym Marketingu. Uznałam, że jest to całkiem ciekawa forma prezentowania wyników testów i mam nadzieję, że również Wam przypadnie ona do gustu. Tak więc, zaczynam zabawę w pogromczyni mitów SEO 😉 Na pierwszy ogień idą linki z niezaindeksowanych podstron, następnie co nieco o optymalizacji, a na koniec wpływ ruchu na pozycje strony.

Czytaj całość »

Tynt.com – test narzędzia

W dzisiejszym wpisie opiszę działanie systemu pozwalającego na monitorowanie, gdzie zostały wykorzystane treści z naszej strony. Mowa o narzędziu dostępnym pod adresem Tynt.com. Jego działanie polega na tym, że dzięki wstawieniu na stronie specjalnego kodu, przy każdym skopiowanym i wklejonym na innej stronie fragmencie treści, zostanie do niego dodana ustalona przez nas wcześniej treść z informacją o źródle.

Czytaj całość »