SEO refleksje

Więcej dystansu do newsów o SEO

Google systematycznie zaskakuje nas kolejnymi informacjami o tym, jakie zwierzaki już wypuściło, co planuje, jakie ma podejście do poszczególnych rodzajów linków itp. Problem w tym, że często przekazywanie newsów o SEO przypomina głuchy telefon, kiedy to oficjalne anglojęzyczne źródło mówi jedno, pierwsze polskie wpisy podają zmodyfikowaną (wyolbrzymioną lub po prostu błędnie przetłumaczoną) informację, a część odbiorców ogranicza się do przeczytania tytułu i ewentualnie zajawki, przekazując je dalej. Tak powstaje wiele mitów krążących w branży. 

Czytaj całość »

Pozyskiwanie linków wiąże się z ryzykiem filtra

Tytuł nieco przewrotny, ale to przez to, że nie dla wszystkich ta informacja jest tak oczywista, jak dla mnie 😉 Przeczytałam właśnie komentarze pod wpisem o Pingwinie. Nie ma ich co prawda wiele, ale każdy skupia się na kolorach i na tym, że nawet Grey Hat SEO narusza wytyczne Google. I to nie pierwszy raz, kiedy czytam “oczywistą oczywistość”. Od dłuższego czasu pojawiają się wpisy o tym, że taki czy inny sposób linkowania wiąże się z ryzykiem oberwania od Google, jakby to było jakieś przełomowe odkrycie.

Czytaj całość »

Co faktycznie oznacza wprowadzenie mobilności jako czynnika rankingowego?

W ostatnim czasie Google mocno stawia na edukację właścicieli stron w zakresie dostosowania ich serwisów pod kątem urządzeń mobilnych. Najważniejsza informacja, która dotyczy bezpośrednio naszej branży, to ta potwierdzająca, że mobilność stron będzie czynnikiem rankingowym od 21 kwietnia 2015 r. Czemu dopiero wtedy? Abyśmy mieli czas się do tego przygotować. O historii zmian związanych ze zmianami w SERPach związanymi z użytkownikami mobilnymi, można poczytać w tym wpisie, a ja skupię się już na tej ostatecznej zmianie.

Czytaj całość »

Rasizm w SEO

Rasizm w SEOJuż dawno wspominałam o planowanym wpisie na ten temat i jakoś tak dopiero teraz przyszedł na niego czas. Co prawda przed świętami wypadałoby wziąć na tapetę coś lżejszego, ale z drugiej strony może to dobry moment na życzenie noworoczne, abyśmy za rok, wracając do tego wpisu, mogli powiedzieć, że jest lepiej. Mówiąc ogólnie, chcę napisać o podziałach, jakie są sztucznie tworzone w naszej branży (mam na myśli polską branżę SEO, bo na nasz temat mogę powiedzieć najwięcej) i jakie powodują konflikty między nami.

Czytaj całość »

To już (prawie) 10 lat

Miałam zostawić ten wpis na początek 2015 r., ale po grzebaniu w archiwalnych informacjach stwierdziłam, że powinnam zdążyć z nim jeszcze w tym roku. Pozwólcie, że raz na rok (nie będę już publikować podsumowania tego roku) napiszę coś o sobie 😉 i że razem ze mną wsiądziecie w wehikuł czasu.

Czytaj całość »

Jaki rodzaj pracy wybiera seowiec?

Wybór rodzaju pracyJakiś czas temu na PiO (wybaczcie, ale nie pamiętam, w którym temacie dokładnie) rozpoczęła się rozmowa na temat tego, jaką pracę wybiera sobie osoba, która naprawdę zna się na SEO. Padło kilka propozycji, jednak moim zdaniem mniej istotne jest to, czy ktoś jest dobry w SEO, a bardziej to, jaki rodzaj pracy odpowiada danej osobie.

Czytaj całość »

Jak może przebiegać procedura RR?

Czas na kolejny wpis z serii SEO refleksji. Wynika on z rozmowy na FB, w której to padły stwierdzenia m.in. na temat tego, że SQT nie czyta w ogóle treści zgłoszeń o ponowne rozpatrzenie, że nawet usunięte linki należy dopisać do disavowa, zamiast np. spingować itp. – mniejsza o szczegóły. Napiszę, jak ja podeszłabym teraz do tematu analizy linków i wysłania RR.
Pozytywna odpowiedź na zgłoszenie o ponowne rozpatrzenie

Czytaj całość »

Czy Pingwin może poprawić jakość wyników w Google?

pingwinMój ostatni wpis różnił się dość mocno od poprzednich swoją formą i podejściem do tematu. Również kilka najbliższych postów na blogu będzie odbiegało od starej formy, ponieważ przedstawię w nich swoje zdanie (często “na czuja”) do niektórych tematów i będę zachęcać Was do podzielenia się swoimi opiniami. Zacznijmy od następującego pytania:

Czy Pingwin (biorąc pod uwagę 1 z jego 2 celów: linki przychodzące) i ręczne kary za backlinki mają szansę poprawić jakość wyników w Google?

Czytaj całość »